⁨⁨מעריב⁩, 9 ספטמבר 1974⁩ — ?וז"גמימן מאמן ,_םלוו_^וי־יאנג"ל:ס- יי‭::‬_י_,ר י ‭;;‬ ־ ‭'^‬ או‭>!‬וצא> הכדורגל ה*שראול_> [⁨כתבה⁩]

?וז"גמימן מאמן , _םלוו_^וי־יאנג"ל:ס- יי‭::‬_י_, ר י ‭;;‬ ־ ‭'^‬ או‭>!‬וצא> הכדורגל ה*שראול_>

איתן אוטסמן כ"כרטיפ הביקור" הרשמי שלו רשום: מאכפ ווז'ניאק‭. _, ‬מאמן כדורגל כלופ־אנג'לב. אולם, למרות הישיכה כ_"עיר ‭, "המלאכימ‬ דומה שהוא מדגיש כישראלי לכל דכד: האנגלית שכפיו איכה 'טופפת, ודווקא העברית משתפרת, בכל שמתארכמ שהותו כארצו של‭,, ‬הדוד שש"• יתירה מזו, הוא שוהה כקביעות כחברת קכוצה של כ־ _דורגלניש ישראלים לשעבר, אשר ששה עד שבעה מהם, משהר‭0\‬ כקביעות בהדרכתו, בהרכב הראשון של מכבי לופ־אגג'לס. ווז'ביאק יעזוב את ישראל, לאחר שהיה "קצרצ* רד‭", ‬ בת עשרה ימים. הוא הגיע אמנם לביקור מארץ האפשרויות הבלתי מ " וגב‬‭- , "לותאבל מכיסו לא נשלפים ‭, "שמניםחוזים‬ו- " מפיו לא תוכל לשמוע על הצעות קוסמות לשחקנים החושבים על התעשרות קלה ומהירה בעזרת בעלי הכדורגל. את מאכס ווז'ניאק, בן ‭, 47‬נשוי ואב לילדה, זוכרים בכפר־סבא כאחד מטובי השוערים שהופיעו בשורות קבוצתהפועל" ה- " מקומית, אם כי היה חסר המזל מכולם.

שוערה של גורניק הוא הגיע לישראל כעולה הדש מפולין בשנת ‭. 1956‬בארץ הולדתו היה שוערה ‭, "ורניקגשל‬ו- " הצליח להימנות על סגל הנבחרת הלאומית של פולין בשנים ‭. 1952/53‬עם הרקורד" הזה הצטרף ל־ " הפועל" כפר־סבא, אך ד־ " ווקא במשחק הראשון (נגד הפועל ירושלים) שבר את עצם השוק. לאחר ת־ קופת התלמד, הזר אל בין הקורות, למשך שלוש עונות. לאחר מכן החליט השוער להמשיך ולקשור את עתידו עם מגרש הכדורגל — כמאמן. _בית־הספר למאמנים בקלן, מערב־גרמניה, פתח את שעריו בפני מאבס• לאחר שנה אחת על ספסל הלימודים ועוד שלוש עונות כשחקן פעיל בקבוצות חובבים במערב־גרמ־

ניה, דומה היה כי המזל חוזר אל ווז'ניאק. הצטרפתי ל, פ. צ. קלן' " (אז, קבוצתו של המגן ש־ נלינגר) ורצו לההתים אותי על הוזה כמקצועני. אבל מהפועל כפר־סבא לא יכולתי לקבל שיחדור, אפילו. תמורת כסף שהוצע על ידי הקבוצה הגרמנית. לכן, שיהקתי רק במשהקל ‭, "ידידות‬מספר מאכם. הזרה לישראל — מקלן _: עםתעודת בגרות" של " מאמן הוא חוזר לישראל בשנת ‭, 1963‬ונחטף" על " ידי הפועל הרצליה שהיתה אז בליגה בי. תוך עונה אחת שיבץ המאמן הטרי" " את הרצליה במפת" ליגה א' בישראל. היתד " . זו כניסה ברגל ימיד למו־ עדון המאמנים ‭" "‬ אבל " הידק הנדודים שוב גבר על מאכס ווז'ניאק ובשנת 1964 י עשה דרכו שוב לחו"ל — לארה"ב.

