⁨⁨מעריב⁩, 28 ינואר 1986⁩ — ⁨Page 15⁩

‭_^ _«‬ מיכל התגימזה לצבא‭... ‬ בצבא ‭_^ _מך_|_ק‭^^‬ קניתי לה עדיליון "צאתן לשלום‭... ‬_ושובך לשלום" כדי שגס ‭12( t ^^"B_^S‬ *משיד להיית תלוי לה על הצואר וחוץ מזה זה יתאים לה ‭'' *C»l_^‬־ ‭* ¥0_^% 3‬ עדיליון צאתו לשלום ושובך לשלום את ד לאייר בל הד יד• י ־ ־ ‭^^SSmF _^‬ יי עדלימי זהב עכשיו ב־3 תשלומים(בתוספת ‭3%‬ ריבית חודשית) להתראות‭. "‬בחמת החברה בידושאם, וח' אחד העם 5 ובתל-אביב ות' מנדלי 3 טל‭03-227428. ‬ ואצל _הסותויס המורשים! ירושלים חלו • דוד המלך ‭";22‬ חצונוב" ־ יפו ‭";38‬ הטבעת" • יפו ‭"! 17‬ סטנק" • הילטון‭";‬ חנות יהורם גאון" • קארדו. ח"א" אמינות " • בן יהודה ‭";55‬עובדיה יהושוע" שד' רוטשילד 5ו‭"!‬ שאשא" • מאז" ה ‭";4‬ סטנק" • חילטון ושרתון‭"!‬ דיאדס" • בן יהודה וו‭"!‬ יופה את שפיץ" • ככר נמיר ‭!365‬תכשיטי שי ? בן יהודה ‭!33‬תכשיטי שי • בן יחודח ‭"!33‬ גיל" • רמב" ם ‭";24‬ מלון מנדרין" • חוף הרצליה, ־ תיפח • " המצליח " ־ יפו ‭0 "!24‬וו" • הרצל ‭''!8‬ אידלשטיין את הולנד" • תתל ‭!61‬אילת • "אזורית" מרכז קניות שלום. אשדוד ‭"?‬ תכשיטי קימברלי " ־ _רוגוזין 1 ו אשקלון " תכשיטי רפי " ־ וח' העבודה 10 גאו שבע • "תכשיטי וילי ‭? "‬ קק " ל 4וו בת-יס • " מדיא " • רוטשילד 27 חווה • "מדליון " • הנשיא 52 חולון • " צורף רחמים ובנו" ? ככר ויצמן 1 _טנויח • " תכשיטי דללי " ־ רח' הגליל '' מרכז התכשיט" • כנו רסקו יפו ? החויה הישראלית _נחדיח ‭" -‬ שמושקו" • מלון קולטון נס-וגימת ‭"?‬ תכשיטי ויזל" נורדאו ‭;1‬נתניה • " טנסי" • הרצל ‭" ;7‬ דובי " ־ שטמפפר 2 עפולה • " שביל הזהב " ־ ככר העצמאות 6 עת " פינת התכשיט" • חמונז המסחרי עפו • " חאואו צבי ובנו " • _ויצמן 15 פתח _תקזח ‭" *‬ ברקוביץ" • מוחליבד ‭";3‬ פרץ תכשיטים " • חובבי ציון ‭"!15‬ תכשיטי שנון" • חחסתדוית ‭, 24‬צפת "תכשיטי שלום " ־ ירושלים ‭, 80‬ראשון לציון ‭" '‬ שי" • הרצל 75 וחונות " אחרון מאיר" • חוצל 173 ומת גן " לינט" ־ ביאליק ‭''!54‬ חאחינו מלמד" ־ הקניון ועננה"עדי"• אחוזה ‭, 109‬ בחנויות השקם:• יוושלימ • תל'אביב(אבן גביוול) • באר שבע • גבעתיים • קוענ מוצקין • דמינה. בחנויות המשביו בירושלימ, _בדיזננוף סנטו זב"גל-בו שלום ‭*? ? ;"‬_־. ־ הזמנות טלפוניות‭24)‬ שעות ביממה) מיילקס ‭03-7511235‬ (דמי משלוח וביטוח 3 ש"ח) אין"ל‭/"_^‬ לשבת ח0_רסוס חממשלחיי!

