⁨⁨מעריב⁩, 10 מרץ 1980⁩ — הפקרנו את עצמאותנו [⁨כתבה⁩]

הפקרנו את עצמאותנו

_קווסוים םת3ים

ארצות־הברית מגנה במועצת הבטחון את ההתנחלויות. מגיע לגו. אנו. בולעיפ הכול, כי ככה עמנו וככה מנהיגינו: ניוון לאומי, השפלה עצמית• • ‭. ???‬ מי עוד בעולם כולי מאמין לאמריקאים?רק אצלנו מצא. קרטרשטח " שגו ?ל להיבנות על חשבוננו מכשלונות אירן, אפגניסטן ומולם בולו. הפקרנו את עצמאותנו, כי כל מחשבותינו — על סיר הבשר. העולם כולו מכבד •כוח, גבורה ותעוזה. לכן, הדרך היחידה שבה עם ישראל יכול להיוושע היא האידיאולוגיה שרבים חונכנו עליה:למות או לכבוש. את . ההר‭, "‬להיות מוכנים לסרבנות, לעמוד בפני העולם כולו בקומה " זקופה ללא פחד. ובתנאים. אלה, למעשה, י אין כייס מפני מי לפחד. כי ריקבון אחז אה העולם כולו בולל האמריקאים. תל ־-אכיכ אינג' כד_8ה כרוג_»מ

$ חשינה _חד־ממחת ככל שכידודנו הולך וגדל, ככל שסבעת •החנק" ' הולכת ומתהדקת סביב חיתו " הלאומיים והמוסריים במדינה, בן מתקפדת הממשלה והמפלגות הגרורות לד. בחשיבה _חדיממדית צרת־אופקים. לדעתה, כל מדינות אירופה, _ארצות־הברית, מדינות אפריקה ואסיה, כולן. באחת רוקדות סביבעגל הפטרו־דולרים‭, "‬כולן. נכנעות לחרם־ הערבי וכולן רק משימה אחת לפניהן: גינוי " ישראלי על לא עוול בכפה, תיטיב לעשות הממשלה אם תבדוק את מעשי־ידי'ה. התעסקות ללא קץ בישוב רובע יהודי בחברון ובהקמת מספר התנחלויות בלב ישוב ערבי, כניעה לגוש אמונים"• י" ייטיב ראש־הממשלה אם יכרח אוזן לרחשי־העם האמיתיים ויקשיב _לרחשיפ הרועמים בגנות מדיניות הממשלה בשטחים. מל־»כיכ - מידן‭an?. ‬ 0 אנשי מודיעין מצריים באתרי בלחו!ישראליים ־ ביקורו של שר המלחמה המצרי הגנרל עלי בישראל תרם או אולי יתרום להעמקת שיתוף הפעולה בין הזרועות הבטחוניות של שתי מדינותינו. אני מדגיש את המלה אולי, כי כיום כבר בטוח שהביקור תרם והעשיר את המידע המודיעיני על המצרים לגבי כמה מתקנים, נושאים ופרוייקטים חסויים בישראל‭' '' ... - _. ‬ ביקורו של השר המצרי לא היה ביקור של'יחיד, ' הוא הביא עימו קבוצה נכבדה של קצינים וביניהם מומחים למודיעין אשר שמעו, ראו, צילמו ועמדנו לעצמם את הפרטים החסרים בתיקיהם על אודות המטרות החיוגיות ? בישראל. סבורני שלא היה מקום להציג לפני המבקרים את י נושאי?הפיתוח הבטחונייפ והמתקנים בהם מבוצעת העבודה. זהו הפוטנציאל הבטחתי של מדינית ישראל. אין לנו עדיין תחזיות ברורות מה יקרה לאחר החזרת כל סיני והתהפוכות העלולות להתחולל במצרים עצמה. ומי• יודע אם לא נגרם כבר עתה נזק מודיעיני ע"י איתור מדוייק של מתקנים ומטרות חיוניות בישראל. חושבני כי המצרים נודןגים בית י ר זהירות ובפחות פתיחות לגבי• אורחיהם מישראל. הם מעדיפים להראות להם את עתיקות מצרים מאשר את התעשיה . האווירית או הצבאית במדינה. תל_>אכיכ; מנחפאלעד ‭??!??*?«‬••‭a4tia*_ttaaaa»*_aeaa****a_*_aBaasa»_casa_«as_«_aa«««_a«_aaas_«_aa_«_BaaM‬•••••*•*•‭**‬ ‭_ a‬ יי* ‭0 [‬ המצרים ביומנו של הרצל 1 • ב־1902 היד, _צימברליין בעד התיישבות יהודית באל עריש. תיאידור הרצל • : נפגש בקהיר עם המשנה למלך, לורד קרומר (שהיה למעשה שליטה של מצרים‭. (‬ן : ־י . אחרי פגישתו עם לורד קרומר, הביע הרצל אהדה י רבה ללאומיות המצרית ‭? ? i :., ‬ התרשם ממצרים צעירים בעלי חזות אינטליגנטית שפגשט בהרצאה שנשא"ל&_ניהפ‭S. ‬ • :ביומנו ירשם:הם אדוני העתיד• פלא שאין האנגלים!רואים זאת‭:. ‬ נדמה להם‭—. ‬ • ‭;" ""‬ • לאנגלים — שלנצח יהיה להם עסק עם־פאלאחים‭_:? :.. "‬ • ‭. ;‬ הרצל כתב זאת ב־‭. _1902‬דומה שהדברים הללו טובים גם לימינו, נפי • י : שאנו י רואים זאת מן המו"מ עפ המצרים של שגת 1980 י . י ‭: :‬ תל־אכיכ עמנואל דכופלןץ : •?••‭* aaaaaaasaaaaaaaaaaa«aaaaaa»a»aa_«a»aaaaan»aaaaaaK»_aBaaaaaaaaqaaaaaaaaaa?*‬ •

