⁨⁨מעריב⁩, 29 אוקטובר 1980⁩ — בורג ‭_K_111_J‬ לתושבי הגדה ‭!ran‬לשיחות _raioiin [⁨כתבה⁩]

בורג ‭_K_111_J‬ לתושבי הגדה ‭!ran‬לשיחות _raioiin

בחנוכת האנדרטה לחללי מג"ב

ל • מאת; עמו& לי בכ ‭"?'_‬_־ : ־ ישר " הפניפ והמשטרה ד"ר יוסף בורג, שב. וקרא אתמול לתושבי יהודה ושומרון להצטרף למעגל השיהות על האוטונומיה. השר דיבר כטקס הנובת אנדרטה להללי משמר הגבול, ליד -קיבוץ כדקאי. י 'ד"ר בורג הדגיש, כי באיזור שלנו שוכן שלום, בעוד שבאיזור שאטראל־ערב יש מלחמה. הנפט ללא ישראל, גרם למלח‬‭- , "מהקרא " השר בורג ופנה לתושבי יהודה, שומרון ועזה:הסתכלו היכן המל־ חמה והיכן הסיכוי " לשלום והצטרפו' למשא • ומתן על ‭r. "האוטונומיה‬ ד"ר בורג שיבח את חיילי משמר הגבול וגילה, כי בתוכניתתירוש" של המש- " טרה, יש מחשבה _להכפיל את יחידות החיל כדי למנוע השתלטות על אדמות הלאום. ‬ ‭. האנדרטה נחנכה בטקס מרשים. המתכ־ . נן, האדריכל יחיאל ערד מקיבת סעד, הסביר לכתבים כי האנדרטה נועדה להנציח את זכרם של 109 חללי מג"ב, בהם

81 יהודים 21 דרוזים, ארבעה מוסלמים ושלושה צ'רקםים. באנדרטה יש חדר הנצחה ושמות הנופלים חקוקים על לוח בזלת. יש בה כיכר גדולה, מגדל תצפית, תעלת קשר והיא ממוקמת בתור חורשת חרובים ומשתלבת להפליא בגבעה יפהפיה, הצופה על כביש גחל עידון ועל איזור נרחב. תזמורת המשטרה ומקהלת הרבנות הצבאית השתתפו בטקס. נכחו מפכ"ל המשטרה הרצל שפיר, מפקד משמר הגבול ניצב צבי בר‭., ‬מפקדי המחוזות במשטרת ישראל, ראש המועצה האזורית מנשה, שמואל גבעוני, נציגי הישובים בסביבה, נציגי העדות השונות ומשפחות החללים. לאחר שד"ר בורג הסיר את הלוט מעל האנדרטה, הדליק אב שכול דרוזי את אש התמיד ואב שכול יהודי אמר ‭. "קדיש"‬ החזן הראשי לצח"ל קראאל מלא רח- " מים" ומשמר כבוד. של חיילי משמר הגבול, דיגל את נשקו. האנדרטה יצוקת הבטון כוסתה בזרים רבים. הטקס הונחה ונעדר בידי אהרון גלעדי והסתיים בשירת . "התקווה‬ ‭"