⁨⁨מעריב⁩, 25 פברואר 1975⁩ — ששים בדווים עדיין נעדרים לאחר השטפונות באל־עריש [⁨כתבה⁩]

ששים בדווים עדיין נעדרים לאחר השטפונות באל־עריש

חודשה התחבורה לעיר * הנזקים נ אמדים במיליונים * תושבי די זהב החלו בעבודות שיקום * נזק ים חמורים לגידולים בערבה

מאת עזרא ינוכ החייב כאל עדיש החלו אתמול כצהרים להדור ל־ מפלולפ הרגיל. בלי רכב ובעלי הינע קדמי החלו ל• הצות את ערוץ נהל אל עריש ולהגיע לעיר, וככך חוברה מהדש עפ צפון סיני והרצועה. הבוקר יושלפ תוואי זפ־ ני של דוד ארעית' לרוחב ערוץ נהל אל עריש, וגפ בלי רככ קליפ יוכלו להגיע לאל עדיש. לבד מ־3 גופות בדווים ש* זוהו בשפך הנחל והובאו אתמול לקבורה — נמצאות עוד 6 גופות קבורות בטין שבםהף הואדי, דרומית מאל־עריש, ליד נחל סיני. מדובר בגופות

של 6 בדווים. כנראה נשים וילדים. קיים חשש כי עוד מספר גופות נמצאות ליד ביר לחפן, במרחק ‭20‬ ק"מ דרומית־מזר־ חית מאל עריש. הסריקות אהד נעדרים לאורך ערוץ הנחל עד־ין נמשכות. מספי־ הנעדרים הוא כ־‭60‬ בדווים, בעיקר משבט הסוארלה. ‭72‬ בתי חומר — בשכונה המזרחית של העיר, נהרסו כליל ממכת השיטפון הראשונה בשבת בבוקר. עיד ‭80 ‬ בתי חומר ניזוקו. + עבודות •נ1י^5 אתמול החלד. ועדד. משותפת של הממשלה הישראלית ועיר־ית אל עריש לאמוד את

הנזקים בעיר ולהתחיל בעבו־ י דות השיקום. הקרן לנאמנות לשיקום פליטים ברצועת עזה, שהורמה לפני מספר שנים ו־ בראשה עומד משה זנבד — הרמה סכים של 100 אלך• לירות להתחלת עבודות השילום. כלים מכניים כבדים של מ. ע. צ• עובדים בשלוש מש־ מרות ביממה, להשלמת העבודות לפ־נוי הסחף והחולות מהכבישים, והכשרתם לתנועה. הבדווים אשר הוחזקו עד כד, בשני בתי ם5ר בעיר, יו־ עברו עתה אל פלגי שבטיהם שלא נפגעו בשיטפונות, כדי לשוב אל חיי השבט. הממשל מעביר מנות מזון ושמיכות ל־ מפונים, כדי שיוכלו להתקיים י־י־־י י בי ה^יעיר.

כרוך מאירי מושר: רוב מתיישבי מושב די־זהב חזרו למושב והחלו בעבודות השיקום הראשונות. ההרס שנגרם למושב בגלל השטפונות היא גדול במיוחד. יהיה צורך להתחיל מהדש ב-בנ-יהם של מבנים רבים, אשר נהרסו בשטפונוח. כב־ש הגיש־ למושב נהרס כליל והתחבורה דרכו אפשרית רק בעזרת קומנדקרים ו־ ג'יסים• יעברו מספר שבועות עד לשיקומו של הכביש. + הצגרת נהרסה סקר ראשון על הנזקים־ ל חקלאות בישובי הערבה וסיני, מראה כי הנזקים חמורים בהרבה מאשר סברו תחילה, ונאמד במיליוני לירות. עיקר הנזק נגרם לצנרת המים בישובים ־שונים, אשר נסחפה בגשמים. כן ניזוקו השד. — בעיקר במושב עין יהב ובקיבוץ קטורה, גידולים אשר עמדו בפני קטיף, ובכלל זד. הפרחים בקיבוץ קטורה המיועדים לייצוא. מושב פארן נותר ללא הספקת מים, ואתמול המשיכו לספק למתיישבים מים בעזרת מיכליות• כן נמסר על נזקים חמורים שנגרמו למתקני חברתמקורות" במקומות שונים " בערבה, בסיני ובנגב. שר החקלאות, אהרון אוזן, עומד לבקר היום בישובי הערבה, כדי לעמוד מקרוב על מידת הנזק שנגרם לישובים.