דורון \ מזר \ עם הלהיטים: * אני המתה חוזר * מה מגיע לי יפה * קדה שקדה מה * הלילה ועוד

sm התכנון ‭- mam‬ _תשנ"ח - ו_»ז מרחב חכגוןמקונמ_. _חדדיס‭, "‬ _חידיהשוון הודעה בדבר הפקדח שינוי תבנית מתאר מקומית נמסרת נזוז הודעה, בהתאם לסעיף 69 לחוס הוזטוו וחבויה, תשכ"ה‭«-‬י‭, _1‬ מ במשרדי הועדה המחוזית לתכנון ולטיה, מחוז המרכז, ובמשרד הועדה המקומית לחמת ולבניה הדרים הופקד שינוי תמית הנקרא. שינוי תמית מתאר מקומית מסי הד‭«0/‬_ן‭, "_2/‬ניחד עם התשריט המצורף אליו, עיקרי הוראות השינוי!קביעת שטח ציבורי פתוח, הרחבת וביטול _דרכים־קיי• מות, קביעת איורים ןוץראוח טיח. ואלח השטחים הכלולים בשינוי חתכ? נית!הוד חשתן, שכונת הדר דחי סמטת הירק, ג' ‭«442‬ חלקות ‭, H0-Z_16‬ קל _המעוניין בשינוי התכנית רשאי לעייןמ'ללא תשלום, בימים ובשעות שהמשרדים האמורים פתוחים לקהל, כל המעונייו בקרקע, במץ או בכל פרט תטוני אחר הרואה עצמו נפנע על יה שינוי _חתטית ובו בל _הובאי לבר ע0_יי סעיף 100 לחוק האמור, רשאי, תור חודשיים מיום פרסומה של הודעה it ברשומות, להניש חתנגדוח לשינוי התטית כמשרד הועדה המקומית הא? מורח. השיש ירד הועדה חמחויית לתכנון ולבניח, מהו1 המרכז _תאחך‭»4!‬_יו, ו, יו

בגיור לכל המעוניינים *וויו >ד"י» חוד תיז‭, »»»‬ נמידע ינחדוכח_, ללא גל תשלום, _לגמיט אליה, גת"_א, ת, ד, גנננ‭, 61 0)2, ‬ טל‭. 479786, 798016. ‬ גנתניוז'תד‭, 42 112, 1172, ‬ טל‭, 05J-24110. ‬

‭<_2b‬ הודעה ‭^^^^_r‬ על תשלום דיבידנד וחלוקת יחידות הטבה לבעל* היחידות כקרנות הנאמנות שבניהול ‭_^_S‬ הפועלים - ניהול קונות בנאמנות בע"מ תשלוס הדיבידנד ותלוקת יהידות הטבה בתעודות השתתפות רשומות על־שכו יהיו תמורת הערך הנקוב של היתירות וכמפורט להלן: א. חשלום דיבידנד וחלוקת יחידות העבה: ב־"איתן"־־ ‭5%‬ ו דיבידנד במזומן פטור ממס־־הכנסה ד‭_100%‬ יחידות הטבה. יום האקס: ‭. 86‬ו‭. 29. ‬ ימי התשלום: ההטבה ביום ‭5. 2. 86‬ והדיבידנד ביוב‭8. 2. 86!‬ו. בעלי היחידות בקרן זכאים ביום קבלת הדיבידנד, לרכוש תמורת סכום הדיבידנד יחידות חדשות של הקרן לפי מחירן היסודי ללא תוספת שיעור הוספה. י בקשות לרכישת יחידות תמורת הדיבידנד יש להגיש חחל מהיום ועד ליום ‭7. 2. 86‬ ו - באמצעות כל אחד מסניפי הבנקים בארץ והברי הבורסה לניירות־ערך בתל־אביב. בעלי תעודות למוכ''ז יציגו תלוש מס' 27 לקבלת יחידות ההטבה ותלוש מס' 26 לקבלת הדיבידנד. ב. תלןקת יתידוח הטבה: חלוקת יחידות ההטבה תהיה כמפורט להלן: ו. שם הקרן אחוז התעבה יבול 600 מגל 00ו גורן 400 ו כוכב 500 סער 600 שביט 500 יום האקס: ‭. 29. 1. 86‬ יום התשלום: ‭. 2 . 5. 2. 86‬שם חקרן אחוז ההטבה אלמוג 400 יערה 00ו עדיף 200ו צבר 00ו רשף 600 יום האקס: ‭. 30. 1. 86‬ יום התשלום: ‭. 6. 2. 86‬ לצורך קבלת יחידות ההטבה יציגו בעלי תעודות למוכ"ז - ב"אלמוג" תלוש מס' 4 ן ו וב"עדיף" תלוש מס' וו. ב"צבר" יקבלו בעלי היחידות המחזיקים חתעודות ברשותם אח יחידות החטבח לאחר הפקדת תעודותיהם, תשלום הדיבידנד וחלוקת יחידות ההטבה יבוצעו באמצעות בנק הפועלים בע"מ. התלושים מתעודות למוכ"ז יוגשו לגביה באמצעות כל אהד מסניפי הבנקים וחברי הבורסה ה3 _»לניירות"ערך בתל־אביב. _»ע‭"7‬ם

