⁨⁨מעריב⁩, 25 נובמבר 1974⁩ — וווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו? רפי אליהו - ה"אדריכל" של הפועל באר־שבע [⁨כתבה⁩]

וווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו? רפי אליהו - ה"אדריכל" של הפועל באר־שבע

"קשה להיות , כוכב' כדורגל בגלל‭... ‬שומרי־הראש" ן מאת ר. אריה | מבחינת _חמ י _יקוב כטבלה — לא שפר השבת מזלה של קבוצת | הפועל _כאר־שכע. אפילו נצחון"החדן השני ברציפות שהשיגה השבת (על הכוח‭(1—2, ‬ לא _הםפיק לה S להשתבץ _גטרויקח של _הפיבגה, שעל "הרכבה האכסקלוכיווי" עדיין שומרות הפועל ‭= '‬ חיפה, שמשון _וכפר־שבא כזכות נצחונותיהן חשכת. ‭= . ‬

מי שלא נראה מאוכזב כלל _מהתפתחות סטאטיס־ טית זו — הוא רפי אליהו, שחקן הקישור המצטיין של הפועל בארישבע. הוא כבש השבת שער נדיר ביופיו — בבעיטה ממרחק 25 מטר ששילחה את הכדור אל בין חיבורי חקורות;בישל" " שער נופף שכבש יעקב פולברניס;הצמיד" כדור לעמוד שער " הכוח והיה אדריכל" הנצחון של קבו- " צתו. כוכבה" חנוכחי של ה- " פועל באר־שכע מסתפק בשלב זה, במאהז היציב של קבוצתו בצמרת הליגה הלאומית‭ אהיה". ‬ מרוצה אם נסיים את העוגה במקום ה־ שלישי, ונזכה בגביעי' — מביע רפי אליהו את תקוותו. היוגופמוי מילושכיץ גילה" את דפי "

בעמדת הקישור, שבה הוא מופיע עתה בקבוצתו, חחל השחקן, בן ה־23 וחצי לשחק לפני שנתיים. קודם לכן שיחק רפי אליהו בתפקיד זה, לראשונה, בנבחרת הנוער, שזכתה לפ־ ני ארבע שנים בגביע דר אםיאני בטוקיו. את צעדיו הראשוגים על מגרש הכדורגל עשה רפי אליהו כהלוץ בליגות העירוגיות בבירתהגגב, במסגרתן גילה אותו המאמן היוגוסלאווי מילוש־ ביץ, במשחק שבו כבש שמונה שערים ן רפי, יחד עם הברו מאיר ברד, שיחק בקבוצת הגו־

רפי אליהו עד הראשונה — שזכתה כעבור שנתיים באליפות המדינה — של הפועל באר־ שבע. ‭??‬את •הפרימיירד‭", ‬ שלו בליגה הלאומית ‭— "‬ והוא אז בן 16 ו־4 חודשים בלבד — הייב רפי אליהו למאמנו דאז, יחיאל מור. זה היה ב־16 בדצמבר 1967 במשחק שבו זכתה הפועל _באר־שבע _בגצחון־חוץ גדול על מכבי תל־אביב, באיצ־ שדיון המכביה• את השער השלישי כבש רפי אליהו.

קשה להיותכוכב" " כדורגל מאז, עבר רפי אליהו — עובדסולל בונה" בבאר־ " שבע — דרך ארוכה שבה ידעה קבוצתו הצלחות וכשלונות. רפי אליהו החל להתבלט במיוחד כאשר הוסט ל־ עמדת הקישור. מעמדה זו, נוח לו יותר לפתח את יכולתו הטכנית המעולה.

לנצל את כושרו הגופני הטוב ‭אני")‬ מתייחס לאימונים ברצינות רבה ומקפיד לשמור על _אורח־היים של ‭("ספורטאי‬ ובעיקר — לנצל את בעיטותיו ארוכות־חטווח לשער היריב‭.. ‬ הוא מודע לעובדה שחייו שלכוכב" כדורגל קשים " יותר על המגרש, מאשר ‭. "רגילכדורגלן‬רפי:ל- ‭" "‬ עתים קרובות מצמידים אלי מאמני היריב שומרים אישיים (ירון עוז, למשל, במשחק האחרון, עם מכבי חל־אביב‭— (1—0, ‬ ואז קשה לי:לפתח את/משחקי הרגיל‭., ‬אבל, ממרכז 'המגרש קלייותר; י " בכל :זאת, למצוא. פתרונות במקרים . . _?'דומים‬ ‭; "נופיה: שאנו טוכיפ '

גפ כפית" י 5 הוא מייחם את הגצוןון. גם. ־•5 למשמעת הטאקטית שנקטו־5 השחקנים במילוי הוראו־ ‭5 ?‬ תיו של המאמן אמציה לב־ = קוביץ — שלאלהסתבך" = בכדורי־גובה עם " הגנת ה־ 5 כוח המוצקה‭־'. ‬' 5 רפי סבור שמשחק קבו־ § צתו עם המובילה, ד‭$. ‬ועל = חיפה, יהיה המשחק חמרכ־ = זי בשבת הקרובה. לקבוצ־ 5‬ ‭" תנו נוצרה משום־מה, לאח־ 5 רונה, תדמית של , קבוצת = חוץ' (באר־שבע ניצחה ה־ S עונד. בחוץ שלוש פעמים‭=, ‬ ואילו בביתה — רק פע־ = מיים‭. (‬נדמה לי, שאנו =‬ ‭" חייבים להוכיח לאוהדים ה־ s רבים של הקבוצה שאנהנו‭=. ‬ עדיין טובים גם . ‭S ... "רבית ‬