⁨⁨מעריב⁩, 12 יולי 1971⁩ — ואשינגטון הכ ירו ;ב יהוד י רוסיה [⁨כתבה⁩]

ואשינגטון הכ ירו ;ב יהוד י רוסיה

אולם "קול אמריקה" לא ינהיג "לפי שעה" שידורים ליהודים אלה באידיש או בעברית

משרד — שרות החוץ " מעריכי האמריקני ‭— '‬ הודיע השבוע‭'?‬ לקונגרפ היהודי האמריקני, י כ הוא מכיר כיהודים הפוכייטייפ כקבוצה לאומית כתוף פרית המועצות — אולם, הוא לא יורה לקול אמריקה לשדר ליהודים אלה באידיש או בעברית מר סמואל " לפי דה שעה פאלמה ‭. "‬ , עו ‭-, ‬- זר שר־התוץ האמריקני!לענייני ארגונים בינלאומיים, מכיר אמר , כי באופן ה " סטייט עקבי דיפארטמנט שיהודי בריה"מ מהווים קבוצה לאומית שם. לא תל כל שינוי בעמדה זו•‭'. ''‬מר דה פאלמד? כתב דברים אלה לרב ארחור לליוולד מקליוולנד, נשיא הקונגרס. מכתבו של מר דה פאלמה בא בתגובה למכתבו של הרב לליוולד מה־16 ביוני, אל שר יוג החוץ 'רס. האמריקני י במכתב , זה מר בי וילי קש אם הרב מה סטייט דיפארטמ י נט" לדהות הודעה " של פקידי רשות אמריקניים, כאילו היהו־ וים הסובייטיים אינם מהווים קבוצה לאומיתולפיכך . אין הם

זכאים לשידורים באידיש או בעבר נמסר י ת , ב כי "קול את אמרי ההודעה קה‭. "‬ הזאת מסר?נציג המשלחת האמריקנית באו"ם. בבקשו משר החוץ האמריקני להסתייג מהצהרה זו, ביקש גם נשיא הקונגרס היהודי האמריקני ממר רוג'רס, ש"קול אמריקה" יחל לשדר באידיש ובעברית, בציינו, כי לשידורים כאלה יהיה סמלי‭". ‬ הן ערך מעשי והן עךך " מר דד, פאלמד?מציין במכתבו , כי מהמשלחת האמריקנית בארים נאמר לו, שהנצ ברי י הג "משד , י צוטט בר באו שלא "ם על כהלכה י הוד י . פארטמנט הוא אומר ‭, "‬ הכיר כי ה מכבר " סטייט ביהו די־ - דים הסובייטיים כקבוצה לאומית. אולפ עניו השידורים באידיש מר דה פאלמה ובעברית — נשקל כותב ‭? _:‬ הן, נפטייט דיפארממנט ‭" —‬ ו־ הן'כשירות ההסברה האמ‭- ?-‬ ריקני לפי '' שעה , והמסקנה לפחות הי לא א ‭, ?‬ וחל שכשירוריפ " כאלה‭". ‬ י

בנמקו החלטה זו, מציין מר של דה פאלמה דוברי : אידיש " מספרם או עברי הקטן ת (בברית המועצות‭, (‬שרובם מדברים רוסית או שפה אחרת שבה משדר , קול אמריקה"' ו שהאוכלוסיה " בעיות טכגיות היהודית קשות‭, "‬משום בבריה"מ מפוזרת ברחבי המדינה ויהיו קשיים בהעברת שידוההוצאות רים לכל החומריות המקומות ללא ו "על י גית - דול במספר המאזינים‭. "‬ מכל מקום, מר דד, סאלמה כתב , כי " מדיניותו של , קול אמריקה' היא להפיץ חדשות על מאורעות יהודיים בארה"ב ובברית המועצות ולשדר ל־ בריה"מ ראיונות עם יהודים סובייטיים שהצליחו להגיע למערב . תוכני ־ ות אלה משודרות כשבע שפות, במיוחד ברוסית ובאוקראינית, שיש להניח, שרוב היהודים הסוביייי טם דובר אותן ‭". ‬ בהגיבו על המכתב, אמרה ''ר ועדת יהודי ברית המועצות של הקונגרס, כי המספי י סבות קות שהועלו ‭. "‬ במכתב " אינן.