⁨⁨מעריב⁩, 11 דצמבר 1978⁩ — הפתרון למחסור בדירות [⁨כתבה⁩]

הפתרון למחסור בדירות

‭_"T _nnn m_^_nmnnn011ft1M)111111111Mp 1MH1H1NM1_<11111111111B11 11 111111WN1_wnwMMBIIfc v‬ יי" "י "י י י ‭. _"?‬־ ‭^^ , jfT^"!^_'‬ ‭0,, , 1‬ ‭1_!1«mM111u1b1111»11»1n_>01_vuMm11uy11»111; 11_a1w»0«na«—»»°_»0CM«»_a<»»?‬ וו!ווי‭1)""""_wmwoix""*"!‬ י י ‭^™"""'", "" ‬

־ענק הדיור הוא אהד הנושאים הבוערים במדינתנו‭'. ‬הפתרון לשיכון זוגות צעירים, מפונים וכל מי שאין ידם משגת לקנות דירה‭!, ‬היא לדעתי ע"י הפשרת קרקעות לבניה בתנאים בהם נוהגים כיום בעלי קרקע פרטיים, דהיינו נתינתקרקע ' תמורת דירות לפי הערך בשוק הפרשי. הממשלה תחכיר את הדירות שלה בשבר חדשי, ולא תמכור אותן, היות שהמכירות הן תמיד לאנשים שיש לד& כסף. אם תנהג הממשלה בצורה שהצעתי, תהיינה השלכות טובות וחנות לצעד זה. ־ א. הממשלה לא תצטרך תקציב לשיכון היות שיבנו לה דירות בלי כסף. ב. העת?שחלק יהיה שייך לקבלנים וחלק לממשלה תהיה אינטגרציה של התושבים. ג‭,. ‬ לא יהיו שיכונים נפחדים לזוגות צעירים שבהתחלה זקוקים רק _לגךיילדימ ואחר־כך _לבית־פפר ואה"כ לא לגן־ילדים ולא לבית־םפר. כמו''ב לא יהיו שיכוני מפונים לחוד שהמשתכנים כעברם לשיכון החדש ממשיכים את חייהם לפי מתבונת שהורגלו בשכונתם הקודמת. ירישלי8 ירחמיאל עציול 0 שאד היורשים לא ויתרו קראתי געחונכם את המכתב שהד"ר נחום גולדמן שיגר מפאריס, בזה הלשון: כמה שנים לפני הקמת המדינה‭?, ‬ביקש אותי קרובי העורר דין מינקוביץ ז"ל לתת לו " סכום כסף לא גדול, כדי לעזור לו לרכוש קרקע בשטח הירדני על ידי ירושלים. לא ידעתי שהוא ירשום הלק על שמי;זד, נודע לי הרבה יותר מאוחר. אין ברצוני להחזיק בבעלות האדמה. כשתהיה אפשרות רשמית, אחזיר אותה לכפר " או לאלה שהיא היתד. שייכת להם מקודם‭. "‬ הרמז בתר‭!. ‬הבינונו, שבשורתו של הד"ר _גולדמן אינה מצטמצמת לחלקת אדמה אחת, אלא למולדת היהודית העתיקה כולה. פרשת חלקת הקרקעבשטה הירדני" אינה אלא סמל לקושאן ?היסודי, הראשון, המקורי זה שממנו התחיל הסיפור " כולו. הקושאן הזה, הוא _»א המפריע לד"ר גולדמן באמת. על כן ניתן לשכתב את מכתב!האמיתי של הד"ר גולדמן — כך: כמה שנים לפני הקמת המדינה ביקש סב־םב־םבי, אהד אברהם, מאת איש מקומי גשם " עפרון בן צוחר לקבל ממנו סכום כסף גדול למדי, ולמכור לו קרקע בשטח _זירדני, לקבור בה את אשתו. לא ידעתי שאברהם ירשום את הקרקע הזו (מערה בשםמכפלה‭("‬ גם על שמי‭m;‬ נודע לי הרבה יותר מאוחד (איזה ארבעת אלפים שנים " אהד _כך‭>(‬ אין ברצוני לההזיק בבעלות האדמה. כשתהיה אפשרות רשמית, אחזיר אותה לעירית חברון או ליורשי בן צוחר, שהיא היתה שייכת להם מקודם‭. "‬ אנו מצטערים, מר גולדמן. אמנם רשמנו לפנינו את הוויתור שלך, ומחקנו את מי שהית יו"ר ההסתדרות הציונית מתור רשימת היורשים' אד יש עוד כמה מיליוני יורשים 'נוספים, והם לא זיתרו. על בן, אין כרגעאפשרות רשמית"להחזיר" את האדמה, ואנו נדאג לכל, שגם ‭" "‬ לא תהיה כזו לעולם. ?דית ארכע , אליקיפ העמי 0 ווטו" של השותף המלא " *היו שמועות כי לנשיא סאדאת היו פקפוקים עד היום האחרון אם לצאת לאוסלו לקבלת פרס נובל. ביקור שר־התוץ סיירום ואנס אצל סאדאת נקבע בדיוק ליום הענקת פרם נובל _לבגין באוסלו. זה היה הווטר' הסופי להופעת סאדאת באוסלו ופירוד וניתוק סופי בין שני המהנות. המתווך" " ואגס נהפך לשותף מלא" לאחד מהצדדים. בתור שכזה הוא יופיע עכשיו בישראל ‭" . "‬ _מר־הנדמל י‭(>. ‬מ;_צקי

