⁨⁨מעריב⁩, 9 נובמבר 1970⁩ — פעולות ושירותים ברוכים ג‭..‬רישומים בלתי־מדוייקים [⁨כתבה⁩]

פעולות ושירותים ברוכים ג‭.. ‬רישומים בלתי־מדוייקים

במועצה האזורית עמ‭(?‬ יזרעאל

מא יוסף וקסמן " מי שימרח לחפש ליקויים רבים בדין־וחשכון, שהגיש מבקר המדינה על ה־ נעשה. במועצה האזורית יזרעאל, דומה, כי יתקשה ‭,, ‬להעלות בחכתו" ליקוי _מפעיד. יתירה מזאת: הוא ימצא בדו"ח שכהיפ על השירותים הכרוכים, שהמו - עצה האזורית מגישה לישו־ ביה, שהם ששד, קיבוצים (גזית, דברת, גניגר_, מזרע, מרהביה ועין־דור, וחמישה מושבים — בלפוריה, היוגב, כפר גדעון, מושב מרחביה ותל עדשים‭. (‬ . המבקר עומד במיוחד על דשת _החיניד, שהמועצה האזו־ דית מקיימת לאנשי הישובים — לא דק לילדים שבחינוך־ חובה ובבתי־הספר התיכוניים, המקצועיים והחקלאיים, אלא גם למבוגרים. קייפ בית־ ספד למבוגרים ללימוד מקצו - עות הומאניים וטכניים וקורסים להשלמת השכלת תיכו-

נית והכנה לבחינות בגרות, שהמועצה מקיימת. כן מציין הדו"ח את הפעילות התרבותית הענפה — הקמת אמפיתיאטרוןגורן יזרעאל" למופעי חרבות " , המוזיאון המוקדש להיסטוריה של העמק, החוגים לתני'ד וידיעת ה־ ארץ־ וחוגי ספורט. כמובן, פטור בלא כלום" אי־אפשר " ודו"ת המבקר מצ־ ביע על כמה ליקויים, אף כי קלי ערר, כמו אי־הקפדה על קבלת דיווחים מהוועדים המקומיים, מתן הלוואות ללא אישור תקציבי מכספי קרנות, רישומים לא מתייקים, וכדומה. יתד עם זאת דומה, כי כל ראש רשות מקומית יכול רק להתברר בדין־וחשבון כזה מטעם משרד מבקר המדינה. י הוועד של _היונב מד, המבדיל ומה המאחד במקום קטן כמו היוגב, שבו 80 משפחות, את הוועד המקומי מהוועד החקלאי, שב־ מושב ז שאלה זו מעסיקה את

מבקר המדינה ואת אגשי הכפר עצמו, כפי שאפשר להיווכח מדו"ח מבקר המדינה. המושב הוקם בשנת 1949 על־ידי כמד. אגשים, שעזבו לאחר קום המדינה את בית אשל, שליד באר־שבע, ועברו לעמק־יזרעאל. עליהם גתוססו אתרים ועתה מונד, המושב כ־ 400 נפש, מאוגד בתוך המועצה האזורית עמק־יזרעאל, אולם מנוהל על־ידי ועד מקומי. נוסף לוועד המקומי קייס בכפר זה ועד חקלאי וכפי ש־. משתמע _מדריח המבקר, הרי שני ועדים מתנהלים במשותף — הישיבות הו משותפות ולמעשה אותם אנשים מכהנים בשניהם. למעשה, שני גופים אלה הם יחידות משפטיות נפרדות ו־ ניהולם וםפרי־חשבונותיהם צריכים להתנהל בנפרד. אבל אין המצב כך. הכל מנוהל בערבוביה אחת, שקשר. להפל ריר בין מד. ששייך לפעי־ לות הוועד המקומי לבין זה, השייך לוועד החקלאי.