⁨⁨מעריב⁩, 19 אוגוסט 1971⁩ — מכולה _מקצועית _המושכת [שים [⁨כתבה⁩]

מכולה _מקצועית _המושכת [שים

ביה"ם המקצועי לבנות מיסודה של הדסה התפתח למכללה בה נלמדים: לימודי המחשב מזכירות רפואית, צילום מדעי ועבודת מעבדה

\ _לעשים ז י ב ‭\ M \ !‬ / בכ מא" סופד " מעריב" זה עשרות שני0 פועל כירושליפ בית־הפר מקצועי לכנות מיסודה של הדפה ‭. "‬ לפנ י שנה צ ע דה ‭" "‬ הדפה" צעד נופף בתהום ההכשרה המקצועית לכנות ופיתהה את ביה"פ — למכללה דו ־ שנתית כעלת ארכע מנ־ מות;לימודי המהשכ, צילום מדעי, מזכירות רפואית ועבודת מעבדה. הצורך במכללה זו קיים זה מכבר , אר משום־מה רווחה הדיעה כי המוכשרים ישיגו את מטרתם באמצעות הכשרות מקצועיות מקוטעות. אך הביקוש הרב לבעלי מקצוע י צר מצב של מחסור המור בטכנאים למיניהם. ד"ר הלנה ליטנר ‭,, ‬מנהלת המוסדות בירושלי החינוכיי ם, היתד. ם ערה של " לעוב הדסה ‭" -‬ דה. כי בגלל העדר מסלולים רבים במערכת החינוך, אין בעבודות נשים צעירות שונות י כולות , בתחום להשתלב האלקטרוניקה, מעבדות , צילום, מחשבים. אלה הם מקצועות שדווקא נשים יכולות להצטיין בהם. הערכות אלו, בצירוף ה-

, י עובדה שקיים. מהסור בבעלי מקצוע ברמה גבוהה, הביאו את כי יש הנהלת מקום " להקמת הדסה" המכללה להכרעה . עתה כבר לומדים בה 250 תלותלמידות מהציתם ב

מידים בוקר. היתר בערב ‭". , ‬ כין התל- - ומבוגרות מידים נמצאות , רווקות נשי ואמהות ם, צע י רות לילדים. למכללה של "הרפה" נ• ירושלים _מתקכלים בוגרי בתי ספר תיכוניים זהו תנאי שכל המועמדים נד־ _רשיפ לעמוד בו. לא כן כקשר לשבר הלימוד. אמנפ יודט כל תלמיד שהוא נד־

ד"ד הלנה קיטנד

בנין המכללה הדוישנתית להכשרת עובדי מחשבים, צילום מדעי , מעבדה ומזכירות רפואית

כ־000נ ל"י כרצונו ללמוד תורת המחשב. ואפ צעירה רוצה לעבור כדה, הכשרה עליה לשלפ בעובדת 700 מע ל"י. ־ אבל הנהלת המכללה לקהה בחשבון בבר בהתחלה שמרבית התלמידיפ שיבואו לרכוש מקצוע כאן, יהיו בעלי אמצעים טוגכליפ. לכן נקבעו הנחותומלגות . _בהתאפ למצבו המשפחתי של התלמיד והתקדמותו ב-

עתה אף על את פי צעדיה שמכללה הראשוני זו;עושה ם, שלים כבר . מורגשת צעירים , חיוניותה בוגרי בתי בי ־ספר רו־ תיכוניים, אחרי שרות צבאי, כאלה שלא יכלו אוי לא רצו ללמוד באוניברסיטה, מוצאים עתה עניו רב במכללה ומבקשים להתקבל לאחת מארבע המגמות הקיימות בה. נשים — בוגרות ותיקות של בית הספר בירושלים המקצועי לבנות וסתם בוגרות " סליגסברג בתי " ספר תיכוניים רגילים בעיר,

מבקשות להתקבל, אם ללימודי בוקר או ללימודי ערב. לה התעוררות מקצועית זו ברמה לרכישת גבוהה השכ- , גבר עוררה את השאלה איזה מעמד יהיה למכללה. ד‭''‬ר הלנה _קיטנד שואפת לגד שמועד זה יהיה תהת פי קוחה של ה־ מועצה להשכלה גכוהה. וזאת בדי שכל בוגד מגללה מוגשר, הרוצה להמשיך למוריובאתת . וגל הפקולטות גאוניגרפיטה, י לעשות גן, לאחר שעמד כבחינות הדרושות.