⁨⁨מעריב⁩, 2 נובמבר 1986⁩ — / _ס_13רט 3_צד / [⁨כתבה⁩]

/ _ס_13רט 3_צד /

‭"BpL ‬

מחיר האמליקניזציה

השבוע הלכתי לראות את הפועל חולון. _כל־כך הרכה. כותרות וחומר מייצרת הקבוצה הזו מאן התברגה אחר כבוד בצמרת הגבוהה של הכדורסל הישראלי: תלכיד של שחקנים, מאמן צעיר ומצליח, קהל הם וקנאי, איצטריון מלא מפה לפה, אווירה אמריקנית וררום־אמריקנית, וכמובן - החיה מנפצת הסלים, קני באניס־

טרי ‭". ‬ . הייתי בחולון. היא לא היתה במיטבה. וילרבאן מצרפת הרשי־ מה הרבה יותר. אבל על כך כבר כתבו ולא זו הנקודה שצרה את עיני. עקבתי במשל 40 דקות המשחק אחר האמריקנים של הקבוצה, ואחר הישראלים שלה. החיה לא היתה מסוכנת כפי שתיארו אותה. חיה _בהילור נמוך מדי פעם הסתערה, אך רוב הזמן היתה חיוורת;על _דייזי בארמור אומרים שהוא איבד את יד הזהב שלו מאו שהתגייס לצה"ל. לא יודע, אבל הביצועים שלו היו כינויים למדי;והשלישי בחבורה, ג'יימס טרי, הפגין דקות טובות אד לא פחות מהן - דקות נירפות. ‭. '‬ואת כל וה כתבתי כדי להגיע לשחקנים כחול־לבן של הפועל חולון. את ישראל אלימלך אץ צורך להציג. המנוע של הקבוצה, זריז וממולח, תענוג לראות אותו;לידו חזיתי לראשונה בנער בן ‭, 16‬תומר חנוך, רכז מעולה שעמידתו על המגרש נוטעת את הרושם כי הוותק שלו במשחק הכדורםליהוא כאורך שנותיו. אבל היו עוד שניים;ניב בוגין ועופר יעקובי. כערוגות צעירים שאינם מתרוממים, ועוד מספר שנים כבר לא יהיו צעירים. אני זוכר לפני עונה או שתיים משחקים טובים מאוד של בוגין _ויעקוןי. עכשיו הם נותנים דקות טובות, ולפעמים גם זה לא. ואת כל זה כתבתי כי מתקבל אצלי הרושם _שבוגין ויעקוב, (ואלה הן דוגמאות בלבד, ניתן להעשיר את הרשימה בשמות נוספים מקבוצות אחרות של הליגה הלאומית‭, (‬יסיימו את הקאר־ יירה שלהם כשחקנים בינוניים בגלל שחקני החיזוק האמריקניים. באניםטר, בארמור וטרי ‭6? -‬חקנים לא רעים בכלל - בולמים בעצם נוכחותם כשרונות צעירים משלנו. יהיו שיגידו: אבל בלי החיה וחבריו הליגה שלנו תיראה בערך כמו הכדורגל. יכול להיות. לא אעשה צחוק מעצמי ואומר שהייתי מעדיף ליגה בלי קוץ מאגי, לאבן מרסר, וילי סימס ואחרים. אך בנשימח אחת כואב הלב למראה כשרונות משלנו _שנדחקים אל הספסל, וגם כשהם נקראים אל המגרש - _חלחץ שהם נמצאים בו והרצון לחצליח ככל מחיר פוגם ביכולתם, ומחזיר אותם כעבור כמה רקות בחזרה אל מחוץ לקווים. האמריקנויציה בכדורסל הישראלי היא אטרקציה מיוחדת במינה. השבוע, בחולון, נזכרתי במחיר שלה.