⁨⁨מעריב⁩, 15 מאי 1986⁩ — "אני עצוב" אמר גלעד פלאי בצאתו מן הכלא [⁨כתבה⁩]

"אני עצוב" אמר גלעד פלאי בצאתו מן הכלא

שוחרר שלשום יחד עם אסיר מחתרת נוסף, ישועה בן שושן;שחרורם בא לאחר שנשיא המדינה המיר את יתרת מאסרם במאסר על תנאי

מאת תלמה פרויד וברוך מאירי שני אסירי המחתרת, גלעד פלאי, וישועה בן שושן, השתהדרו שלשום מכלא השדון לאהד שנשיא המדינה הקל בעונשם והמיר את יתרתו‭-. ‬ שנה אהת - במאסר על תנאי לשנתיים. גלער פלאי, בן ‭, 33‬נשוי ואב לשלושה, איש מושב קשת שברמת הגולן, נדון לעשר שנות מאסר באשמת קשירת קשר לבצוע פשע והשתייכות לארגון טרור. פלאי ערער לבית המשפט העליון, וענשו הופחת לארבע וחצי שנות מאסר. פלאי היה נרגש מאור עם שחרורו. מעבר לגדר הכלא המתי-

• גלעד פלאי

" ישועה בן שושן

נו לו הוריו, שרה ומתתיהו‭.. ‬השמחה מועלה בכאב. דבר ראשון נגש לבית הקברות, נמחה דמעה‭, "‬אמרה שרה פלאי, אמו של גלעד, ששכלה את בנה השני, אתון דל, בתאונת אימונים, זמן קצר לפני מלחמת לבנון. ־עצוב‭, "‬היתה המלה הראשונה שאמר פלאי, עם צאתו לחר פש, כשנתבקש לתאר את הדגשתו‭", ‬כי נשארו שבעה חברים מעבר לסורגים וכי היום יום הזכרת‭. "‬בקול רועד אמה, הופתעתי מהשחרור המוקדם. אני רוצה להודות לנשיא המדינה, שמח־ תי מאוד‭. "‬על שחרורו שמע בראשונה ממנהל הכלא, ערב לפני היציאה לחופשי. פלאי הסביר כי רעותיו לא השתנו בעקבות הישיבה בכלא. "בבית המשפט אמרתי שחינכו אותי, ואני מקווה שכר עשיתי, לפעול לטובת המרינה. חייתי חלוץ במידה מסיימת, ניסתי לעזור, ללכת לצבא, ללכת להתיישבות. _אמשין־ באהבת העם והמדינה‭. "‬ על תנאיו בכלא אמר: "גרתי בחדר קטן עם שמונה אנשים כחתחלח. כל אסיר יוצא אחת לחודשיים, אנחנו יצאנו אחת לשלושה, היינו מופלים לרעה‭. "‬ על שתיקה מוחלטת שמר המשוחרר השני, ישועה בן שושן. הוא קפץ לרכב הטרנזיט שחמתין לו, ובפנים חתומות הותיר אחריו שובל של שאלות _עתונאים ש"נזרקו" לעברו, ללא מענח. שר האוצר, משה נסים, פרסם אתמול את נימוקיו להקלה בעונשם של אסירי המחתרת גלעד פלאי וישועה בן שושן, כא־ שר שימש בתפקיד שר המשפטים. בפנותו לנשיא, כתב, בין היתר: גלעד פלאי הודה באשמתו כבר ביום מעצרו ובבית המשפט היה הראשון שחתם על עיםקת טיעון. כמכתב לחבריו כמושב קשת בגולן, כתב כי ברי לו שהדרר בטעות יסודה. בהודאתו כבית המשפט המחוזי הביע המבקש חרטה מלאה על מעשיו. לגבי ישועה בן שושן כתב השר נסים: פניות רבות הגיעו, ובהן המלצה חמה להקל בעונשו של בן שושן. הכל עומדים על תרומתו המופלאה כגבוד מלחמות ישראל, ועל ההקרבה והמסירות לבטחון ישראל. יתר על כן, במלחמת יום הכיפורים גפצע המבקש קשה, ותחת מטר של אש בהיותו פצוע קשה הציל חיילים רבים מאש התופת. הפציעה השאירה בו רישום שלא ניתן לריפוי, כאשר הוא סובל מכאבים כרוניים עזים בידיו ומ־ תפקוד לקוי בליבו.