⁨⁨מעריב⁩, 20 ינואר 1971⁩ — ו הר ס י ם ר ו צ י ם להשל יד עוגן במאלטה [⁨כתבה⁩]

ו הר ס י ם ר ו צ י ם להשל יד עוגן במאלטה

החששות מפני בריה‭''‬מ ממלאים תפקיד נכבד במערכת הבחירות באי * חרף חכחשותיו מואשם מנהיג האופוזיציה, דום מעטוף, בנטיות למוםקווה

מאת סו_&ו מיוחד ואלטה חששות שמאלטה _תהפיד לבפיש ימי דופי התעוררו באי יפ תיכוני זה, אבל הופרכו בבוז על־ ידי מנהיג האופוזיציה, מפלגת העבו־ דה המאלטזית, מר _דופ _מינטוף, אשר נזדטכ לגורם מרכזי בחששות אלו. ברית־המועצות מגלה ענייו גובר והולך במאלטה, יתסים . דיפלומאטיים נקשרו לפני שלוש שנים — ארבע שנים אחרי שהאי זכה לעצמאות מבריטניה — אולם מאמצי הרוסים לקבוע במאלטד. שגריר _עדיק לא קיבלו את הס־ כמת הממשלה המאלטזית. ל" פיכך, הרוסים אינם מאושרים חזק מה " גם במאלטה שהאמריקני והרוסי םיושנים "ם מעונ־ יינים מאוד להידחף לשם. שר העבודה , ד"ד וינסנם טאבון — הבר בכיר של ה־ קאביגט השמרני ואשר נחשב ליורשו האפשרי של ראש הממשלה , בורג אוליוויה, הצהיר דעתת , כי לא מאלטר " ליהפך . לכלי נהושה ימשהק ב־ בידי מעצמות העל ומאבקן בים התיכו‭. "!‬אמנם ממשלתו היא לא םת־מערבי תרשה שמאלטה ת, אךלעולם " תהיה בסים למיחקפה‭. "‬מאלטה רוצה להישאר במסגרת מדיניות נייטראלית. נם מפלגת העבודה הצהירה לפט זמן רב, כי היא דוגלת במדיניות נייכראלית, אולם הכרזות מנהיגת מר מינטוף

בזמן המאבק לעצמאות בשנים ‭, 1962 — 1959‬ שמפלגתו תה י ה מוכנה לקבל סיוע מכל מקום בתנאי שלא יהיר. מותנה, גרמה להאשמות, כי הוא אוד, ד את בריה"מ- מינטוף, תקף את מדינות נאט"ו ואת הברית ה־ אטלאנטית. בשנים האחרונות אומר מנ־ ד י"ג מפלגת העבודה שאם הוא י שוב לשלטו!במאלטה הוא לא י שמח לראות את הרוסים משוטטים בחוצותיה. מ י נטוף י מבקר את הממשלה, המרשה לצי הששי של ארה"ב לבקר ד יא" מונעת בקביעות מהדוסים במאלטד. שי בעוד רו?־ תים דומים. הוא אומר' כי לא ירשה לאמריקנים ולא לריסים לבקר במאלטה• אולם במערכת הבחירות הנערכת עתה , מינטוף מתאמץ להפגיז את נכונותו לקיים יחסים טובים היא אי עם עני האמריקנים , חוא אופר . מא , והש־ לטה קעות אמריקניות — ברוכות. כל זח אינו מצליח להפיג אח החששות לגבי " מדיניות החוץ שתנקוט ממשלה של מפלגת העבודה במאלטד" תששות אלה מוגברים על" ידי דברי המתנגדים הפוליטיים ועל־ירי דיםלומאטיס זרים. בעבר , ה י תה גם הכנס יי ה הקאחולית חחזקה ־ _במאלטה חששנית ביחס למפלגת העבודה , אולם עתה שופרו היחסים בין שני הגופים ואין הכנסייה חוששת עוד מפני נטייה כלפי הרוסים. סנן מנהיג מפלגת העבודה,

ראש אופוזיציה דום ממסוף _*מועית עקשניות למרות _ההכוועוות

ד"ר אנטון בוטיגיג, תכריז, כי הוא הושר שבריטניה רוצו להעביר את בסיסה הצבאי ב־ מאלטד. לידי נאט"ו או לידי ארת מפלגתו "ב. מתנגדת לזאת ב־ תוקף מתיר חשש שאם האמ־ ריקנים י בואו למאלטה' כ בעלי־ברית הם יישארו לנצה. בוטיגיג אומר שמפלגתו רוצה לנסח מחדש את חוזה ההגנה עם בריטניה אם הזכה בבחירות באביב הקרוב. כן הוא דורש מארה"ב ומברית־המו־ עצות ערבויות, שהן איבו מת־ כוונות לכבוש את טאלטה

או לקיים שם בסיסים. _תרוהיפ מוכנים לתת ערבויות כאלה, אך האמריקנים אינם מוכנים לשאת ולתת עם מפלגה ‭"1‬ אופוז י צ י ה . ניכה העובדה שהמפלגה זד שמרנית ומפלגת העבודה נ־ מאלטה נחשבות כבעלות סיכוי שוור. לזכות בבחירות הרי קיד ש " האיום נכבד " במערכת הרוסי ממלא הבחירות תפ- . למרות שהדבר כנראה, לא ייהפך לנושא פוליטי ממדרגה ראשונה הוא עלול לעלות ל־ מפלגת העבודה במספר ניכר של קולות.