⁨⁨מעריב⁩, 13 ינואר 1972⁩ — בריטניה נגד הוצעה שנאטי'ו יגדיל התשלומים למאלטה [⁨כתבה⁩]

בריטניה נגד הוצעה שנאטי'ו יגדיל התשלומים למאלטה

האולטימאטום של מינטוף יפוג מחר בחצות

מאת פופרמעריכי' כלונדון " _טלגראפית הצעותיהן של ארה''פ ואיטליה‭", ‬_טנאטייו תגדיל את _התיטלומיה . למאלטה תמורת השימוש פפסיסיה כאי, עשויות להתבטל נוכח התנגדותה 'טל פריטניה. את־ מול היו םימניס, בי מדינות נאט"ו נמנעות מלהעמיד את בריטניה במצב משפיל. הנציגים הקבועים של נאט"ו בבריסל העלו אתמול ישוב את בעיית מאלטח. דובר מסר לאחר הדיון:היתד. הפגנת סולידאריות כללית " עט בריטניה לאור קשייה במו"מ‭. " ‬

שגרירי נאטו ישובו וייפגשו מחר, לפני שיסקע, בחצות, האולטימאטוס שהעמיד ראש ממשלת מאלטה, מר דום מיג־ טוף, ליציאת הבוהות הבריטיים מהאי. ההצעה להיענות הלקית לדרישותיו של. מר מינטוף ולהעלות את התשלום למאלטה מ־‭9. 5‬ מיליון ליש"ט ל־13 מיליון ליש"ט לשנה, הביכה קשות את בריטניה. הממשלה הבריטית הודיעה לבעלות בריתה, כי היא מטילה ספק אם יסכים מר מינטוף להיענות לתצעת חשלום של פחות מ־ 18 מיליון ליש"ט, וכי התנאים, שלפיהם הוא מוכן להח-

כיר את הבסיסים באי — אינם עונים על דרישות נאט"ו. העניין האישי, שמגלה הנשיא ניכסון בפרשת מאלטה הפתיע את ממשלת בריטניה, אשר מסרה _לוואשינגטון דימה שוטף על ההתפתהויות, מאז יוני אשתקד. מניחים, כי עניין מאלטה היה נתון לטיפולו של משרד החוץ בוואשינגטון, והבית הלבן החל לתת דעתו _ןנל הנושא ברצינות, רק אהרי שההלו הבריטים להוציא את כוחותיהם מן האי. (יו. פי‭(. ‬ מנהל לשכת האינפורמציה של ממשלת מאלטה אמר אתמול, כי מר דום מיג־ טוף מגלה אופטימיות, שהמחלוקת הכלכלית והפוליטית עם בריטניה — תיושב, חרף האולטימאטום שהעמיד לבריטניה. מנהל הלשכה, קול נאודי_, אמר, כי אם לא יוצאו הכוחות הבריטיים כנדרש, עשוייה ממשלת מאלטד, להתלונן רשמית בפני האו"ם, כי בריטניה מחזיקה במאלטה שלא כחוק. אתמול היתה במרכז וואל־ טה הפגנה גדולה של תומכי מר דום מינטוף. פרצו קטטות בין תומכי מר מינטוף לבין מתנגדיו. המשטרה התערבה בכמה מקרים, אך לא נמסר על נזקים חמורים. דובר ה־ ו משטרה אמד את מספר המפ-

גינים בכ־‭. 5000‬ כמה מאנשי האופוזיציה ני סו לארגן הפגנה אנטי־ממשל תית אך נכשלו.