השגת ביטוח ליצואנים לאמינות המוצר בארה"ב כרוכה -בערבות המדינה

מאת דדד ליפקץ חברות ביטוח _פחו''ל מתנות הפעלת הפדד של כיטוח יצואנימ ממני נזקיפ הנומויפ משימוש במוצריהפ המשווקיפ _מחו''ל בקבלת ערבות מדינה. כמו כן דורשות תכרות הביטוח פרמיית ביטוח גבוהה למדי. המו"מ על השגת הסדר הביטוח יימשך כחודשיים עד שלושה חוד־ שים והוא לא יופעל בזמן הקרוב. בניגוד להודעתו של המישנה למגכ"ל משרד התעשיה והמסחר ויו"ר מועצת המנהלים של החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ_, יורם בליזובסקי_, אין החברה עומדת בפני הפעלה מיידית של ביטוח זה. היא עדי־ ין מנהלת מו"מ קשה ומסובר להשגת ביטוח להגנה מתביעות המתייחסות לאמינות המוצר. החברה הבהירה, כי היא מבקשת ביטוה ליצוא מוצרים בסבוס של כ־500 מיליון דולר

בשנה. בעיה זו הפכה לחמורה מבהינת היצואנים לשוק האמריקני, לאחר שהברות בי־ טוח זרות, העוסקות בביטוה זה, העלו את פרמיות הביטוח בשיעורים ניכרים. ההעלאה הגדולה הזו נובעת מפסקי הדין הגבוהים שנ־ פסקו ע"י בתי משפט אמריקניים בתביעות שהוגשו נגד יצרנים. גורמים כמשק הביטוח הבינלאומי ציינו, כי ביטוח זה הוא הפרוב־ למטי ביותר. יצואנים ישראליים לארה"כ התקשו בתקופה האחרונה בהשגת ביטוח להגנה מתביעות המתייחסות לאמינות המוצר. כיום המגמה במדינות שונות היא לההמיר כדרישות לגבי אמינות המוצר, כדי להגן על הצרכנים מפני בוקים הנובעים משימוש במוצרים אלה. מגכ"ל ההברה לביטוח סיכוני סחר חוץ, עמי קמיר, קיבל הצעה חלקית ביחס להנהגת כיטוה איכות המוצר. אין ההצעה מספקת את היקף הביטוחים המבוקש. כמו כן ברור, שהשגת הביטוח הזה קשורה בקבלת ערבות מדינה מוועדת הכספים של הכנסת.

הובות ההוץ גדלו ב־1985 ב־245 מילית דולר

הם מסתכמים עתה ב־‭23. 9‬ מיליארד דולר

מאת שרגא מקל חובות החוץ של ישראל המשיכו לגדול גפ ‭1985-a‬ והפ ממתכמיפ כעת ב־‭23. 915‬ מיליארד דולר. כר מתב• רד מדו"ה המפקח על מטבע חוץ בבנק ישראל. ההוכות גדלו בשנה האהרונה _ב־245 מיליון דולר בגלל גידול בהתחייבויות המערכת הבנקאית כסר 400 מיליון דולר, בעוד שבהובות הממשלה והמיגזר העסקי הלא פיננסי חלה ירידה קלה. בשנה האהרונה גם חלה החמרה בהרכב החוב החיצוני: משקל החוב לטווח קצר גדל מ־‭14. 8%‬בסוף 1984 ל־‭15. 4%‬ כיוס. ההחמרה נובעת מהעליה במשקל החוב לזמן קצר בה־