$ _הצהרווו הזן _גרוצות לבל _דכפין הממשלה מבקשת הצהרת הון מפורטת מהרבה אזרחים. עיבודי הנתונים ייעשה 'בכל מיני חברות מחשבים. האינפורמציה תהיה בידי כל מי שיחפוץ' בה. האם הממשלה תבטח כל מגיש הצהרה כנגד: פריצה, סחיטה ? , שוד, גנימהז _תל־אכיכ ירמיהו יחזקאלי ® שיא של אטימות לב לשיא החדש של אטימות לב הגיע ח"כ שריר, המתלונן על התנכלויות לרכטמן הכלוא בכלא מעשיהו. אם לא הספיקה אטימות הלב של חברי הכנסת , שנתגלתה בסירוב התקיף לוותר על החסינות בענין עבירות תנועה מזכיר לנו עתה ח"כ שריר, שח"כים עדיין חסינים גם כאסירים פליליים. שלא זו בלבד שתםיגוחו של רכטמן לא הוסרה עם גילויו כעבריין, אלא שעלינו להקפיד כמקודם על כבודו כח"כ, עד כדי דרישה תקיפה לפטר את מנהל פלא מעשיהו משום שמכתביו של רכטמן מהכלא צונזרו כניגוד לחוק החסינות. רעננה ? • אפתד גליקשטט & לא עמדתי בראש רשימת הנשים בבחירות ‭'77‬ מאמרו של יעקב העליוןאנשי הקצוות גם מימין וגס משמאל עלו מאמריקה ‭" (22. 2. 80)"‬ עוקב בצורה נאמנה אחר עמדותי בעבר, אולם קיימים מספר אי־דיוקים שברצוני לתקן. לא עמדתי בראש רשימת מפלגת הנשים בבחירות של ‭, '77‬ולמעשה לא הופעתי באף מקום ברשימה זו. החלטתי לפרוש מפוליטיקה מפלגתית קדמה להקמת. מפלגת הגשים‭,. ‬מטרתה הבסיסית של מפלגת הנשים היתה להשתמש במערכת 'הבחירות כדי להפיץ מידע רב לציבור הגשים על מעמדן האמיתי בחברה הישראלית. אין לי ספק שבזה הצלחנו, מר העליון מדלג על פעילותי הנוכחית העיקרית, במסגרת "קול האשד‭. ". ‬מרכזי מידע ותרבות לנשים?שבחיפה ובתל־אביב. במרכזים אלה ניתן להשיג ספרות במגוון רחב של נושאים על מעמד האשד‭,. ‬חומר למחקר ולעיון, הרצאות, וחוגים שונים ומיוחדים (הגנה עצמית לנשים, למשל‭. (‬ לב_^ף, אינני יושבת ראש שלבח קול"• למפעל זה אין ראש ואין זנב. בת קול, היגד, קולקטיב של גשיה, כמי כל פרויקט " "פמיניסטי אחר, ללא הבחנות ודירוגים הירארכיים בין החברות־ _wn• מרשה פרידמן יעי, כ העליון מעיר: ‭. 1‬ברשימתי לא נאמר בשום מקום כאילו גב' פרידמן הופיעה ברשימת נ"ם אלא זאת שנמנתה על מנהיגותיה ובודאי הדמות הבולטת בהן. ‭. 2‬לא דלגתי על פעילותה הנוכחית, אף הגדרתיה בנמרצת מאד‭, "‬לרבות ציון ' פרטי י ם " אחדים. מחמת היצר היריעה, לא יכולתי להביא את כל הפרטים.

