⁨⁨מעריב⁩, 16 אוקטובר 1985⁩ — היה סל? [⁨כתבה⁩]

היה סל?

\ על סלים מכריעים בשניות האחרונות

מאת משה לרד לפני השריקה‭, ''‬אחרי השריקה‭?"‬כמה עשרות, ואולי מאות פעמי " ם י , שמעתי את הדברים " . הללו, במהלך משחקי כדורסל. המקרה החם" האחרון: סל־שלוש־הנקודות של ניב _בוגין, בשנייה הסיום " של מחצית המשחק שבין מכבי תל־אבתב להסועל חולון, שלשום כהיכל" _ביד־אליהו. " השופטים הם אמנם אדוני המשחק — אך לא בידיהם ההחלטה במקרה זה. ההכרעה כולה נתונה בידי הזמנאי, המופקד על השעה. השופטים נועצים בו, ברגע של מחלוקת, ובמרבית המקרים הם מאמצים את גירסתו. הסל המפורסם ביותר בהיסטוריה של הכדורסל, שהמחלוקת סביבו היתד, גדולה — היה סל ששווה זהב, פשוטו כמשמעו. הדבר אירע :ב‭7_*‬לימפיאדת מינכן הזכורה לרע, במשחק הגמר !בין נבחרות ארה"ב ובריה"מ. אחרי דין לדברים, _! דחליט מזכ"ל פיב"א דאז, ליליאם ג'ונם המנוח, כי יש להעתיק את 'מחוגי השעון שלוש שניות לאחור.

את פרק הזמן הקצר הזה ניצלה 'בריה"מ. • כדור־הוץ שהגיע לידיו של אלכסנדר בלוב, נוחו עדן, העניק את מדליית הזהב הראשונה בהיסטוריה לכדורסלני בריה"מ. מאז 1936 (משחקי ברלין) לא !נשמט בתר 'הכדורסל מידי האמריקנים. במינכן — הם סבלו את ההפסד הראשון. הבךםל־לא־סל של ניב, שלשום ב"ד־אליהו, לא השפיע בסופו של דבר על גורל המשחק. קל לתאר איזו סערת רוחות היתד, נגרמת אילו נצהונד, של מכבי ת"א היה מצומק יותר. גם סל מנ'ורםם אחר, מן העונה שעוברה, לא חרץ גורל משחק, אך הוא 'עול ללמד אותנו מה !אפשר לחולל _בתזץ שני שניות, פרק־זמן שלכאורה נראה חסר משמעות. הכוונה לסל המדובר ביותר של דורון ג'מצ'י, אז כדורסלן מכבי _רמת־גן‭', ‬במשהק מול קבוצתו דהיום, מכבי תל־אביב. אלפי ירושלמים היו עדים למבצע נדיר. שתי שניות להפסקה קיבל חרון כדור מקו הרוחב. המרתק בינו לבין הטבעת היה _כ־26 מטרים. בתנועה אינסטינקטיווית_, זרק דורון את הכדור לעבר סל מכבי ת''א והוא צלל פנימה. אני זוכר. את תגובתו של 'אמנון אבידן, יו"ר הוועדה המקצועית , במכבי ת"א :אפילו •שזה היה אחרי השריקה — היה שזהה לראות " את הסל הזה‭. "‬ שלשום, ביד־אליהו, אני בספק אם אבידן היה מרשה לעצמו לפרגן" לניב 'בוגין באותה מידה ‭" ... ‬ וכאילו מעשה־שטן — בא הסל האחרון במשחק, מידיו של קווין מגי, שוב שתי שגיות מן הסיום. כל זאת — ללמדנו שאין לזלזל בקטנות, ובוודאי לא בשתי שניות. ‭_rp17_^_, M1«»1M_. _pw_1, mgm!MM»M^^^ ‬