תחייבויות המערכת הבנקאית. בשנה הקרובה יצטרך המשק הישראלי לפרוע חובות בסך ‭3. 8‬ מיליארד דולר ‭2 -‬ מיליארד דולר החזרי קרן וכן החזרי ריבית בסך ‭1. 8‬ מיליארד. חובות החוץ של הממשלה מסתכמים ב־‭15. 5‬ מיליארד דולר, מהם ‭9. 9‬ מיליארד לממשלת ארה"ב ו־‭3. 5‬ מיליארד דולר לבעלי אגרות חוב של מדינת ישראל (ה"בונדס‭. ("‬רובו של החוב הוא לטווח ארוך. ההתחייבויות נטו של המערכת הבנקאית לחו"ל מסתכמות ביותר מ־5 מיליארד דולר ‭54% -‬ מתוך כך לטווח קצר‭29, ‬ אחוז לטווח בינוני והשאר לטווח ארוך. חובות המיגזר הפרטי הלא פיננסי מסתכמים ב־‭3. 3‬ מיליארד דולר ‭27% -‬ לטווח קצר‭33%, ‬ לבינוני ו־‭40%‬ לארוך.

רשתות השיווק נתבקשו להגיע להםכם על הארכת האשראי

ההצבעה בוועדת הכספים של הכנסת על חחוק המוצע לחייב בעלי כרטיסי אשראי אחת לחודש בלבד נדחתה לשבוע הבא

מאת גבי קפלר ועדת הכפפיפ לא הכריעה אתמול בשאלה האמ לחייב את חברות כרטיסי חאשראי לחזור לחיוב חשבונות הלקוחות פעפ בחודש. הוועדה דחתה את ההצבעה בנושא לשבוע הבא. בינתיים הודיעו ראשי רשתות השיווק, כי לא איימו להפסיק את השימוש בכרטיסי האשראי, אם אכן יתקבל החוק המאריך את תקופת האשראי לחודש. הח"כים דן תיכון(לי־ כור) והיים דמון(מערך) מציעים, כי המעבר לחיוב החד' חודשי ייעשה מחודש אפריל לתקופה נסיונית. להצעתם מת־ נגדים בוועדה היו"ר אברהם שפירא והברי הכנסת יורם ארי־ דור וגדעון גדות. ראשי רשתות השיווק הסבירו, כי הארכת תקופת האשראי תיפול על רשתות השיווק ופירושה תוספת הוצאות של ‭1. 5%‬ על המחזור - שיעור העולה על הרווח שנותר עד עתה בידי רשתות השיווק. הם ציינו לדוגמא. כי הקו־אופ הרוויח לפני שנה 2 מיליון דולר על פדיון של 180 מיליון דולר ומכאן שכל הרווח שלו היה ‭1. 2%‬ בלבד. רווח זה עלול להיבלע כולו בגלל הארכת האשראי. עוד ציינו ראשי רשתות השיווק, כי בהיעדר יכולת להעלות מחירים, לא תהיה להם ברירה אלא לבטל מיבצעי הוזלה, דבר שיגרום להעלאת המדד ויסיט הנחות שניתנו לכלל האוכלוסיה, להנחות שיינתנו רק לבעלי הכרטיסים. ח"כ תיכון דרש לדעת מה השתנה מלפני שנתיים, כאשר חיוב כרטיסי האשראי נעשה פעם בחודש ובכל זאת זה היה כדאי לרשתות השיווק ולרוב הסוחרים שכיבדו את הכרטיסים. על כד נמסר, כי לפני שנתיים היוו עיסקות כרטיסי

האשראי רק ‭20%‬ מן המחזור ברשתות השיווק ואילו היום שולש היקפן ל־‭60%‬ מן מחזור. בסיומו של הדיון ביקשו חברי הוועדה, כי הרשתות ינסו להגיע להסכם עם חברות האשראי על הארכת תקופת האשראי, בטרם תפעיל הכנסת את סמכותה _ותהוקק הוק בענין זה.

