⁨⁨מעריב⁩, 5 ינואר 1971⁩ — ב י ת פת ו ח ת יי ל ר [⁨כתבה⁩]

ב י ת פת ו ח ת יי ל ר

תכנית לאירוח תיירים בערים ובקיבוצים על ידי משפחות ישראליות

_י ‭/*rib \‬ _/ בלבד\

_™י־ עדה כהן הם 'שרעל מים, אוהבת רואיה ומתלה תיירים: - בים• אלא שהישראלי אינו יוצר קשר עפ התייר. לא תייר אחד ישאל את עצמו אתרי ביקוו כישראל — לשם מה עלי לחזור שנ י ת , את הארץ כבר ראיתי וידידימ _איז לי שם. הרוב המכריע של התיירים הס יהודים. הם רוצים להרגיש השתייכות. אולם, מה קורה לתייר בהגיעו לישראל ו אם אינגו איש חשוב מאדי בהגיע הערב הוא יושב במלון, בווד, או בחירת תי־רים אחרים. תיירים "קטניפ" כאלה פנו לא פעם למוסדות שונים וביקשו לשנות את פני עם ה הדברים ישראלי , , לקבל ליצור תשו קשר - בות על בעיות המעסיקות אותו. לא מפי מרצים מקצועיים הממוצע ‭. , ‬ אלא קהילה מהישראלי אחת ב? ארת"ב חיפשה פתרון. הוחלט בד, להזמין מידי שנה , משפחה ישראלית, לחדש. הישראלים מספדים ליהודים האמריקנים על הארץ היל בעיותיה• קהילת יהודי מייאמי־ביץ' הזמינה לפני שנה את משפחת בךהוויו מקכוץ כפר מנתם וזוג הורים שכולים ‭. < ‬

הימינו את אל"מ ו ( א מיל ת ‭(. ‬ רע זאב י חר ‭, )‬ "זוני גילה ק" ‭( . ‬ שחפ הם השתתפו בחוגי בית, במפגשים עם נוער‭., ‬ועם אמריקנים פיקניקים, בהוצאות לא־יהודיבן, באו־ ־ בניברסי&ד, ובבתי"ס התי ־ ניניים. בעקבות הביקור מציע תוך זוניק " שיתות " תכני עם ת מארחי שתואמה ו/מתיירים אמריקה : מגיעה " כאשר ארצה 'קבוצת , לאחר שכבר ביקרו במקו־ ותד מ&ענינים, תינתן להם האפשרות לגור מססר-־מים _במקוב מסויים, בו י וכלו פש לפגוש וט‭, "‬ את לדבר " הישראלי עימו, לס ה ‭- -‬ עוד כחברתו, לבלות ב־ ערביב כמו שהמשפחה הישראלית הממוצעת מבלה. המשפחות המארחות תקבלנה את ההוצאות הדרושות עבור ־ , אירוח. החלטנו להתחיל את המבצע בשני קיבוצים, שכבר _נחבו את הסכמתם. התכנית הועבר מאותר יותר גם לערים‭. "‬ בעזרת מספר משקיעים! אמריקנים ממייאמי יוקמו! ביתני איוווז בקיבוצים. ה־ן תיירים יסעדו בחדר האו־ן כל של הקיבוץ ובערב יב־ן לו עם משפחות דוברות! אנגלית שיקבלו על _עצמןן את האירוח- _הקיבוין י וכמ להיזותמש דהדרי האירוח!

של התיירים לצרכיו הוא, בימים בהם לא יתארחו שם האורחים מחו"ל• לפי הדוגמה הזו יוקמו קבוצות אירוח בעוים — *לל כסיס עיםקי. תיירי?מייאמי־ניץ' יהיו, כנראה , הראשונים אשר יוכלו ליהנות מן האירוח. בקיבוץ והם גם יממנו •את האירוח הזה, גם משרד התיירות הרפורמציר גיש ' שיש . צורך לתייר _במתן הרגי אינ־ ל, כדי לתת לו את ההרגשה שהוא חשוב לישראל. מהשבוע הופעל שירות מו{־ נדבות לאירוח תיירים ב־ _ירושליב. במרכז הארץ, כולל תל אביב, פועל שירות כזד. מזה שנתיים. כוח בירושלים במלונות תשכנה המלך הממנו דוד‭, "‬ ־ לנד " אינטרקונמי ‭, '‬ בין השעות ננטל ‭""‬ ו ‭"6‬ הולי ‭8—‬ ב- ־ ערבימי בם א‭—'‬הי• הן תטפלנה מציה, בתלונות במתן , אי באי נפור רוח - במשפחות ישראליות ב-

לגורמים שעימהם דוציפ התיירים לבוא בדברים ועוד. בראש השירות הירושלמי תעמוד נגרים גרנות והסגנית היא זמירה נקר. המתנדבות קיבלו הכשרה מיוחדת לתפקידן: הומר עיוני, הרצאות ועיוזוח, עמד־ מעשית בלשמו! המודיעין של משרד התיירות וסיורים• לכל מתנדחן בת יהי באולם ו סמל הקבלה , שלט של ושול ה ‭? -‬ מלוז• המתנדבות מוכנות לעבודה זו , לערב אחד או חיובית ותר בשבוע ויש להתנדב " זו פעולה למענה‭, "‬ אומרת אחת מהן, נחמה חסון, אשת שופע ואם לשלושה. ואחרת, שרה גלובוס, קצינת מבחן במקצועה הרבה אורחי ‭" :‬ אני ם _מחו מקבלת "ל והרגשתי מד. תשוב לתת להם אח הקשר הזה‭. " ‬