⁨⁨מעריב⁩, 1 מרץ 1988⁩ — נבילה חאשוגי. פוטו־רומן [⁨כתבה⁩]

נבילה חאשוגי. פוטו־רומן

מאת שפי גבאי משהו עומד לזעזע את אימפריית העסקים המסתורית והחשאית למחצה של המיליארדר הסעודי, עדנאן חאשוגי(מניבורי פרשת מכירת הנשק הישראלי לאיראן). נבילה חאשוני, בחו היפה והמשכילה, בת ‭, 25‬ הודיעה לו, שהיא מאוהבת על אמח. הפעם מדובר בסיפור אהבה רציני, שעשוי לגרור אותה להקים בית ומשפחה. לחתן המיועד, בחיר ליבה, קוראים יאן נמבלאן, צלם עתונות צרפתי, איש מערכת השבועון הפריסאי פארי מאץ'. היא הכירה אותו בנשף ראש השנה האזרחית בלוס־אננילס, ומאז איננה מסוגלת להיפרד ממנו. הרומן של נבילה מרעיש את האב חאשוגי, המצינ עצמו לפני עולם ומלואו כמוסלמי אדוק. חאשוני אוהב את נבילח יותר מכל בניו ובנוחיו, כיוון שמכולם היא בעלת המות המבריק ביותר, המסוגלת לנהל בגאוניות את עסקיו הכמוסים והשחורים ביותר, בעיקר בתחום מכירה נשק בשוק הש-

חור חבינלאומי. תאשוגי לא הסתיר מפניה את התנגדותו חנמרצתי לרומן עם העתונאי הצרפתי, הלא־מוסלמי. בכל אמצעי השכנוע, ניסה האב המודאג להסביר לבתו, כי נישואים כאלה עלולים לפגוע בשמו הטוב, לא רק בסעודיה השמרנית, אלא בכל העולם הערבי והמוסלמי. ?קדאפיחמדאותה בטורי הרכילות של עתונים במערב פורסם לפני כארבעה חודשים, כי לא אחר מאשר שליט לוב, מועמר קדאפי, חמד את נבילה ממבט ראשון. הוא מיהר לבקש את ידה מחאשוגי, כאשה שניה, ואף הציע לאב תמורתה מוהר של מיליוני דולרים, כמקובל במסורת האיסלם. לפי אותו סיפור, הסתגרה נבילה בווילה שלה על חוף הרביירה הצרפתית, והודיעה שלא תצא עד שרעיון הנישואים לקדאפי ירד מהפרק. בדמעות אילצה את אביה להיכנע לה ולהכתיש את השמועות. עכשיו טוען האב, שעליה לפרוע

את השטר, כלומר לנתק את הקשרים עם הצלם הצרפתי. נבילה, אשה משוהררת, תושבת שאהבה לחוד ומצוות כימד־אב לחוד. לאחר שנעלמו מהכותרות הסי־ פורים על כוונתו של חאשוני להפוך אותה לגברת קדאפי מס' ‭, 2‬ הפסיקה הבת את שביתת השבת שלה, וחזרה ללוס־אנג'לס. העתונאים ממשיכים לרדוף אחריה. כולם רוצים לשמוע מפיה פרטים על הרומן התדש עם הצלם הצרפתי, ובעיקר מעוניינים לדעת, איך הגיב אביה הפעם. נבילה חאשוני מתתמ־ קת. "אני מאוהבת", היא מודה, "ואבי הוא האדם היקר לי והאהוב עלי ביותר". אולם כשלותצים עליה, היא מוכנה לפרט ולגלות, שהכירה את הצ־ לם מפאריס לפני כחודשיים וכי היתה זו אהבה ממבט ראשון. "אבי עומד על־כך, שגבר חלומותי יהיה מוסלמי. אני מנסה לשכנע אותו, שבן־זוגי אכן מוכן ומזומן להתאסלם למעני. בסך־ הכל אני רוצה להיות מאושרת בחיים, עם אהבת אמת".

להאשוני, כך טוענים בעולם העס־ קים, יש כיום *בעיות פיננסיות*. או־ לם נבילה אומות, כי חובותיו הם *לא נוראים" וכי אביה עדיין מהזיק נכסים רבים, החל ממטוסים פרטיים, המשמ־ שים לו ארמונות מעופפים, וכלה בווילות וביאכטות באירופה ובארצות הברית. ?ארמון בטאבה לא מכבר ניהל משא ומתן ממושך בקהיר, על רכישת כפרי הנופש לתיירים בדרום וצפון סיני, כולל הקמת ארמון פרטי בטאבה, על חוף מפרץ אילת, מול חופי מולדתו הסעודית. כך שאם יש לו צרות - זה רק על פני ספרי החשבונות הגלויים. גורמים פיננסיים בינלאומיים מעריכים כיום את הונו השחור בלא פחות מארבעה מיליארד דולר! כך שבינתיים נראה, כי אין צורך לדאוג למצבו הפיננסי של האיש "העשיר מס' ו בעולם הערבי", כפי שמכנה אותו נבילה.

לנבילה האשוגי אהבה אמיתית הדשה. צלם עתונות צרפתי. אבא חאשוגי אינו מרוצה. הוא רוצה חתן ‭^ I ‬ מוסלמי. ^