⁨⁨מעריב⁩, 10 פברואר 1972⁩ — "ראש ממשלת צרפת התחמק מתשלום מסים" [⁨כתבה⁩]

"ראש ממשלת צרפת התחמק מתשלום מסים"

סערה פוליטית פוקדת את פאריס:

הסערה הפוליטית הפוקדת את צרפת בעקבות?האשמות שהועלו ;גד ראש חממשלח ז'אק שכאן־דלמאס, שהוא התחמק מתשלום מסים כשנים 1967 עד ‭, 1970‬החריפה אתמול ע‭? 5‬ פרסומו _כעתונים שד מכתב שכתב! שבאן־דלמאס כ־1961 ובו ]‬ ‭איר''_« _*V_^ _w "א* ‭I TN_* * *‬ להפחית את המס שהוטל ! עד חכר‭:;‬ כאשמת מעשה ־

מידמה. המכתב פורסם בשבועון הסאטירי ‭,. ‬לה קאנאר אנשנה" ובעתון ‭. "מיניטהימני‬שבאן־ " דלמאס ביקש במכתבו לאפשר לחברה אשר נקנסה ב־4 מיליוני פראנקים בגלל העלמת הכנסות ואי תשלום ?מס, לבוא לידי הסכם מיוחד עם השלטונות;בעקבות הפנייה הופחת הקנס והחברה לא שילמה אלא 750 אלף פראנק. קודם לכן האשים "קאנאר ?אנשנה" את ראש הממשלה כי בשנים 1967 עד 1970 לא שילם מס כלל. פקידי ממשלה רואים את השערוריה

המתפתחת בעקבות הגילוי כ־ מאיימת על סיכויי הבחירות

ראש ממשלת צרפת ז'אן שבאךדלמאס מואשם שניצל ליקויים בחוק ונמנע מתשלום מסים

של המפלגה הגוליסטית השלטת. הנשיא ?ז'ורז' פומפידו סעד אתמול בצהריים בחברתם ?של שבאן־דלמאס ושר נוסף, ז'אק שיראק, שגם הוא הואשם ב־ גיצול הליקויים בחוק לשם הת־ חמקות מתשלום מס• שר הכס־ פים ואלרי ז'יסקאר דאסטן עומד להופיע הערב בטלוויזיה כדי להגן על מערכת המיסים ה־ צרפתית המותקפת על־ידי השמאל בעקבות האשמות שהועלו נגד שבאן־דלמאכ. ראש הממשלה עצמו עומד למסור הצהרה, כנראה גם הוא בטלוויזיה בעתיד הקרוב. שבאן־דלמאס אינו מואשם במעשים בלתי חוקיים, אלא בניצולהחורים" כדי להתחמק " מתשלום מס. ההאשמות גרמו לירידה תלולה במידת הפופולאריות של שאבן־דלמאס, המכהן כראש הממשלה מאז יוגי 1969• השערוריה גורמת דאגה מיוחדת בקרב הממשלה כיוון שהיא באה לאתר גילוי מעשי מידמה פינאנסיים, בהם היו מעורבים אנשים, אשר ב־

צורה ־ זו או •אחרת קשורים ב־ גוליסטים• חוגים מקורבים ללישכת ה־ שיאות אמרו, י כי לא מן ה• נמגע שהממשלה תצא ב־ התקפת־נגד• היומון הגוליסטי לד, נאסיוך כבר רמז, כי " הוא עומד לפרסם גילויים על מקורותיה הכספיים של המפלגה הקומוניסטית‭). ‬ע"ר' ע"צ) מיטראך לביקור בחודש הבא פרנסוא _מיטראן, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית: הצרפתית, יגיע ב־14 במארס לבי־ קור בישראל, כאורח מפלגת העבודה. מר מיטראן, מזכיר המפלגה הסוציאליסטית החדשה מאז איחודה לפגי כחצי שגה, היה אחד המתחרים בבחירות ל־ נשיאות צרפת. הוא ייפגש עם ראש הממשלה, שרי החוץ והבטחת, מזכיר ההסתדרות ומזכיר מפלגת העבודה.