⁨⁨מעריב⁩, 15 דצמבר 1986⁩ — גוראל בודק מה לעשות עם המאירי [⁨כתבה⁩]

גוראל בודק מה לעשות עם המאירי

נדהה ערעור הבר המעדר במועצת העיר בפרשה של נםיון להטיית תוצאות מ‭&>‬חק כדורגל

מאת ראובן בן־צבי ראש עירית היפה אריה גור־ אל, הטיל על היועץ המשפטי של העיריה, עו''ד זאב ריבלין, לבדוק את ההיבטים הקשורים לערעורו של אברהם המאירי, הבר מועצת העיר בסיעת המערך והבר הנה־ לת העיריה, שהשעה עצמו מתפקידיו לאהד שהוד'טע כפרשת השוהד בכדורגל. למדות ההש* עיה המשיך לכהן כיו"ד הנהלת התיאטרון העירוני ואף יצא מטעמו לארצות הברית. אתמול נדהה ערעורו. חברי הנהלת התיאטרון אינם יכולים למנוע את המשכת פעילותו, משום שלפני כשנתיים שונה תקנון התיאטרון ומינויו של יו"ר ההנהלה נתון לראש העיריה. מאז הורשע המאירי אמר ראש עירית חיפה, אריה גוראל, כי כל עוד לא יסתיימו ההליכים המשפטיים הסופיים אין לגעת באיש. לעומת זאת אמר אתמול דובר מועצת הפועלים, משה גוטר, כה משמש אברהם המאירי כחבר המזכירות ומדי פעם כממלא מקומו של מזכיר ההסתדרות בחיפה, כי על פי חוקת ההסתדרות אין לפטר את המאיר, והוא יכול להמשיך בתפקידו גם לאחר _שערעורו נדחה עתה על ידי בית המשפט. שופטי בית המשפט המחוזי בתל־אביב מרדכי בן־דרור, ישי לויט ומשה חסון רחו את עירעו־

רם של חבר הנהלת מועצת עירית חיפה אברהם חמאירי, של יצחק דרו־ קר ושל בנימין נבנהויז על הרשעתם לפני כשלוש שנים בפרשת השוחר בענף הכדורגל. מדובר על משחק שנערך לפני 10 שנים בין הפועל חי־ פה למכבי פתח ־תקוה. עם זאת קבעו השופטים כי עונש המאסר בפועל לחודשיים שנגזר על כל אחר מהמערערים יבוטל ויומר לעונש מאסר על תנאי, בשל הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירה. המאיר' היה _בעגר מחזיק תיק הפועל חיפה במועצת פועלי חיפה. דרוקר היה שחקן מכבי פתח־תקוה. נבנהויז היה עסקן כדורגל. המאירי, דרוקר, נבנהויז והמאמן נחום סטלמך הורשעו ב־1984 בנםיון _£הטות תוצאות משחק כדורגל בין הפועל חיפה לבין מכבי פתח־תקוה. על המאירי, דרוקר ונננהויז הוטלו שני חורשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי. _סטלמך נדון למאסר של חודש בפועל ולחמישה חורשים על תנאי. המאירי, דרוקר ונבנהויז ערע־ רו על הרשעתם. עתה הועמד עונשם על 10 חודשי מאסר על תנאי.