⁨⁨מעריב⁩, 4 ינואר 1972⁩ — מינטוף רומז על אפשרות הבאת צבא לובי [⁨כתבה⁩]

מינטוף רומז על אפשרות הבאת צבא לובי

(פוף מעמוד ‭(1‬ ועל מערכת התיקשורת, וכי כיום מטפלים בכל אלה אנשי חיל־האוויר הבריטי. הוא הו־ סיף במשפט משמעותי:לנו " אין אפילו טייס אחד ויחיד‭. "‬ "םיכה להודות ללוב"

למרות כל הדברים הללו עדיין לא ברור מד, כוונותיו האמיתיות של מר מינטוף ואם הוא קיבל סיוע פיננסי מטריפולי או שעזרה כזאת הובטחה לו. לקול מחיאות כפיים והלמות אגרופים אישרה ' סיעתו, שיש לה רוב של איש אתד _בפאר־ לאמנט :אנו יכולים ־ לדאוג לצרכינו. " אשר ללובים, יש לנו סיבה להודות להם ותהיה לנו סיבה גדולה עוד יותר בעתיד‭. "‬ יחידות גדולות של משטרה‭., ‬ שחומשה לאחרוגה, סובבים ב־ רחוב הראשי של ואלטה ויחי־ דות אהרות הוצבו בקרבת בניין הנציבות העליונה דר בריטית. בהפגנה שנערכה לפני. גית הפארלאמנט הניפו תומכיו של מינטוף כרזות בנוסח:מאל־ " טה תומכת כאדריכל מי נפת‭"*‬ בעוד שאחרים יצאו נגד ה־ אופוזיציה שכונתהחבורת " רוצחים‭. "‬ההמון גילה איבה מיוחדת כלפי העתונאים ה־ בריטיים וצוותי הטלוויזיה, של צילמו. את המתרחש. פינוי אימי. • בינתיים המשיכו הבריטים בתהליך האיטי של פינוי והכנות ליציאה‭1800. ‬ התלמידים

הבריטיים לא _הזרו ללימודיהם לאחר פגרת חג־המולד בבית־ הספר של הצבא הבריטי במקום‭93. ‬ המורים האנגלים העובדים כבית־ססר 0ט. אנ־ דרום, היו טרודים בהכנת התעודות, שיועברו _אחר־כך ל־ בתי־הספר אשר בהם ילמדו הילדים לאחר שובם למולדתם. רוב הסגל הבריטי . ישוב לאנגליה אך יתכן, שחלק יועבר לקפריסין, שם יוצב מספר ניכר של אנשי חיל־האוויר הבריטי בעתיד. _קרהמ היציאה קדחת היציאה ההלר, לתת אותותיה גם בקרב האזרחים הבריטיים באי, העובדים בתפקידים לא צבאיים ואשר מספרם מגיע ל־‭. 5000‬כל הטיסות ממאלטה מלאות לימים _הקדזנגים. אנתוני מאן, סופרדיילי " טלגראף" בוואלטה, כותב: מורת הרוח העמוקה . של ה־ אוכלוסיה המאלטזית ממדיניותו של מר מינטוף היתד. עד עתה כלכלית וסנטימנטלית בעיקרה. אתמול החלו צפים חששות, שמא מתכוון מר מינטוף להקים מדינת־משטרה בזעיר אנ־ פין אשר ישלוט בד‭,, ‬בעזרת משטרה ורובים ערביים‭... ‬ בואם של 44 ערבים בבגדים אזרחיים. •לגמל התעופה לוקה ביום א' — וסבורים שלא כולם היו לובים — חולל סנס7 ציה וכמעט רגשות הקרובים לאימה בחוגים מסויימים. אין ספק, שזאת היתה. כוונתו של י מר מינטוף‭. -. ‬

ציוד מגרמניה מר מינטוף מיהר להפוך את משטרת מאלטה, מאז הגיע לשלטון, למכשיר שיוכל לשמש לחיזוק שלטוגו. הוא קיבל מגרמניה המערבית מש־ איות צבאיות וכן הובטחו לו מסוקים, סירות־מנע לציוד תיקשורת, כביכול לשימוש נגד מבריחים. בעוד שטיימם אוף מאלטה" " המבטא את האופוזיציה, מסר דין־וחשבון מלא על בוא הלובים (עורך החדשות של ה־ _עתון, שהיה במקרה בנמל התעופה, נעצר על־ידי המשטרה במשך שעתיים) לא הזכיר העתוןמאלטה ניוז‭, "‬ה- " תומך במינטוף, את העניין כלל ולעומת זאת פירסם מאמר בשבח משטרת מאלטה, שנעשתהיעילה יותר וצויי־ דד, במכוניות " שיטור מהירות‭. "‬ קשה לדעת באיזו מידה יכול מינטוף לסמוך על . המשטרה שקיבלה אימוניה אצל הבריטים ואשר רבים מאנשים• מתנגדים לקו של ראש הממשלה. רבים במשטרה הביעו ?בחשאי התנגדות לניתוק הפתאומי של היחסים עם בריטניה. במקרה של מהומות נגד מינטוף‭—, ‬ כאשר יתחילו בני האי להר־ גיש בשפל. הכלכלי‭—, ‬ עלולים שוטרים אלה להסס. לנקוט אמצעים חריפים נגד בני עמם. ‭??‬ יתכן שעובדות אלה הן שורש בואם של הלובים. ידיעות ?שלא קיפלו אי־ שור, אומרות, שבמה מן האורחיפ" שחגיעו למאל־ מת " תש _מצריפ. • ? •