0 הדגיעיה הקואליציונית ‭1978 -‬ ההתפוררות והתגוששות בקואליציה הממשלתית שלא היתר!כדוגמתה מיום ‭^>‬ם המדינה מזכירה את משלי קרילוב. _?יניהם מצוי משל בשםרביעייה‭. "‬מתואר בו נסיון של _אןעעה _מגמתיים שונים לארגן ‭!?‬ובצדם' גדולי התזמןרת " הזאת השיגה תוים וכלי •נגינה• זותיישבו והרימו הקשתות, , אילם‭Mi:‬ שבר. _לאו&יים‭. "‬תוך _זזיפוש פימת !הכשלון הגיעו' "למסקנה שעליהם, לפי הצעתוי_^יאחהמהם: ‭;, '‬נגדילה לעשות אם בשורה אחת נשב. כ1לגו יחד. אךשום שיפור לא _חליימקפיניה זו. לפתע יבא זמיר וחרביעיה פנתה אליו לאמור:הלא יש לנו הכל, תוים וגם כלים כל, כך טובים, רק תלמדנו איך יושבים‭. "‬וכך השיב להם " הזמיר ן ‭,, ‬ראשית הכמת ניגון היא אחז מפותחת, המעודגה במחילה מאונכם הערלה. שבו כרצונכם, אך כך או כך " מכם תזמורת לא תצמח‭. "‬ ישראל קרגמן 0 שלושה נני־נועד נגוקס בן־גוריון היכן הנוער ?חמש שנים עברו מאז הלך לעולמו דוד בן גוריון, אולם רוחו נותרה מפעמת וקולו עדיין מהדהד בבניינה של מדינת ישראל. אד מסתבר שבני הנוער הקוטפים את טירות מעשיו אדישים לזכרונו, שכן איך אפשר אזסביר את העובדה שביום שביתה מלימודים לא טרהו להופיע לטכס שהתקיים בשדה בוקר נציגי תנועות הנוער' אוסתם" נערים כדי להלוק כמד לאיש ?ובל זאת למרות שמרכז ההסברה העמיד לרשותם " הסעה במחיר מוזל, כשעת בוקר סבירה, ובמרכז ת"א. כד מצאנו עצמנו חברי ואנוכי (שלושה במספר) בני הנוער היחידים בטכס. הנני מפנה אצבע מאשימה בלפי אלה שנמנעו מלהשתתף בטכס, אך גם אל המחנכים, מעצבי הדור _המג _רמת־גן חנה לנדמן, יו''ד הארגון הציוני של מועד כישראל

