⁨⁨מעריב⁩, 9 יוני 1972⁩ — נגישה עם מחבלים [⁨כתבה⁩]

נגישה עם מחבלים

(סוף מעמוד ‭(31‬ אלא כדי לעודד מגעים דומים. אין ספק בעיני, כי ממשלת ישראל והערבים אינם מעוניינים להיפגש עתה, ולכן לא זוהו הרוצחים. הטראגיות

טמונה בחוסר סיכויי ההצלהה, ולכן אין זה חשוב מי לחץ על ‭. "ההדק‬ הפקידים הישראלים, שתפקידם היה לקבוע אם הסרט ראוי למענקים, סברו אחרת — ולחצו על רם בן־ אפרים לסיים את הסרט בכתובת המודיעה, כי הרוצהים היו ערבים. בישראל אולי יראה הקהל כתובת וו, כדי להפיס את דעת הפקידים ולקבל את המענקים' אר בגירסה המיועדת לחו"ל אין היא מופיעה. הברתמ. ג. מ‭". ‬ הסכימה לממן אח " הסרט. ג'ון פלין נבחר כבמאי ובהתייעצות עמו נבחרו השחקנים הראשיים, כולם זרים, ובהם יהודיה אחת, דריה הלפרין, המגלמת את נורית (דדיה היא נכדת רוז הלפרין, ממנהיגות ציוני אמריקה‭, (‬בדוס ד וויסון הוא דוד ארמסטרונג, ומייג'ור םמואלס הוא הכוכב הוותיק דונאלד פלזנס.

f קודש * לקרן הק"מת הבלתי־סימפאטי בצוות, והמשכנע *תות מכל, הוא ניקול _וויליאמםון, ;צחקן במה ידוע, הממלא את תפקיד _!רופסור לאנג‭.. ‬הקטעים האקדמאים צולמו באוניברסיטת תל־אביב, שכן ־אוניברסיטה העברית סירבה לשתף פעולה (אף שמר טדי קולק ניסה להתערב לטובת המפיק‭. (‬שחקני־ המישנה הם ישראליים. המאבק שלתיק ירושלים" החל " זמן קצר אחרי אישור התםריט על־ ידי המועצה הציבורית לעידוד הסרט הישראלי. מר אלוף הר־אבן, מנהל מהלקת ההסברה במשרד החוץ והבר הוועדה הבינמשרדית לסרט הישראלי, טען במכתב אישי, כיהסרט איננו מש-

רת את מטרות ההסברה של ישראל ובהחלט משרת את מטרות ההסברה של אויבי ישראל, ואם אמנם יוחלט על אישורו כסרט ישראלי או על הפקתו של הסרט, יחפש משרד החוץ דרכים לעצור את הפקתו על מנת למנוע נזק הסברתי חמור ‭. "לישראל‬ לבסוף הושגה פשרה, כיאנשים " נייטראליים" יחוו דעתם על התסריט והסופר נאלץ לבוא ארצה, כדי לרכד אותו.

מבקר קולנוע אמריקני הד־עין כתב, שנראה כי המפיק הישראלי נאלץ לשנות את התסריט, מאהר שב־ וודאי לא חיו מניחים לו לצלם בישראל את שרצה. אומר רם:אני' " ביקשתי להפיק סרט מסחרי, ולא סר־ טון תעמולה של 'הקרן ‭. 'הקיימת‬אבל אתרי כל הסערה בישראל הופתעתי להיווכח, כי מנהלי 'הקרן הקיימת' בבריטניה קנו את הצגת הבכורה של 'תיק ירושלים' בלונדון, והקדישו את תמורת הכרטיסים הגבוהה מן הרגיל ‭. "לקופתם ‬