⁨⁨מעריב⁩, 3 ספטמבר 1980⁩ — ‭1 i m iun‬ יי_1 [⁨כתבה⁩]

‭1 i m iun‬ יי_1

- ה נ _י _ם וב ‭i i n _x n ‬

החגים המתקרבים מכניסים בכולנו התרגשות של נסיעות ושל מר* הקים. יעדי הנסיעה בדודי© כבד . , אך גם הנםיעת תשוב מן הסתם שתהיה נעימה. בכלל האויב הגדול של הנסיעה למרחקים הוא השעמום, הנמנום והיסח הדעת. 'נדי למנוע את כל אלה אפשר לשחק משהקים שונים בעת הנסיעה עם הילדים והנוסעים. וכשמדובר במשחקים — אין טוב לענין m מאשר המחנכת הוותיקח מרגלית עקביא שניאותח להציע לי מספר רעיונות,

אלף־בית י מיושבים מביטים החוצה, ־ ומנסים י . א מלחד בתורו למצוא שלט ובו מילה עם האות המבוקשת. הראשון מתחיל באות אלף, השני באות בית, _ףכך ‭, , ‬ חלאה

‭, ; ?‬משודד ית המכונ, ‭; , ‬ נמה שירים אתם מכירים, ששם המכונית איו כלי רכב אחר כלול בחם ן מי שידע יותר שירים מן האחרים, יזכה בתואר "משורר ה• מכונית‭. ""‬ מלים מתחרזות . מנהל המשחק . מ_^מיע שתים שלוש מילים המתחרזות. למשלו ‭,, ‬ פתוח. כל משחק ת־ תפוח מפוח "ע . , _משמ משפט שבו מוזכרת אחת המלים הנ"ל (למשלו _התפומ

מתוק;החלון פתוח ויפיו"ב) — זוכה בנקודה. כל הקודם זוכה משמיעים תחילתה של מנגינה כלשהי, הראשון, אשר ' יתחיל לשיר את השיר ויגמור לפתות בית אחד , הוא הזוכה. שלו המילה המיותרת מנהל המשחק משמיע שלוש ארבע מילים, אשר אחת מחן אינה מתאימה לאחרות, והיא מיותרת. ל־ משל‭, :‬ . ירח‭.,, ‬ "שמש כוכב מזרח" ירוק, לבן, עשיר , . ה• או:" כחול" ‭''‬ אומר ראשון מהי המילההמיותרת, זוכה בנקודה.

מלים והיפוכן מנהל המשחק , משמיע מילה, ו־ מבקש מן המשתתפים לנקוב בהי־ פוכה למשל: שמן — רזה, רד — , גבוה — נמוך" וכר. קשה המילה האחרונה המשחקים בוחרים בנושא מסוים למשחק. למשל, המכונית. כל אחד , משמיע מיללא תור וללא הצבעה לה הקשורח לאותו נושא. למשל ! , בלמים‭,,, ‬ הגה פגוש מצמד מפלג ופו ‭. '‬המשחק נמשך עד אשר לא ימצא עוד משהק אשד יוכל להוסיף מילת הקשורה באותו נושא . המש־ ליס את •המילה האחרונה זוכה a־ ?ו‭????-‬ משחק. ‭???????? ‬

דרכם של צמיגי המכונית שב־ ממצת הזמן הס מתבלים, יותר או , עד שביום בהיר אנו נאלפחות צים להחליף אחד, או שניים מהם, לפעמים את כולם. בעלי רכב רבים נוהגים להתקין את שני הצמיגים הטובים לפגים, ואילו את השניים הטובים פחות — מאחור. מתברר עי נהגים אלה טועים. וזח םדר העדיפות לשימוש בצמיגים!

את הצמיג הגרוע ביותר (אד עדיין נשר לנסיעת) יש ליעד לגלגל הרזרבי. את הצמיגים הפחות גרועים יש להתקין דווקא קדימח , ואילו את הטובים ביותר יש להת־ קין מאחור. ' הסיבה לכד פשוטה: אס חלילח יש פיצוץ בגלגל קדמי, אנו יכולים עדיין לשלוט בהתנהגות הרכב באמצעות ההגה ( יש להטות את ההגה בכיוון ההפוד לזה של הגלגל המפוצץ‭, (‬ואילו בעת פיצוץ בגלגל האחורי הפעולה מסובכת הרבה יו" , משוס שהמעצוריס לא יחיו י'עי־ תר ליס. מכל מקום גם בעת ניצוץ נ־ ‭_HMMHMMIwaaiii^^MH_^ ?'?"" ???????'? _IMMMMHMHIHBIMiH _? ? ?— ? ? ??‬ ו ‭!??.. . ‬

*לגל האחורי, יש לסובב את תהגה בניוון הפוך לזה של הצמיג תפגויע, בסל מקרה רצוי להיע ג לבלאי אהיד של הצמיגים במכונית, באמ־ הצלבה" צעות פעולת של" מקומם‭. (‬ פעולת ההצלבה ינה לצמיגים רגילים. בצמיגים רדיואליס אין ל־ בצע פעולח של"הצלבח" , אד ניתן להחליף צמדי גלגלים מלפנים ומ‭- , -‬ אחור נמובין שבבל חמקריס מדובר פ־ צמיגים שהם תקינים לנסיעה, _ניתן להבחין בצמיג שאינו תקין כאשר עומק חמידרם שלו קטן מ־2 מ"מ _, א> שיש גו פיצוצים, סדקים עמוקים, קרעים, א> תפיחות. צמיג בזה יש להחליף מיד ואין להשתמש ב> , אפילו לא לצודד ח־ לשום מטרה ' גלגלהרזרבי.

ולסיום אז-חרה!מדי־ האוויר שב" תחנות הדלק הס ברובם לא תקי? ניפ_, ולא מדוייקים. נדאי לקנות בהמת מאות לירות מד־אויר פרמי , _&פד לחמוד תרבה כסף _ממתירפ של צמיגים חדשים.