⁨⁨מעריב⁩, 10 יוני 1985⁩ — קולומביה רוצה למכור פחם במזומן ולא בהסכם חליפין [⁨כתבה⁩]

קולומביה רוצה למכור פחם במזומן ולא בהסכם חליפין

בעקבות לחץ מצד קרן המטבע הבינלאומית:

‭;?‬זלומכיה מבקשת לשגות את תגאי ההסכם טפ ישראל למכירת פחם _תמודת ©תורות ישראליות, שעדיין לא נחתמ, ולהעמידו על כסיס פחש תמורת מזומנים. שר האנחגיה, משה שחל, אמר בתגובה, כי אם ישונו תנאי ההצעה הקולומביאנית, תבוטל _העיוסקה _ליחכישת פחם ממנה במשך חמש שנים. _גלחצה של יקרן המטבע הבינלאומית הודיעה קולומביה _למפפר לקוחות. בכות שסיכמו עמה עיסקות חליפין, כי היא נאלצת לבטל את ההעעה ולדרוש מזומנים !תמורת פחם. בך נמסר, על פי _פירםומים בעיתונות מקצועית של . תעשיית _זזפחס, לשווודיה. שליח מיוחד של נשיא קולומביה הגיע לשיחות בנושא זה כאורח ?אחד ממפעלי התעשיה הגדולים בארץ, גדי להסביר את •םעיותיה של מדינתו. באוגוסט יגיע לארץ שר האנרגיה של קולומביה וייפגש עם שר האנרגיה, משה שהל‭!. ‬בינתיים ;מנהלים גופים י ?תעש"זתיים מאמץ . שתדלנות וגדול, כדי למנוע את ביטול העיסקה. 1 להדרה הגיעי־. האנ"ה ‭_',, ‬ניוטה‭, "‬עם מיטען של ‭ico 1‬ אלף ?טונות פחם קולומביאני. מיטען _נסיוני זה ן אמור 'להישרף ?בתחנת הטח בחדרה, כדי לבחון, | הוא _גמאים לדרישות הברת החשמל. זהו מינזען שני, המחליף »י_!_טען נסיוני שהגיע לארץ 'בדצמבר יהומזר כלעומת שבא, ניזון שלא עמד בדרישות חברת התשמל. !עודד שורד

‭aPIO‬ י משה חיים שינפלד מועמד לתפקיד מנכ"ל, כוכב השומרון' _קכלן המין החרדי, משח חיימ שיגפלד, חבר מועצת עידית בני־כרק מטעם אגודת ישראל, שהיה בעפר אחראי על הגרעינים החדרים ב־ *ח"ל , יהיה ככל הנראה המנכ''ול החדש של חגרת _"פוככ והשומרון‭, ''‬המתכננת _לר־משיד ?למות כ־ קרוב את העיד _החודית עמנואל. !זה ארבעה _מדשים מושבתת _הבנייד־ בעמנואל, בגלל _הסיכםוך שהיה בין שני בעלי המניות, פנחס _אונרייד זי01ף מרגוליפ.

!פנחס . ארנרייר, שהוצא תמורת פיצויים גבוהים מאוד מניהול החברה, מתכנן לעזוב כבר י !השבוע את עמנואל. בראש 'מורכן מיש־ בשבת בבית הכנסת, כי שבל הנראה זאת השבת האחרונה שלו בעמנואל, אותה ליווה והקים מהיותה!גבעת טרשים ועד. שהגיעה . למצבה הנוכחי. פנחס _ארנרייך היד‭!. ‬גם התושב הרא־ ‭. " — —‬י ו

יפתחו ענפי חקלאות" בבתי סוהר

_® ר_3י סוויסה

משדד החקלאות ושידות כתי הסוחר החליטו לפתח ענפי !חקלאות כתוך _ששחי כתי הסוהר כארץ, כחלק מתכנית כוללת לשיקום אסירים. חחלטה כענין זה קיבלו שר החקלאות, אריק נחמקין, ונציב שידות כתי הסוהר, גונדר רפי _כויפה. ענפי החקלאות )העיקריים בהם ?_יזזעסקו אסירים חם גידול בעלי חיים (במיוחד מדדי צאן‭, (‬פיטום אורזים‭!, ‬גימל ?ירקות, וצמחי תבלין !וסירות וייצור זרעים. ובכמה בתי סוהר אותרו שטחי קרקע הראויים _לעיבוד‭:. ‬בכלא תל־מונד 'נקטע מטע אבוקדו וכן עצי פרי נדירים. בכלא מעשייהו ינצלו 45 דונם של קרקע חקלאית, מזה 25 דונם , המרושתים בקזוי הש־ קייה, לגידול ירקות לשחק ? המקומי. מדריכים חקלאיים של שירות !ההדרכה _והמקצחע במשרד החקלאות _ישייעו להקים:בכלא מעשיהו לול לפיטום אוחים ובדעת . הרשויות _להחהיב ולגוון את 'המצוד החקלאי בבתי הסוהר, וכחלק !מתכנית , לשיקום אםדים. אהרן פריאל