⁨⁨מעריב⁩, 5 אוקטובר 1981⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

_»את עדה בהן _המי, צה5ן היא גזעה החיים, _עירג_?_מעטיפ _ייודעיפ לנצלו וליהנות ממנו. ילדיה _אומכפ מקבליה _משהייה, " אכל י'ג• לתת. את ה" דעת על רמת הנזשהפןים _הכווצעימ לציבור מילדיה ולשפר אותפ‭, "‬אמר סגן ראש עיריית תיל־אכיב, יצחק ארצי, _כמכיבת עתונאיה שכה הוכרז, על. הקמת המרכז החינוכי הראשון בישראל _לכלגזהקיה. יו"ד הנחלת •המרכז יהיה ד"ד שלוה לוין ומזכירת ההנדלה — מרגלית עקביא. המרכז החדש, שיקום בעתיד הקרוב, ישמש בעת ובעונה אחת כמוזיאון, מרכזהדרכה ומועדון. בדעת חברי הוועדה הציבורית להקים מוזיאון, אשר ירכז משחקים וצעצועים של עם ישראל, על עדותיו השונות. כן יקום במקום מרכז־ הדרכה, שיכלול סדנאות לפיתוח ' משחקים חדשים‭-, ‬ ומועדון שבו ישחקו הורים וילדים, ילמדו כיצד להשתמש במשחקים לצורך פיתוח מיומנויות שונות. ולהתמודד עם לחצים י מסוגים שונים. במסגרת זו יוקם גםמרכז־הדרכה, שבו ינועו קורסים. בנושא כיצד לשחק וללמד אחרים לשחק. בכוונת יוזמי המרכז החדש, שהוא ה-

ראשון מסוגו בארץ, להחדיר את תודעת המשחק והאפשרויותהטמונות . בו לבני כל הגילים — צעירים ומבוגרים — ולעודד את מודעות המשחק כעיסוק משפחתי, כפעילות של נופש וכאמצעי למידה. המרכז החדש ימוקם בהתחלה. באחת הקומות של מרכז הנוער ברחוב ביכורי העתים, אותה העמידה עירית תל־אביב לרשות המארגנים לתקופה של שנה. בכוונת המרכז להקים ספהיה, שתרכז את כל הספרות העוסקת במשחקים ותהווה מרכז־למידה למעונייגים. משרד החינוך קבע לאחרונה, כי המשחק הוא חלק מתהליך הלמידה ויש לעודדו. עיריית תל־אייב מפעילה כיוט ברחבי העיר 15 משחקיות, בהן משחקים ילדים עם הוריהם. מאחר ולרשות הוועדה הציבורית המקימה את. המרכז, לא עומדים . תקציבים, הם רוצים. לגייס ארגונים מתנדבים, אנשי מקצוע וסתם עמך . לאיסוף תרומות ומשחקים. המרכז החינוכי למשחקים רשום כאגודה עותומנית, ותרומות ניתן להפקיד בחשבון בנק מס' ‭14366/14‬ בבנק לאומי לישראל, שד ירושלים ‭, 1‬יפו.

סיסמת המרכז היא -־ לדעת לנצח ביושר ולהפסיד בהבנה ובכבוד. בין המטרות שהציב המרכז לעצמו: לקרב את הציבור לעולם המשחקים;להביא למודעות הציבור את הערכים הרבים ו" המגוונים של המשחק;לעודד ולטפח את המשחק לכל הגילים;לקדם את המחקר והיצירה ולסייע בידי העוסקים בנושא זה. . המרכז מחפש סמל, ומי שתתקבל הצעתו יזכה בפרס '־‭-_^‬ קובץ משחקים שנתרמו ע"י סגן שר האוצר, ה"כ חיים קאופמן, שיש לו מעורבות במשחקים כ־ איש־עםקים, ושהוא חבר בוועדה הציבורית של המרכז, בה חברים גם נציגי משרד החינוך, אנשי הינוך, בנק לאומי, התנועה הקיבוצית, אוניברסיטאות, ח"כ שולמית אלוני, ־ תהילה עופר• — יו ‭". ‬_ר תא העיתונאיות, דביר י י כצמן. — מנהל הוצאה לאור ועוד. ־ . הבית שיקום ימלא חסרונות הקיימים בחיינו. עם חיסול, גן־החיות בתל־אביב יש בדעת העירית. -־‭?*‬אמר יצהק ארצי ־_^ להקים בשטח משחקיה מרכזית, שבה יוכלו ילדים והוריהם לבלות.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