⁨⁨מעריב⁩, 26 ספטמבר 1971⁩ — ‭. , , ‬ [⁨כתבה⁩]

‭. , , ‬

יש חוגים ב"רשימה הממלכתית" שמושכים לעבר ה"עבודח"ויש המעדיפים התקשרות עם גוו''ל ‭2?*‬ מ‭4"‬ הח"כים מצדדים בהמשך:הקיום העצמאי

"את מ. מיחלס הרשיגזה _הטמלכתית(ע"מ) תפריע בקרוב על עתידה. יש במוכה בוהות _המושפיפ לעבר מפלגת העכורה ויש המעדיפיפ התקשרות עפ גה"ל, אך כרגע נוטה' המטוטלת להופעה עצמאי, כ 'בבחירות הבאות. י פירסום מאמר של חבר מזי כירות ע'ימ, יואב לביא, בו תבע הצטרפות למערך, הסעיר באחרונה את ע"מ. במא־ י מרו י טען מר ־לביא‭', ‬ כי עוברות ובטלות מן העולם מפלגות זזשלד ומפלגת הייצוג האינדיווידואלי. זכות הקיום בשדה־ הקרב הפוליטי ניתנת למפלגות האינטגרציה החברתית והחברות ההמונית במפלגה, צידוק אחד היה לו, לנסיון להמשיר ולקיים כגוף עצמאי את רפ"י (הרשימה הממלכתית) -גם י במציאות העכשווית : . אפשרות להקים ולקיים גרעין _לגיבוי י אלטר־ נטיווה , לשלטון הקיים;הזרע נזרע, אולם‭., ‬לא נבט. הוא לא הצמיח גזע, ענפים‭', ‬ פארות _ופירווג_, אלא :אף דומד י , שנצ־ טמק. 0 מכתב כ. _ג. מכתבו של מר בן־גוריון,

שעמד בראש הרשימה הממלכתית . י בבהירות האחרונות ומשמש עד היום כנבחר למוסדות המרכזיים של הרשימה, אל לביא, היתד, מהלומה _נומפת לראשי ' ע"מ‭'. ‬_במכהכ זה י קבע ב. ג‭,. ‬שאינו שייך עכשיו לשום מפלגה 'או •סיעה‭;,. ‬ אני- לא • הייתי מצטרף — אילו בכלל הייתי בעד הברות באיזו מפלגה י שהיא — לגודל‭, "‬• קובע ב. ג. בין. השאר‭;. ‬וידו י הייתי: רוצה. ל- " המשיך בתיי ההווה, הייתי מצטרף למפלגת העבודה, אך כיי אני רואה בה י כמה. מכשולים ושגיאות• אני איני קשור • לרשימה הממלכתית'' " המצדדים בהצטרפות למפלגת העבודה, רואים במכתבו של ב, ג. מעין מתןאור ירוק‭, "‬ואילו האחרים, הדוג ‭-"‬ לים בהופעה עצמאית של ע"מ מדגישים, כי מכתבו של ב. ג, לא שינה את המצב שהיה קיים עד כה. ב. ג. הסכים בזמנו לעמוד בראש " . רשימתנו, אך מעולם לא הכריז, כי:י הוא מקים בכך , מפלגה הדשה‭, "‬הם מסבירים. זמן קצר אחרי הבהירות'הודיע לנו, כי ברצונו לפרוש מחברותו בכנסה. מעולם לא עסק בחיים היום־יומיים של רשימתנו.

הוא היה ועדיין הבר המוסדות שלנו‭, '‬אך הופיע לישיבות המרכז רק בהזדמנויות נדירות, כשהן היו מוקדשות לבעיות ־ _מסויימוח. ב. ג. הופיע אמנם במערכת הבהירות והיה נציג רשימתנו בכנסת במשך שבה, אך יהיו לו רק קשרים רופפים ביותר עם הרשימה — מציינים' אנש; ע"מ. חברי הכנסת שלגו הייה י‭?. ‬הורביץ_, מ?אביזוהר וז. שובל נסעו מדי פעם אליו לשדה־בוקר, כדי להתייעץ אתו. דלתו ה־תה פתוחה לפנינו כמו ל י פני כל אזרת אחר. מאז שהתפטר מחברותו _בכבסת נעשה הקשר רופף. אנו סבורים, כי לא שינה דיעותיו. ב. ג• רק החליט סופית לא להיות שותף לעניינים האקטואליים. הוא עומד כיום מעל לעניינים אלה. & _־ תדעומת ־ קשה התברר, כי ב. ג. ואנחנו צדקו — טוענים אגשי ע"מ• הנהגת רפ"י הצטרפה בזמנו למפלגת העבודה. בתרועה גדולה שתצליח להוריד את הנהגת מפא"י הוותיקה. לא רק שלא הצליחה בכך, אלא כוחה במפלגת העבודה הצטמק. צוק ב. ג‭,. ‬כשלא האמין ב-

אופטימיזם של‭. :‬הנהגת רפ"י •לא הצטרף למפלגת העבודה. הוא כעת עסוק בעניינים י אה־ ריס י והדל :להיאבק‭.. ‬אנחנו ממשיכים ונמשיך 'במאבק של ממשיכי רפ"י. בישיבת מזכירות ע"מ האחרונה י הובעה י מצד חברים אחדים תרעומת 'קשר י . עלי הבר המזכירות יואב לביא, על ע־ _פירסם בפומבי את הצעתו להצטרף למצרך בלי להביא אותה תחילה' לפני?המוסדות הרשמיים שלי הרשימה. שלושה חברים, וביניהם זז"כ אבי־ זוהר (שעמד במ י קום י השני אהרי ב. ג• ברשימת י ?ע‭'/‬מ ב‭- , -‬ בהירות האחרונות ושימש נ־ יו"ר הסיעה 'בכנסת, עד שהתפטר מתפק ?י _־‭? . ';;, ‬ עקבות _תילוקי־דיעות עם ראשי הרשימה בענין קבלת יוזמת ־שלום של שר ההןץ האמרי־ קני רוג'רס. במקומו משמש כיום' ה"כ הורביץ?כיו"ר הסיעה, ונבחר גס . כמזכ"ל ע"מ‭, (. ‬תגני על זכותו של לביא לסרסם דיעותיו ברבים, אף כי לא התייחסו להצעתו הקונקרטית. יו"ר הישיבה ח"כ הורביץ (המתנגד בתוקף להצטרפות למפלגת העבודה‭, (‬שאל, אם (סוף בעמוד ‭(12 ‬