פרס נונל __ נשנה הבאה ® : ים יצליח השר היים לנדאו להשכין שלום בין הקואופרטיבים לתהבורה — אגד • : ודן, אין ספק, שהוא יהא ראוי _ללכית בפרס גובל לשלום בשנה הבאה. : ‭, :‬ _תל־אכיב _יעהכ טימור : 0 רוח הלתימה באגד" " רוח הלחימה של גורמים מסויימים באגד" ממש מעוררת התפעלות. האלימות ההביבה" של ההבר'ה היא כנראה חלק מן " ההווי. באגד־הרצליה‭, "‬למשל, יש " שימוש מירבי בצבע ספר"־שחור. אמנות הגראפיטי שלהם באה " לידי ביטוי בלכלוך קירות תוך כדי מערכת הבחירות למזכירות הקואופרטיב בחודש שעבר, ובסוף השבוע שעבר כשמישהו הכתים ומרח צבע על תחנות קו 48 שלדך. _אחר־כך באו החבריה עם האוטובוסים שלהם וחסמו את דרכם של אוטובוסידן ‭" "‬ ואף חיבלו בהם חבלה של ממש. חדברים חאלה מצערים אותנו, תושבי הרצליה " —רמת־השרון עד מאד, בעיקר שמעולם לא הצטייןאגד" אף במתן שירות מינימלי לתושבי אזורים אלה;הן באי־ שמירה על לוה זמנים " , הן במידע מטעה המודפס על התחנות, או זה הנמסר ע"י אנשי המודיעין בתהנה בהרצליה, והן בחוסר שיפורים בשירות המשתמעים מהגדלת האוכ־ לוסיה וצרכי התושבים. החבריה באגד" מרשים לעצמם קצת יותר מדי. גיבוי מצד הציבור יש להם — אפס. " רמת השמן עמי קני * חכר הנהלת איגוד המשתמשים _כתחכורה ציבורית 0 דחיית תאריך ייקור השבירות כנתי עסק מת זכותם המוסרית שד ראש הממשלה ושר האוצר להעלות אגרות ממשלתיות, ולצמצם סובסידיות ממשלתיות, ומצד שני להבריח בעלי בתים פרטיים להמשיך ולתת סובסידיה _לסיחרים. הנני בעד בית אשר הסוחר המוגן ע"י חוק הגנת הדייר משלם לי כבר שלוש שמם איתו. הסכום שהוא שבעה _פחומיל מערך הנכס, כאשר חנות לידו המושכרת בשכר כלכלי משלמת ‭10%‬ מערך הנכס, ושניהם עושים אותם העסקים ומעלים מחיריהם לקוגים בהתאם לירידת ערך הכסף. האם רק אנו צריכים במדינה זו לתת סובסידיה, ולתת לסותריס להתעשר על חשבוננו ז דחופות , י. כרמיאל 0 המעוגיינים _להצטרף לגרעין נח"ל תלמידי שמיניות שרוצים להצטרף לגרעין נח"ל הראשון בשומרון, יובלו לכתוב למשה בהן, התחיח ‭, 14‬כפר־םבא, או לטלפן לנאוה טל‭987872. ‬־‭_<_03‬ _כפר־פכא משה כהן

0 מי היא תגועת לעם במאמר המערכת המתייחם ל־לעם, שואל הכותב מה היא ומי היא לעס, ומתי לאתמנת עמדו כולם ביחד וכל אחד מהם כנפרד, למבחן אלקטוראלי ז ובכן לגבי השאלות הראשונות פטור אני מלהשיב מכיוון שוודאי ישיבו דצרי התנועה ופרנםיה. אף כי ברור לכולם וראוי למעריב" להדגיש זאת, כי הקרע אינו בין קבוצת תלמידי זיבישינסקי לקבוצת תלמידי " בז־גורוז, אלא הקרע הוא אך ורק בקבוצת art לשעבר — והוא על רקע אישי והכרתי. אך לגבי השאלה השניה, מתי עמדו אחדים מהם בנפרד למבחן ' אלקטוראלי — ברצוני להגיב: בבחירות האחרונות לעירית חיפה קיבל ח"כ אמנון לץ _כ־‭25, 000‬ קולות של בוחריפ תיפנים, שהאמינו בו וביכולתו האישית כמנהיג להנהיג את חיפה. הישגו האישי של ח"כ אממן לין בקרב החיילים היה מרשים שבעתיים, כאשר הוא זכה ל־‭39%‬ מקולות החיילים החיפאיים, בדיוק כפי שקיבל נציג המערך אריה גוראל. תמיכה מאסיבית וגדולה כזו של אזרהים מצביעה על האהדה וההערכה האישית הגדולה שיש לח‭''‬ב אמנון לין בחיפה ובאיזור. גדי מרקשנזיץ, דוכר חיפאים למען חיפמ 0 המילגות נתרמו ע"י הקרן לפיתוח ולקידמה הנני להביא לתשומת לבכם כי נעשו 2 סערות בכתבתכם הנ‭''‬ל בה !נאמר בי _חרממי 3 _מיליגות כיו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה. ‭. 1‬המילגות נתרמו ע"י הקרן לפיתוח ולקידמה בה אני מכהן כמנהל. ‭. 2‬במכון _הישראלי לנפט ולאגרגיה מכהן אני כסגן יושב ראש. יושב הראש הוא ד"ר צ. דינשטיין, ציר כלכלי בניו־יורק. הרצליה ע. דפקץ 0 כתבותיו של גיל קיסרי הקיפו את הנעיה כמי שמקורב לעניני עליה וקליטה זה שנים רבות, רוצה אני לציין לטובה את סדרת כתבותיו של גיל קיסרי _בעיתינכם. נדמה שזוהי אחת הכתבות המעטות בנושא העליה מברית־המועצות, המקיפה בעית כאובה זו על כל היבטיה. רמת'גז ראובן כר־פבד 0 קוראימ מודים אבי, מנשה מזרהי ז"ל, אושפז בבית החולים ע"ש הרצפלד בסוף הודש ספטמבר ש. ז" במחלקה די. הטיפול לו זכה אבי במחלקה היה מעל ומעבר, החל ברופאי המחלקה ועד לאתיות ועובדי מקיון. אם קיים בישראל עוד מוסד נפלא כזה — יש לנו למדינת ישר‭>«‬ זכות קיום. כת-יפ אכיבה _כרודשטיץ