בקרוב צפויה הוזלה נוספת של הדלה

• שר תיים האנרגיה _פליגלמן :

מאת עודד שורר בקרוב צפויה הוזלה נופפת במוצרי הדלק, כולל הבנזין - אמר אתמול שד האנרגיה, משה שחל, בסיור שערן בקידוחי הנפט בצפון שדה חלץ. שר האגרגיה אישר פירסום קודם ב"מעריב‭, "‬כי נשיא חברת הנפט הלאומית של מצרים, מוסטפה רושדי, ביקר בארץ בשבוע שעבר ודן עם נציגי מערכת הדלק על המחירים הצפויים לנפט המצרי. עוד אמר, כי נציגי ישראל מנהלים שיחות גם עם ספקים אחרים, כמו מכסיקו ונורווגיה, כדי לקבל תנאים טובים יותר לרכישת נפט גולמי במחיר מועדף, כשל ההתהייבויות לטווח ארוך. הוא אמר כי ישראל מבק־ שת להתנות המשך החוזים שלה גם ברכישות גומלין. לדעת שר האנרגיה יהנה הצרכן הישראלי בקרוב מן המגמה הנמשכת של הירידה במהירי הנפט הגולמי בעולם. הוא צלעה, כי בקרוב יוזלו שוב מוצרי האנרגיה ואף הבנזין. נציגי הברת "דלק חיפושי נפט" והחברה הממשלתית חנ"ה (חיפושי נפט השקעות‭, (‬הקשורים לשני הקידוחים שהוזכרו לעיל, הגיאולוג ד''ר רוזנברג ומהנדס המאגרים ד"ר פליגלמן, הסבירו את השיבות גילוי הנפט בשיכבה חדשה בקידוח "כוכב ‭"6‬ והעריכו כי שדה הנפט נמשר צפונה, מעבר למה שהעריכו. לדעתם יש אפשרות לגילוי כמויות נפט משמעותיות בקידוחים נוספים כאזור זה.

מונה מפרק זמני לשירעד שניהלה עסקים בסיסקאי

מאת איה אורנשטיין פגן נשיא בית המשפט המהוזי בתל־ אביב, ד"ד אליהו וינוגרד, מינה אתמול את עו"ד אריה דנציגר כמפרק זמני של חברת שירעד, שניהלה עפקיפ בפיפקאי. את _הבקהיה לפרק את שירעד הגישה הב־ דת חוטלקס טיל, הטוענת כי בידיה שני שט-

רי חוב של שירעד, בסך כ־20 אלף דולר. לטענת עו"ד דנציגר, השטרות לא נפרעו ונעשו מאמצים לאתר את מנהלי החברה, אולם הסתבר כי הם אינם חוזרים לארץ, משום שעסקי ההברה שנועדו להתנהל בסיסקאי התמוטטו והיא הפכה להיות חידלת פרעון. בבקשה. ניטען, שמסיבה זו נמנעים מנהלי החברה לחזור ארצה ולהתייצב לפני הנושים.

רשתות השיווק: ‭,, ‬ "אנחנו לא בנק

מאת מיכל הולצמן "רשתות השיווק דוהות כל נפיון להעביר את מימת האשראי לציבור עליהן. אנחנו לא בנק ואץ לנו אמצעי מימון. חברות האשראי הן שצריכות לתת אשו"אי‭. "‬ כך אמר אתמול שי מאיר, מנכ"ל איגוד בתי הכל־ י בובישיבת חירום שקיימו מנכ"לי רשתות, בתי כל־בו ונציגי האיגוד הארצי למסחר. "אנחנו בהחלט בעד אשראי ארוך לציבור, אך לא אנחנו יכולים ולא צריכים לממן אותו" - אמרו מנהלי הרשתות. אנשי הרשתות הודיעו, כי אם יכפו עליהם הסדר בחוק, יפסיקו לכבד כרטיסי אשראי לאלתר.

משקיע מגרמניה רוצה להקים מלון מפואר ליד טאבה

מאת יהודית זילגדשטיץ משקיע מגרמניה מבקש לרכוש קרקע ליד טאבה, לשפ בניית מלון מפואר. המשקיע, אלכסנדר טסלר, בעל בתי מלון מפרנקפורט, סייר אתמול במקום עם שר התיירות, אברהם שריר.

ל"מעריב" אמר, כי בדעתו להשקיע כ‭25-‬ מיליון דולר בבניית מלון בן 400 הדרים, בדירוג 5 כוכבים. השטח שנבהד משתרע על 17 דונם, בפתה המזרחי של ערוץ ואדי טאבה, כמה עשרות מטרים צפונית למסוף הגבול הישראלי. אם יינתנו האישורים המתאימים, יתחיל מיד בתיכנון המלון והבנייה תחל בעוד כשנה. בדעתו למסור את ניהול המלון לרשת ידועה.