⁨⁨מעריב⁩, 12 פברואר 1987⁩ — האלוף אהוד ברק [⁨כתבה⁩]

האלוף אהוד ברק

(סוף מעמוד ‭(1‬ לעומת ברק‭!;‬חבים בקרוב את צהייל _האלוהים אמיד דדזדי‭0)‬גן הרמטכ"ל) ואזדי אזד מעומד בי" ז0 בראש השתלמות קצינים _נגכידיפ כעד‭. }'", ‬ השניים הודיעו על כוונתם לרמטכ"ל ולשר הבטחון. האלוף אור יפרוש מצה"ל כנראה מיד לאחר תום השתלמות הקצינים הבכירים שבראשה _הואיעומד, ב־19 בחודש זה. האלוף אמיר דרורי אמר אמש במסיבת כתבים צבאיים כי הודיע לשר _הבטחון שיפרוש מתפקידו מיד לאחר שימצא לו מחליף. האלוף דרורי תקף אמש במסיבת עיתונאים, בצורה חריפה, את תהליך קבלת ההחלטות שקדמו למינויו של האלוף דן שומרון כרמטכ"ל. דרורי גילה כי מיד לאחר שהממשלה החליטה על מינויו של דן שומרון הוא נפגש עם שר הבטחון ואמר לו את דעתו על המינוי והשפעתו העתידית על הצבא. דרורי גם מחה באוזני ער הבטחון על תהליך קבלת ההחלטות הארוך והמיותר כדבריו. סגן הרמטב"ל אמר כי בפרשה זו נקבעו נורמות חדשות בצבא - שלתקשורת יש חלק בהן - על־ידי מתן אינפורמציה ודיסאיגפורמציה. האלוף דרורי אמר כי לתופעות אלה יהיו השלכות חמורות ומרחיקות לכת שחלקן הם אוייב גדול יותר לצבא מהמהבלים הסורים, העיראקים והירדניים גם יחד. במערכת _הבמהון _םירבו אמש להגיב על דבריו הה?

מודי0 של האלוף אמיד דמדי-ההלטתו של האלוף ברק שלא להתפטר מצה"ל עוררה אמש _קורתידוח בחוגים נרחבים בצה"ל. גורמים צבאיים בכירים אמרו אמש ל"מעריב" כי הצוות דן שומרון כרמטכ"ל ואהוד ברק כסגנו יביא לצה"ל את המפנה שהוא זקוק לו ולטלטלה שהיא צורך חיוני לבנייתו של הצבא נוכח האיומים והאילוצים שעומדים מולו. החלטתו של אהוד ברק תביא ככל הנראה לפרישתו של האלוף משה בר־כוכבא שראה עצמו מועמד לתפקיד סגן הרמטכ"ל. אלוף בר־כוכבא עומד להיפגש היום עם השר הביטחון. אלוף משה בר־כוכבא עומד לפנות לראש הממשלה יצחק שמיר כבקשה לקיים עימו פגישה מיוחדת כדי למחות על דרך קבלת ההחלטות של שר הביטחון בנושא מינוי הרמטכ"ל ובעיקר מינוי סגן הרמטכ"ל. מקורביו אומרים כי האלוף הצטרף אתמול לביקורת שהשמיע האלוף דרורי על רדד קבלת ההחלטות שקדמה למינוי הרמטכ"ל. האלוף בר־כוכבא סבור כי אהוד ברק ראוי לשמש בתפקיד סגן הרמטכ"ל ולאחר מכן כרמטכ"ל. יחד עם זאת סבור בר־כוכבא כי על ברק היה לשרת בתפקיד אלזף פיקוד מרכז עוד שנה _לפחזת זרק לאחר מכן להיכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל. אלוף בר־כוכ־ בא סבור כי על שר הביטחון היה להמתין עם המינוי הזה ולא להחליט על סבב נוסף זמן קצר לאחר שנערך סבב מינויים במטה הכללי בצה"ל.