⁨⁨מעריב⁩, 12 ינואר 1979⁩ — הסוחר הצעיר והמצליח [⁨כתבה⁩]

הסוחר הצעיר והמצליח

מאת אבי _בטלהייפ דיוני המשפט, נערכו‭,, ‬בדלתיים פגודות. הנאשם, כן ‭, 28‬נמרץ ובוטה ? בעצמו, נהו. להופיע לדיונים כשהוא לכוש לפי מיטב כללי האופנה. פקידות במזכירות בית־המשפט שידעו במה הוא מואשם אמרו' זו לזו: זה לא האיש לעבירה י מסוג בזה. הוא בטה יזוכה. אבל אתמול הרשיעו שלושה שופטים בבית־המשפט המחוזי _בתללאביב את •אליעזר קובו, סוחר מוצרי _י הלבשה, בעבירת איגום. באוקטובר 1977 עמדח מוקד, בת 26 ליד דירתה במעוז אביב'בתל־אביב, בדרכה העי־ רה. לפתע עצרה לידה מכונית מפוארת שבה נהג קרבו• הוא הציע , להסיעה. היא עלתה

על הרכב, ובמשך הדרך שמעה יעל עסקיו המשגשגים, וכי הוא ' רווק. הם קבעו להמשיך ולהיפגש, והצעירה אף נתנה לו את מספר הטלפון שלה. למחרת צפו. ‭.. ‬יחדיו בסרט קולנוע, ו_^חרי־כן חחליטו. לנ־ סו, ע לשתו, ת קפה בבית קפה בהרצליה. קובו נהג את . מכוניתו לכיוון הרצליה, אך לא עצר במקום -־ אלא ?המשיך לכיוון _רשפון. לדברי המתלוננת, אמר לה כי הוא הפץ' להראות לה את חלקת האדמה שקנה‭!, ‬ואשר עליה יקים 'את ביתו. אולם חלקת האדמה הומרה בשביל עפר, ובהורשת עצר קרבו את הרכב ודרש ממנה לקיים עימו יחסי מין. משםרבה, בעל אותה בניגוד לרצונה. התובעת, עו"ך עדנה ארבל, סגן בכיר ראשון לפרקליט מחוז המרכז, האשימה את קובו בעבירת אינוס‭... ‬ באמצעות. סניגוריו‭., ‬עורבי־ הדין משה רום ושלמה רודנ־

בויים כפר הנאשם . בעבירה המיוחסת לו. לדבריוחתחנ־ חנה" חמתלוננת כלפיו ‭. , "‬נצמדה אליו !בכל. הזדמנות ואף התנשקה ? עימו. לדבריו, אכן קיים , עימה יחסי ?מין, אולם לא היתד, שום התנגדות מצידה אלא להפך — היא היתה ‭? ??‬ • הפעילה משניהם. 'הדברהיחיד י שבו י לא דייק" הנאשם, זעל כד הודה " בבית המשפט — י הוא י שיקר באמרו לה• שהוא :רווק• . למעשה הוא נשוי ואב לשני ילדים‭-?-‬שלושת השופטים. קבעי כי עדותה של המתלוננת וכן עדותם של חבריה שהוכנסו כ־ םוד ) 'העניינים מהימנה עליהם עד מאוד. השופט ישראל גלעדי כתב: "התרשמתי כי המתלוננת ו־ חבריה שהעידו כאן שייכים לשכבת צעירים בני דור מתירני מבחינה מינית. המתלוננת לא הסתירה שקיימה בעבר יחסי מין עם גברים, ו• אפילו . עם אדם נשוי. עדותה עשתה עלי רושם מצויץ‭. " ‬

השופט נחמיה בר קבע בחיות הדעת שלו, כי אינו מעלה על הדעת שהמתלוננת וחבריה קשרו קשר ביניהם לט־ עול עלילה על הנאשם שאינו מוכר, ואין , להם שום מגיע להרע לו. הגאשמ עשה. עלי רושם . של אדם " שאפתני •ויהיר תסבור כי בעזרת. כססו' ובחוסר התהשבות בזולת הוא?יבול

להשיג את כל מד, שבדצוגר‭''. ‬ אב בית הדין‭!, ‬השופט: ןב ; לוין, ציין בי רק לעתים נדיי י רות מזדמן לבית־המשפט לער מו, ע עדויות ברמת אמינות בה גבוהה כפי שהיתה במשפט זה. לעומת זאת קבע:עדות:דר נאשם קום־ כל כו_" " לד, גיבוב של דברי רהב בדברו על:עצי* מו, בדברי ?השמצה !בהתייחסו לנאשמת• עדים רבים למאות ולאל&ים שמעתי מעל דוכן דד יעדים של בית המשפט במרוי צת ?השנים, וקשה י לזכור?עד לא אמין ודברן לא _אהראי כמו הנאשם‭,. "‬ הסניגורים העלו לדוכן fcfl עדים את מנהל בית־הספר שבו. עובדת אשת הנאשם כמו* רה. המנהל סיפר בי מאז דד מקרה היא חיה בטראומה ו־ דכאון. י ‭.. ‬ הפרקליטים ביקשו לאפשר להם להביא עדי אופי נוטפים, ובית המשפט החליט לדחות בשבועיים את שלב _הטיעונילז לעונש ומתן גזר הדין. בינתיים _חוייב אליעזר קובי להפי קיד ערבות בסר 100 אלף ל"י מזומן. כן חוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ ודרכונו יוחזק במשטרה.