⁨⁨מעריב⁩, 30 ינואר 1987⁩ — ‭! ! "‬ ת ר ו ש ק יבל _ח ‭_3 ?‬ נס _^ 'אנ _י [⁨כתבה⁩]

‭! ! "‬ ת ר ו ש ק יבל _ח ‭_3 ?‬ נס _^ 'אנ _י

דובר הבית הלבן: המתנה נועדה להבהיר שהנשיא מאמין באלוהים

מאת עפרה ישועה־ליית, סופרת‭,, ‬מעריב" _מוושינגטון דוברו של הנשיא דייק, לארי _טפיקש, נעתר אתמול להסביר לעתונאיפ מדוע שלח הנשיא ספד תנ"ך עם הקדשח מיוחדת ליו"ר הפרלמנט האיראני, חאשיימי דאפטאנג'אני. לדברי ספיקס, המתנה נועדה לסמל את העובדה שהשליח שניהל את המשא ומתן עפ האיראנים היה אמנם נציגו האישי של הנשיא‭!, ‬שהנשיא הזא אדם המאמין באלוהים. לדברי ספיקם, היו האמריקנים מודעים היטב לרגשות הדתיים העמוקים של האיראנים, וענייני הדת עלו לא פעם בשיחות איתם. בהקדשה שכתב הנשיא בכתב ירו נכלל פסוק מהברית החדשה, העוסק בהבאת בשורת האל לפני הגויים. ראפסאנג'אני החליט כנראה להחזיק בתנ"ך הנשיאותי, שקיבל ב־3 באוקטובר אשתקד, בניגוד למתנות חילוניות כמו עוגה ואקדחים, שאותן, לדבריו, דחה כאשר הוגשו לו בחודש מאי שעבר על ירי משלחת אמריקנית, שאיתה הגיע גם עמירם ניר הישראלי. אולם עתונאים זריזים כבר יצאו לברר‭", ‬_בנזה שווה" הספר מכורך העור, בהתחשב בנסיבות המיוחדות של הענקתו. "וושינגטון פוסט" גילה שהדעות חלוקות מאוד

על ערבו של הספר כיום בשוק, אם יחליט רפםאנג'אני _להיפםר ממנו, או לתרום את תרומתו לטובת המהפכה האיראנית. סוחרי‭.. ‬ספרים עתיקים וכתבי יד מיוחדים אחרים טענו, המוצג שווה חמשת אלפים דולארים לכל היותר. אבל סגנית הנשיא של חברת המכירות הפומביות "סותבי" בניו יורק, סבורה שתוכל למכור אותו תמורת מאה אלףדולאר - מחירם של 12 טילי‭_». ‬טאו" נגר טנקייס. "ניו יורק טיימם" דיווח אתמול מוושינגטון על "מירוץ" צמוד שנפתח בין שתי קבוצות, המבקשות להשיג את הזכויות הבלעדיות על סיפורו של שכיר החרכ האמריקני יוג'ין האםנפום שנתפס בניקאראגו־ אה. אחת הקבוצות גייסה אפילו את _מרלזן בראנדו להציע סכומים נדיבים בטלפון לבעלי הסיפור. שתי הקבוצות כאחת כוללות גם מומחי מודיעין שעבדו בעבד בסוכנות הביון האמריקנית, הסי . יי א . יי א‭,. ‬שלפי כל הסימנים היתח מעורבת לפחות בעקיפין ובניגוד להוראות הקונגרס במתן םיוע צבאי לקונטראס. בניקרגואה. אולם אחד המומחים האלה, שפרסם בעבר ספרים אחדים על פעילות הביון האמריקנית, טוען כי התחרות היא בלתי הוגנת. הקבוצה השניה, לדבריו, מנסה לקנות את הזכויות לסיפור _הסנסאציוני לא כדי לעשות סרט, אלא כדי למנוע כל אפשרות שהסיפור יסופר אי פעם במלואו.