⁨⁨מעריב⁩, 4 ינואר 1974⁩ — ייצור מכונות קטיף ד_1פםק בשל ‭fKpm‬ המפתח" " [⁨כתבה⁩]

ייצור מכונות קטיף ד_1פםק בשל ‭fKpm‬ המפתח" "

במפעל מחכות לביצוע הזמנות של ל־320 מכונות, שכל אחת מהן מסוגלת למלא מלןומם ‭7-4‬ עובדים חלקן מן ההזמנות מיועדות לאוסטרליה _לא־מקצועיים ‭- _^‬ פוטרו *

מאתיופ‭*!‬ ולטר _מושגיפ _וקיגמניפ גדחגי? הארץ, ־ניצגיפ _גימיפ אלה גפני געיות חמותה _גקטי־ פת פדי חהדד והאגוקדו, פשל חעדד כנ»תימפפל_!וג של מכוטת לקטיפת פרי — המפופקות‭. '‬לחפ על ידי חג? רת מימן 'למטע פפרדפ• י _חנח. _חאחרונד> געלתידע גלעדי גיצור מכונות אלח, _צימצטח עד למינימופ »נת ח_^ור_, פשל ניופ תג ה־ עופדיפ _הטקצועייפ והשל אי היענות חגופיפ הטופ־ מפיפ לגקשה לשחרר את איש המפתח במפעל. מנהלו האדמיניסטרטיבי של המפעל, מר גרשון ולכינסקי, אמר בשיחה עם סופרמע* " ריב‭, "‬כי במשרדו מונחות הז־ מנות ל‭320_"‬ מכונות, שכל אחת מהן מסוגלת למלא תפקיד של 4 עוז עובדים בקטיף‭250. ‬ מהמיתקניס הוזמנו על ידי ה־ התישבות העובדת, וה־70 הי נותרים, הוזמנו על ידי קונים באוסטרליה. על פי ההסכם " היינו צריכים. לםפק מכונות

אלה בחודשים אוקטובר נובמבר, אולם היעדרו של איש המפתח במפעל, יגאל מילזון, שהקים את החברה והוא בעל הידע הבלעדי וממציא המכו־ גות — מנעו?את השלמת המכוגות‭. "‬ מר ולכיגסק_/ הטעים, כי איש המפתח במפעל מגוייס למן. היום הראשת של המלחמה וכל _מןאמצים לשהררו — על ידי פגייה לומדות ה* מתאימות — עלו בתוהו. למותר לציין את משימתו של " החסכון בכוח אדם, אשר יושג י עם שהתרו, למשק בארז כ* יום. גוכח י גיוס רוב חבריהם משוועים , המשקים. לכל אמצעי עזר לביצוע עבודות הקטיף והגיזום" — אמר. ? הוא הד• גיש;כי על המפעל קיים לחץ הזק מצד המשקים החקלאיים, שהזמיגו מכוגות. אלה, אולם גבצר מהמפעל לספק את ה־ הזמגות הדרושות, בהעדר איש המפתח. עובדים בלתי מקצועיים פוטרו מחוסר יד מכווגת, ואילו העובדים המקצועיים, כדג במספר, _מגזייםים כולם.

לאחרוגה _םגו אירגוגי ה־ קגמת הארציים של משקי תגועת המושבים במכתב ל• ועדה המרכזית לתיאום פילד אים, בו גאמר, כי לקראת עוגת קטיף ההדרים והאבוקדו, הוזמנו 400 יהידזת קטיף עבור קיבוצים ומושבים בארץ. ברור כי עקב המצב, אין המפעל " יכול לספק יחידות אלה מחוסר _כוה אדם. ההדרים והאבוקדו םיועדים כעיקר ליצוא, וכל פיגור גורם בזקימ המורים ל• משק _ההקלאי ולמשק המדינה" י —־ גאמר. בפיוס מבקשים ה• עונים לפעיל למקדמת שממרס של העובדימ המבוקשים במפעל. מפעל מיכון למטע מעסיק בימים כתיקגם כ־60 עובדים. הוא הוקם בשנת 1968 על ידי מד-יגאל'מיכלזון, אשר המציא את כל המכוגות לקטיף ול• גיזום המורכבות במפעל. ב• שיהה עימו הביע מר _מיכלזון צער על כי עקב הגסיבות עלול המפעל לאבד את השוק האוסטראלי — אשר בפיתוחו הושקעו מאמצים שנים רבות.