_$ תכנית המבעים לירושלים ד"ר ישראל שלד שואל:למה רעשו בעירית ירושלים ‭") "?‬מעריב" ‭(19. 2. 80‬ ומביע " סולידאריות עם ראש עירית ירושלים. הבה נבדוק: ראשית, לענין המשלחת ללונדון, היו בה : סגן ראש־עיר, מהנדס עיר. ימנכ"ל־עיר המסיים ' כהונתו ולא נוכל ליהנות מפרי השתלמותו. לפי דו"ח המשלחת אגו למדים שכל הנסיעה היתד. ברכה לבטלה‭. "‬בכלל הגיע הזמן " שמבקר־המדינה יבדוק את הכדאיות של כל משלחות־הלימוד, לפי הנסיון הן מיותרות לחלוטין. המשלחת הזאת, כמיוחד, לא חידשה דבר' ובמצבה הכספי של העיריה היה כה משום םטירת־לחי למשלם המסיס. לשאלתו של ד"ר סלדאם כבר אסור _ללמח־ ‭"?‬ נשיב שיש עוד הרבה ללמוד בארץ במטרה כנה לשפר ולהיטיב " וזו לא היתד. הכוונה בענין זד, של תכנית המבעים. לאספקט. הפוליטי נשאלת השאלה מה עשה ראש העיד כמשך שלוש־עשרה שנות כהונתו בירושלים. מדיניות ההתרפסות שלו הוכיחה את כשלונה. הערבים ראו בה סימני־ חולשה. התוצאה היא שיהודים עוזבים אותה והאוכלוםיה הערבית הולכת וגדלה. הכותבים אינם נמנים על מפלגה כל שהיא. הם פשוט איכפתניקים, המאמינים בכוחו ויושרו של העם ומאידך, מלאי אכזבה ותסכול מהמנהיגים והאופוזיציונרים כעבר ובהווה, במישור הממלכתי _יהמוניציפלי , ירושלים פ. _בךמדדגי _/ י י אשל 0 קוראים מודים בתאריך ‭24. 2. 80‬ ביקשתי את עזרת משטרת חיפה לעזור לי בחלווית אבי משה סלעי ז"ל. מסע ההלוויה אמור היה לצאת מבית הממה ברח' סירקין, שהוא רחוב עמום בכלי רככ ומרכז מסחרי הומה. למרות קוצר הזמן הופיעה ניידת עפ שוטרים, עצרה את התנועה ואיפשרה מסע אחרון מכובד לאבי. אני פודה בשם המשפחה וכשמי למשטרת ישראל. _חיפ8 ?אה _עםימ