כאשר, בשנת ‭, 1966‬עלה הכדורגל ‭. "קונטיננט"‬על פסים של מקצוענות, החל. לאמן אתטורוס" לוס־ " אנג'לס• הקבוצה. התפרקה, אבל בעיר הגדולה לא ח־ סרו קבוצות שהיו מוכנות להיעזר בשירותיו. . מכבי לוס־אנג'לס החתימה את ות'ניאק בשנת ‭, 1972‬ול־ אחר שנה זכתה בתואר אלופת ארה"ב, ולא מעט בזכות הכדורגלנים הישראליים. ספורטאי כל העולש - התאחדו במכבי לוס אגג'לם מתגשמת הלכת למעשה ה־ אימרהספורטאי כל העו- " לם — ‭. "התאחדו‬בהרכב הראשון מופיעים בקביעות חמישה או ששהאכס" " ישראליים, שני מכסיקנים, אתיופי, מערב־גרמני, קולומביאני וארגנטינאי. הקבוצה יכולה להשתלב " בקלות בין ה־16 של הליגה הלאומית בישראל. ועם שיפור ממשי בתנאים, היא יכולה אפילו להימנות על קבוצות ‭, "הצמרת‬סבור איש שיחנו. בטחונו של המאמן מעוגן היטב בעורף המוצק של

' מכבי לום אנג'לס, הבנוי בעיקרו ישראלים לשעבר; השוער מאיר כספי (לשעבר שמשון‭, (‬הבלם האחו־ רי משה הופטמן (בית"ר ת"א) —כוכב" מפורסם בזכות עצמו " , שהגיע אפילו לנבחרת ארה"ב (מול פולין‭, (‬ומשחק בקולג' יו. פי. אל. איי, הבלם הקדמי פנחס בן־זקן (חפועל _חו־ לון‭:(‬ אשר היה?שחקן _ח־ עונה" כלום אנג " 'לס, המגן בני בינשטוק (רמת־ עמידר) המשחק. בשעת ה־ •צורד גם בחתקפח, המגן אלי מרמור (חכוח רמת גו‭. (‬ להתקפה של מבבי לוס־ אנג'לםדואג" ממרכז־ " השדה, אברהם ‭). ‬ג'אמבו) כהן מהפועל ת"א> הישראלים מנהלים סדר יום עמוס למדי;לימודים ‭, 'בקולג‬עבודה, שלושה אימונים שבועיים. ומשחק. י תקציב הממוסס ־ עז תרומות תקציב מועדון• מכבי ב־. ‬ ‭. לוס־אנג'לס, מבוסס בעיקרו על• תרומות של יהודים, וזאת מכיוון שמספר הצופים עדיין זעום יה־ . סית‭2000—1500), ‬ למשחק‭. (‬חלק מכס_3י התרומות משמש . למימון. י הלימודים של הישראלים.

הכדורגל בארה"ב דומה לתינוק עצום־ממדים הנמ- ‭- -‬ צא עדיין בחיתוליו‭50. ‬ אלף מילדי לוס־אנג'לס " למשל מאורגנים בקבוצות כדורגל" מספר. ווז'ניאק, אשר משמש גם כמדריך בקורסים של מאמני־ילדים. "לכן יש לכדורגל ‭ב''בארה‬ סיכויים מצוייגים להתפתח. יש שיעורי הובה בבתי ספר יסודיים וחיכוביים ו־ אפילו אליפויות ?של הול־ ג'ים. המאמן הגרמני המפורסם, דטמאר קראמר, הוזמן כדי לתת יסודות טובים לכדורגל בארה"ב. הספורט הזה י עשה שינוי במנטאליות של הנוער האמריקני . ברחובות ובגנים, כבר רואים ילדים בועטים בכדור לתנךש־ ער" משני עמודים או " אבנים ולא רק משחקים כדו־ רסל ובייסבול וזה כבר אומר ‭, "דרשני‬מסיים מא־ כס ווז'ניאק.