⁨⁨מעריב⁩, 25 פברואר 1981⁩ — יעקובוביץ שב הביתה [⁨כתבה⁩]

יעקובוביץ שב הביתה

ירוסלכ *עקובוביץ (משמאל): הצלחה בארה"!/ מיאחזות מחודשת בארץ

מאת יוסי חרםונםקי אין מאמינים לו, כין חזר ארצה, למרות הצלחתו כעולפ המופיקה ה־ קלוז כאדה"כ. אתרי הכל — ירופלכ יעמובוכמ', ה־ מוסיקאי הצ'כי שערק לישראל ב־‭, 1968 ‬ נושא עימו אשראי עצום, כמוהו לא נזקף לשום מוסיקאי ישראלי, שניסה את כותו בעסקי השעשועים באמריקה• שני אריכי־נגן בסי. בי. אס" ניו־יורק, " ושהאחרון ביניהם("***!פ") הופץ בכ־‭30 ‬ מדינות בעולם; נגן סקסופון־בריטון ב־9 אריכי נגן (וביניהם תקליטיהם של קרלי סיימון, פול סיימון), בהצגות בברודוויי (במוגריז"); חבר כביג בנד' של מ- "" גי רוזרגרדן, מלהקות הג'אז הטובות ב־ ארה''ב, בשורותיה הופיע בשנים ‭, ''72-73 ‬ עת שליוותה בוולדורף אסטוריה" זמ־ ־:""^יי דים כדיי צ'אהלס, ליגההורן, טוניבנט, י האתיות פויינטר; הוא ליווה להקת פופ : ונלהקה לבנה ממוצעת'' (,, אברייג' ווייט " בנד''), ואת בט מידלר ובתקליטים ובהופעות החיות, ושימש מנהל מוסיקלי של חבורתמנהטן טדנער'' וניגן במ- " חיצת ענקי ג'אז כטד ג'וגם, מל . לואים • !באדי ריץ'. ירוםלב יעקובוביץ הממושקף צוחק. '>א מאמינים לו שחזר מתיר אידיאה, ילמרות שברחובות ניו־יורק מסתובבים אלפי צברים, ואילו הוא — אפילו לא

נולד כאן. ישראלים שם ניסו . לשכנעו, אמרו לו: , עזוב אוחד מציוטת. מה הסר . לרעל בריחתו ב־‭1968‬ מצ'כיה, אין ירו־ סלב . מעונין להרהיב הדיבור. הברים טובים נשארו שם. אביו נפטר ב־‭, 1949 ‬ יום אחרי שמסר הברזל ירד על הצ'כו־ סלובקים. אמא הגיעה ארצה ימים ספו; דים לפני הפלישה הרוסית. ירוםלב מעדף למחוק את האפיזודה של צ'כיד. מזכרונו. הוא רק אומר:זה היה גיהנום''. " לפני בריחתו שירת ירוסלב (אז בן ‭21‬) בלהקה הצבאית של הצבא הצ'כי במחיצת מנים מצויינים• כעמר שנים פגש אהדים מהם באמריקה מנגנים בלהקות ג'אז מובחרות ומשפיעים את ה־ יסודות המזרח־אירופאיים (המוסיקה המוראלית) על הרכבים מערביים. בישראל, התגורר שלוש שנים בקרית־ שרת בחולון כעולה חדש. עברית רכש מיוסי בנאי, כשניגן אצלו באין אהבות " שמחות". שנד. הסתובב עם להקתה של רימונה פרנסים, ולפני שעזב ללימודים בברקלי", הספיק ללוות סטריפטיזאית " אוסטרית ב"קליף"' שרקדה לצלילי מו־ צארט. ירוסלב יעקובוביץ' לא נזקק לזמן רב כדי שיעמדו על כשרונו בסקסופון־ברי־ טון. תחילה התרכז בג'אז, ניגן עם הטובים ביותר, ביניהם בלהקה של בן־• ארצו, מירוסלב ויטוש, מהמזרח־ארופאים הבולטים; בעולם הג'אז האמריקאי של ימינו• מוזר לי לשמוע אנשים שמנגנים כאן " פאנק (פ' דפוייה, והכוונה לא למוסיקה האנגלית, אלא למוסיקת קצב כושית — י. ח. ). יש כאןמישמש'' של סגנונות. " מנגנים — בלי סטייל.. . אולי אנגן נוסטלגיה עם ארה'לה' " קמינסקי ודני גוטפריד במועדון המדרגות, רק בשביל הכף''. אומר ירוסלב ומוסיף:העיקר שאני בבית". "