⁨⁨מעריב⁩, 2 ספטמבר 1973⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

בשנת הלימודים ה!ח!דמה‭(5)! ‬

רמת־גן: מיליון וחצי ל"י הוקצבו לתנורי גז לחימום בחורף * פתודתקוה: צפיפות בכיתות רבות במרכז העיר _v בני־ברק: "ההרשמה לא נסתיימה" * בת־ים: 10 גני ילדים חדשים * גבעתיים: אין מחסור בכיתות ובתי", הםפר , יחוממו בחורף ב"תנורימ אוגרים" * הרצליה: "פה ושם יש עדיין טיפול בהשגת מורים _קרית־אונו: התלמידים מהווים 25 אחוז מן האוכלוםיה *

‭»*»‬ א3והם ההם. מנוש שמואל ומרדכי אלמן

62 אלף תלמידיה ותלמי־ רות מגיל 4 עד גיל 18 יתחילו היומ את לימודיהם כ־368 מופרות של רשת החינוד _כתל־אכיכ• כעייתפ המרכזית של ראשי מערכת החינה* כתל־אכיכ היא מהפור כעובדי שירותים, _מז־ כיריט, גננות, ספיכולוגיפ ו־ אחיות. המחפור החמור כ• יותר הוא כעוכרי _נקיון. מספר המורים עונה על הצ־ רכים. מנהל אגף חחינוד של העיריה, ברור אביבי, מסביר כי השנה הוהלט להכליל ברשת _החיניד גם את גילאי ‭, 4‬ ילדים שלפני גיל גן הובה, כדי לאפשר לאמהות לצאת לעבודה. מתור גילאי ‭, 4‬המונים נתל־אביב כ־5400 ילדים, ייקלטו. השנה כ־3000 ילדיפ בגנים העירוניים ועוד כאלף ילדים בגנים של ארגוני נשים ונגנים פרטיים. 62 כיתות

לקראת שנת הלימודים הה־ דשה ניבנו בתל‭&"‬ביב 62 כיתות גן חדשות. כמחצית תהיי? נד!מוכנות רק במרוצת שנת הלימודיפ. הנניה הנרהנת, שביצעה העיריה, תאפשר את קליטתם של כל ילדי גיל הובה גם באזורי הבניה החדשים של העיר בדרומה ובצפונה. בשכונות המצוקה ייקלטו כל הילדיפ מגילאי 4 בגניפ העי־ רוגייפ. לדברי מר אביבי, ה־ הרהבה הניכרת של רשת הג־ נים העירונייפ הייבה את אגף החינור להיערכות גפ באספקה של ריהוט וציוד, גיוס גננות ועוזרות לגננות. עם פתיחת שנת הלימודיט היום, ייפתחו שני בתי ספר חדשים, האהד באיזור ל' עם שש כיתות _וחאחר בדרום יפו, באיזוד הבנייה החדשה, גם הוא בן שש כיתות. במרוצת שנת הלימודים ייפתת בית־ ספד יסודי נוסף באיזור תל־ כביר ובו 18 כיתות. בית ספר הממלכתיבארי" " ביפו נסגר ו־160 תלמידיו הו־ עברו לנתי ספר הסמוכימ: ודויאנוב, כל ישראל הב־ " ריפ" ודגניה‭. "‬לבנין בית־ ספרבארי ‭" "‬ יועבר בית הספר " המיוהדרמת הגולן" ביפו. ‭—?—‬וווו ‭" "‬ וו *וו‭T*—‬ מבנים נוספים

לנוכח הגידול במספר התלמידים בשכונותיה השונות של העיר וכדי למנוע משמרת לי־ מודים שניה, פעלה העיריה להקמת מיבנים נוספים, רובם טרומיים. אלה כוללים ארבע כיתות בבית הספר היפודי ב־ שיכון בבלי;שתי כיתות ב־ בית־הספרגיבורי' ישראל" ביד אליהו, ארבע " כיתות בבית הספר "קורצ'אק" וארבע כי־ תות בבית הספררוקה" באו- " תה שכונה;כיתה אחת בבית־ הספרניצנים" ברמת־אביב, שתי. כיתות " בבית הספר לבני המיעוטיםהפן עראפה‭, "‬ביפו וכיתה אהת " בבית הםפרהש־ " מונאים" ביפו. במהלד שנת הלימודים תס־ תיים ננייתם של אגפים נוס־ פים ננתי־ספר אחרים ניפו, בשכונת עזרא, ככפר־שלם ב־ רמת־ישראל ובשייח מונים. בשנת הלימודים תשל"ד תקיף הדיפורמה בתל־אביב כ־ 43 אתוז מכלל תלמידי הכיתות ז‭_'‬ח' של בתי י הספד היסודיים בעיר. השנה נפתחות בתל־ אביב שש הטיבות בינייפ נוספות ונסר הכל •תפעלנה בעיר 19 הטינות נינייפ. חטינות הביניים ההדשות נמצאות נ־ נתי הספר:תיכון הדש ‭" , " ‬

