⁨⁨מעריב⁩, 4 אוגוסט 1972⁩ — ‭????‬ י ־ [⁨כתבה⁩]

‭????‬ י ־

‭?11 M? mw₪₪mm m ‬

מאת מנחם תלמי צילם אםף קוטין

מיום יחדיו של מטוסים וילדים — ההורים חוששים מאפשרות של אסון

תה חוצה את _&שרבד"יהודה;צפונה. ‭_^ mf _^ ;‬ אתה חולף מעל פני הירקמ‭*!‬מ_*תיר _&_ד# מאחוריך כרן *פוף של _בש1ו ואס־ ‭P_^ 1‬ פלט לוהט‭/, ‬עמוס שגיאות אודבא_^ ניות קוצר-ראות משוה( וטעם גרוע. ' אתה חוצה את גשר בר־יהודה ומולך מזדקרת בכל גבהותה הסמלית ארובת רדינג, המקטרת לח עשן סמיך ומפריחה אותו בשעמום אודש לעבר דמת־אביב ושיכון־בבלי. לפני שנים מספר, בעת . המאבק על הרחבתה או אי־הרחבתה של תחנת הכוח התל־אביבית, היו גדולים ואמורים־להיות־ נבונים, שטענו בכל להט כוה שיכנועם, כי אי: אפשר בלירדינג ד'" , היום מודה הלק מהם שבעצם, אפשר " ;ושהיתד. זו טעות להקים שם את הקומפלקס הזה, חתורם ביד רחבה לזיהום אווירו של הכרך הגדול. בעוד כשנה יתייצב אהד מהללו בפניהמה־ דים. תושבי העיד השכחניים והםלהניים להפליא לא יזכרו לו את הטאו. אתה הוצה את גשר בר־יהודה צפונה‭:. ‬וזבגבך י י י י י י

פאן נבנית ‭,, ‬עיר החלומות" -־ בשכנות לשדה־התעופה הסואן I

תור-תמיד ליד הטלפון הציבורי — כשהוא מתמלא אסימונים לא ניתו לטלפן עד הרקתו I

I שלוות ערב בשיכוני תכנית ל' ־— ‭1, 500‬ הדיירים הראשונים תובעים מילוי ההבטחות

מכים הלהט והלחות של עיר דחוסה ובסניך קרירות משיבת נפש של שטחים פתווזים. לכאן. עדיין לא י . הגיעה העיר. כאן עדיין לא הספיקו לבנות את שוברי הרוח‭, "‬כאן לא סללו את הרהובות בצורה " שבתיהם יחסמו כל משב אוויר אפשרי. כאן לא מורגשת עדיין ידם של גאוני ההנדסה של העיר העברית הראשונה. יודעי דבר מנחמים אותנו, כי עוד תורגש. 0 זזר>גות מהתכנ>ת שלט צנוע: תוכנית ל‭. '‬כינוי שהורתו עוד מימי השלטון הבריטי והוא אמור לקפל כתיבותיו הקצרות חזון עירוני ספוג מעוף ורוהב יד ארכיטק־ טוני, תפיסה אורבאנית מודרנית, ראיית העתיד לטווח רחוק וכר וכד. יש מי שמאמין — כאן תקום תל־ אביב כמו שצריכה היתד, להיות זו שמעברו הדרומי של הנהר המעופש;כאן לא יהזרו על השגיאות הנערמות זו על גבי זו בעיר הישנה‭;"‬כאן לא יבנובכיה־ ‭" " ‬

•לדורות" ולא יצופפו גיטאות הנוקים, המיועדים - להיות סלאמס בטרם עת;כאן לא ירימו אל השמיים העייפים את הקוביות הסטנדרטיות והמשעממות ‭., ‬הנאנחות זו לחלונה של זו. • ישנם אופטימיםטים המאמינים עדיין בכך. וישנם כעלי נםיון, המושכים כתף ומסריחים חיוך ציני. בין שדה־דב לבין גושי הבנייה הראשונים של י תוכנית ל' חוצץ רחוב אשכול, מכוניות דוהרות בו במהירות. פנייה ראשונה ימינה — רחוב אפטר. : הבניינים הראשונים של התוכנית‭. "‬שעת ערב. " האוטובוסים כבר חדלו לבוא לכאן. הטלפון הציבורי היהיד אינו פועל, שכן קיבתו עמוסה על גדותיה באםימונים. עולים במעלית לקומה החמישית. מעלית איטית וצרה. אף אחד לא מחייב את הקבלן להתקין מעליות טובות ונוחות יותר. אם יצטרכו אי פעם להוריד מהבנין הזה הולד, באלונקה — המעלית לא תכיל אותו. המרפסת הדרומית באותה דירה שבקומה המי־

מטוס נוחת מעל בתי־המגורים — כשיתמלאו הדירות יתחיל מאבק על סילוק המטרד . ‭,,,, :. --?-a- _^ _^ _^ _^, _^ _^ _^ _^. _^ . _^ _^ _^ ^^ _^ _^ _^ _^ _^ _^ _^_. . _, _^ _^_. _^ _^-,, _^ _^‬ ?י‭-?‬־ ‭— -?-------? ‬

שית סונה לעבר שני בתים. גדולים, הנמצאים בשלבי בנייה מתקדמים. לפי-התוכנית, כך אומרים לנו, היה צריך להיות כאן, במקום הבתים הניבנים, פארק גדול‭., ‬מרחב ירוק, ריאת־אוויר. כשבנו את הבתים האלה שאלנו את אחד " האחראים על תוכנית ל' כיצד קורה הדבר ששטח המיועד לגן ציבורי הוסב לבנייה. תשובתו של האיש ההשוב היתד‭:. ‬ , למה לכם כאן פארקים? פארקים מזמינים כל מיני טיפוסים אפלים. יבואו טיפוסים אפלים, יהיו מקרי אונם וכדומה. תגידו תודה שלא עושים לכם כאן פארק. במקום פארק נדאג לכם לפסי ירק בין השיכונים‭. '‬כעבור זמן, בעת סיור באיזור, שאלנו אותו איפה פםי־הירק, שחובטחו כתהליף לפארק ?על כך השיב לנו 1 , תסתפקו בעציצים' ‭. "‬ בבית סמוך מתגורר איש ועד השכונה, מר אמנון ברק. מחלון דירתו אתה יכולכמעט" לגעת " בבית הישכן. (סוף בעמוד ‭(55 ‬