⁨⁨מעריב⁩, 16 אוקטובר 1984⁩ — "חו ק ר ים הס יבו ת ל מג יה סוכרת שה יתה ה ק י ץ " [⁨כתבה⁩]

"חו ק ר ים הס יבו ת ל מג יה סוכרת שה יתה ה ק י ץ "

אומר טרופי צבי לרון, לקראת כינוס עולמי על סוכרת נעורים בשבוע הבא בהרצליה

מאת וליה מזורי ? מגפת סוכרת חלתה הקיץ _3ארץ. טטזל ?_הטכון?האנדוקרינולוגי כמרכז הרפואי שמשר על _" _בילינסון כד אמד ‭, "‬פרופ כי ‭' , ‬ אין צגי יודעים לדון, מדיין מה הטיבה למגפה זי' אד ישנן עונות כהן התפרצות המחלה רבה מאחרות. ובך היה חייץו. • • כרת »ל נגרמת פי. אהת ג החשערות ם ע"י רתם — , הפוגע מחלת בתאי הסו' הלבלב המייצרים את האינסולין. ואמ־ _נני , בחיות מעבדה, וגם בחולי פוכרת שנפטרו ברור ?לנו — מד נמצאו , חגורם וירוסים להתפרצות בלבלב ? המחלה ‭" . ‬ לא , או העובדה שהיא באה בצורה עונתית מסויימים — מעוררת גורמי את ם החשד לה‭, "‬אמר , שגם . וירוסים מאתר שהקשר בין וירוסיני למחלת הסוכרת הוכה רק במספר לא גדול של חולי דקה סוכרת לחיסון המוני — אין של עדייו האוכליסיה ' לדעתו, . הצ‭-?-‬נושא זד, יהיה בין. הנושאים המרכזיים שיידונו בכינוס הבינלאומי _ה־6 לסוכרת ?נעורים, שיהיה בשבוע הבא בהרצליה. ?פריפ' לרון, יו''ר . הוועדה המארגנת, אמר . אתמול במסיבת עתונאים לקראת ה־ י כמם , י כ רג י שות תורשת י ת למחלה זו

מגבירה את הסיכונים לחלות בח. כישראל הוליפ מוכרת נעורים ‭4. 5‬ ילדים וכני נוער (ער גיל ‭(20‬ , בארה לכל " מאה כ אלף 16 לכל תושגיפ מאה אלף כגיל , וכפ־ זה. מדינוויה ‭— —‬ עד 30 הולים לכל נאה אלף חושכיפ. אגב‭, '‬ בישראל המחלה פוקדת את האשכנזים יותר מאשר את , בני . עדות• המזרח או את בני _המיעוטעי. החוקרים 'בודקים עתה דרכים לאיתור רגישה מוקדם למחלה ככל האפשר זו, שכן של התערבות האוכלוםיה מהי ה- - רה אצל צעירים עשוייה למנוע את הרס

. כן נמצוא, כי תרופה מסזיימת — מסוג התרופות המונעות דחיית עתלים ‭)'‬ציק־ לוספורין איי) — מונעת את התהליו ה־ אימונולוגי ההורס את הלבלב. או תרופה זו רעילה ועדיין איו ביטחון שניתן להשתמש בה תקופה ממושכת. החוקרים מחפשים עתה 'תרופות דומות — פחות רעילות הלבלב תהיה — או דומה שההשפעה . שלהן על תאי צליה בכינוס ?ישתתפו שייעדו 200 במלון מוקדים " הש אימונולוגי רון" 'בהר ם - מכל ?ארצות תבל, ביניהן !ניו־זילנד, אוסטרליה יפאן ואמריקה המרכזית.