גאולה‭", "‬קורצ'אק" ניד- " אליהו, אוריפ" ניפו וכןרמת הגול‭" "!‬ ביפו וברמת . ישראל ‭. "‬ השנה יוחל, לראשונה, ב־ איכלוס בתי־הספר ההדשים שבקריית חחינוך, שנבנתה ב־ איזור ל‭. '‬שני בתי ספר . על־ יסודיים גדולים, חאחד המשו־ תף לרשת ויצ"ו והאחר לבית צעירותמזרחי‭, "‬יקלטו את התלמידים " מבתי הספר הממוקמים כיום בנחלת יצחק וב־ רחוב דב הוז ליד ככר דיזנ־ גוף. אולם שני בתי־ספר אלה ייפתחו רק לאחר _הופשת חג הסוכות. ראשי אגף החינוד של עירית תל־אביב מוסרים, כי בשנת הלימודים החדשה ילמדו כ־ 1800 תלמידים במסגרת חוק היגון• הובה חינם לכיתות י‭. '‬ מספר זה המהווה כשליש מתל־ מידי השנתון ומקיף בעיקר את הנערים והנערות באזורי המצוקה של העיר ובין השאר בשכונת התקווה, כפר שלפ, דרום יפו, שכונת שפירא, נווה

שרת ועוד. המגמה היא לעודד יי תלמידים במקומות אלהלהמ־ שיד כלימודיהם, ? י כשהם פטו־ ריפ מתשלום שכר הלימוד. חידוש בתל־אביב השגה הוא פתיחתן של כיתות מיוחדות לתלמידים מחוננים. שלוש כיתות כאלה לתלמידי כיתות ב‭, '‬ ג' ו־ד' יפעלו ליד בית הספר גרץ‭. "‬בימים אלה נבחנים ‭1500 "‬ ילדים בחינות מיוהדות לקביעת 100 חתלמידים חמחו־ נניפ, שמסגרת לימודיהפ תכי לול תוכנית מיוחדת, אשר עובדה על ידי משדד _חחינוד והופקדה בידיהם של מורים מיוחדים. 1500 התלמידים מרהבי ה־ עיר, שזומנו למבהנים נקבעו על סמר נתונים שהעבירו אנ־ שי השירות הפסיכולוגי של אגף ההינוד, שנעזרו לשם כן נמחשב. : אנשי העיריה מקווים, כי י שנת הלימודים בתל־אביב תחל ללא בעיות, ללא שביתות וללא הפגנות. מה שמטריד או־

תפ הוא המהסור בכוה אדפ בשירותי הנקיון, מהפור המור המורגש• זה שנים אתדות, אד ההריף בשנה חאחרונה. בתי־ אופ עפ ארגון עובדי העיריה נמסרו בנינים אהדיפ של בתי ספר גדולים לקבלני נקיץ. עתה סבורים, כי יהיה צורר להרהיב את ההסדר על בתי־ ספר נוספים, כדי למנוע שיבו־ שים נמהלד הלימודים התקין. ‭iiTMiiiiiiinnmTiniimTr'wrT_^'rininffriwwTir‬ רמת־גן ‭a_^_nMHamnausaiMpacanB_^rano‬ 18 _כיתות־גן הדשות ייפתחו בשנת הלימודים החדשה ב־ רמת־גן ויגדילו את יכולת הקליטה של מערכת ההימר ב־ עיר נ־500 ילדים נניל חינוד טרוס־הובה (גילאי ‭. (4‬אולם הלק מהגנים ההדשים ייפתח מאוחר יותר בגלל עיכוב בהשלמת המיבנים. בסך הכל נקלטו במוסדות התימר נרמת־גן ‭22, 282‬ תלמידים לעומת ‭21, 166‬ תלמידיפ אשתקד. כדי להדביק את הגידול הושלמו השנה נוסף על הגנים

החדשים עוד 14 כיתות חדשות בבית־ספרניצנים" ובבית־ " םפרהלל‭. "‬כן יוהל השנה " בבניית בית־ספר חדש בקריית קריניצי. בחודשים ספטמבר ואוקטובר יותקנו בכתות של בתי־הספר תנורי גז לחימום (להבה סגו־ רה) בהשקעה של מיליון ו־ הצי ל"י. פתח־תקוה ‭_aaKmnnnaMKiBnannflmnmmaan?‬ 91 כיתות לימוד הדשות, מהן 14 כיתות לימוד במקומות ארעיים, תפעיל עיריית פתח־ תקוה ברשת _ההיניד שלה בשנת •הלימודים החדשה. עפ _זאת־תימשד הצפיפות בכיתות רבות במוסדות חינוד במרכז העיר. נ־900 ילד, גילאי ‭, 5—4‬נוס־ . פי לרשת גני־יהילדים ' העירוניים. לדברי ראש העיר, יש־ ראל פיינברג, קלטה העיריה בגני הובר. כ־85 אחוז מגילאי ‭. 4‬העיריה תפתח 25 כיחות-גן הדשות ועושה מאמצים לקלוט (פוף כעמוד ‭(14 ‬