⁨⁨מעריב⁩, 10 ספטמבר 1970⁩ — למי צלצלו הענבלים? [⁨כתבה⁩]

למי צלצלו הענבלים?

יעקב העליון • מסך ומסכה

להקת "ענבל" עוכרת תהליד של אדגון-שחדש. _כתהייף זה אינה הול־ כת רל!כנוחה ישלה. זה חדשים אחדים הצטרפו אל הנהלתה, כמה וכמה אוהדים היכולים _לפייע בעצה ובמימון. זה כבר חשו אנשי הלהקה, כי יש להעדר מחדש, אל קהל ישראלי שונה, מזה שליווה אותה בשנותיה הראשונות. אחרי עשרים שנות פעילות, נשתנו דברים רבים בטעמו של הקהל ושוב אינך יכול להגיש לו בדיוק אוחו תפריט־ מחול, שבו הזנת אותו במשך תקופה ארוכח זו. עד כאן באשר לצד האמנותי. אבל בלי לחם, אמרו חכמינו, איו תורה. להקתענבל‭, "‬אשר מטבעה אינה גורם " מושר קהל, כמו סנסאציות בימתיות נוסהשיער‭, "‬למשל — אינה סובלת " מעודף ממון. גרעוגותיה נכבדים. לסיכד, נבנו לאהרוגה המסגרות שיאפשרו התמודדות בסגנון חדש הן בתחום האמנותי והן בתהום הכספי. לפני חדשים אחדים, הוקמה מועצת מנהלים חדשה וועדה אנונותית. למועצת המנהלים הצטרפו בעיקר אנשי כלכלה, אשר למרות עיסוקם בעניני כספים — אינם הסרים תהושה של קירבה ועניין במפעלי תרבות _ואמגות. בראש המועצה עומד מר עקיבא לוינסקי שהוא גם מראשי "קרן נפתלי‭. "‬נבחרו חמישה חברי הנחלה: גב' שרה לוי־הנאי, ישראל קיסר, זאב ענד, צבי _אברהמסון ואלי אורן. מועצת המנהלים נקלה על עצמה את האחריות לכיסוי חלק מן הגרעוגוח, לפהות — וכן קביעת הסדרים סוציאליים לעובדיענבל" (כשלושים . איש‭. (‬ ‭_^ "‬ כ!הוקמה ועדה אמנותית שתעסוק בבחירת רפרטואר והתאמתו לזמן זה. בוועדה חברים: ש. _לוי־תנאי, דבורה ברטונוב, רינה שרת, נעמי פולני, ארנון אדר. יורם קניוק, עובדיה טוביה ונתן מישורי.

בנתייס מכין עצמוענבל" גם להופ- " עות מסוג חדש. הלהקה תתחלק לצוותים קאמריים, כיוון שלא ככל מקום קיימים הכלים המאפשרים הופעת כל הלהקה. כן תוקם על־ידיענבל" גפסדגת ‭" "‬ מחול" אשר תעסוק בחומר חדש ותיצור _אפשרות־אימון לכיריאוגרפים צעירים. הלהקה עומדת לצאת בעוד חדשים אחדים לסיור במזרח ומרכז ארצות־ הברית, לחקופה של שמונה שבועות (כארבעים הופעות‭. (‬תכניתה תורכב מקטעי תכניות שבוצעו על־ידי הלהקה במשך כל שנות פעילותה. אמרגניה האמריקאים מתכננים סיורים נוספים בארצות־הברית, ולכן, מערכת הפרסומת מעמיקה יותר מן הנהוג לפני ביקור שגרתי של להקות אחרות.

ברוגז ביו הקאמרי — ושמעון בר ? הנה שיפוד עלברוגז‭:"‬ הצדדיפ הם — הנהלתהקאמרי ‭" "‬ והשחקן שמעון בר. זה האחרון ‭, "‬החליט לשבות מעמדתו כתיאטרון זה להעי שגה. לדברי בר, תוכננו ההצגות לחצי העונה הקרובה, בלי להוועץ בו והתפקידים שהוצעו לואינם נראים לי. " הם אינם מצביעים על שום אפשרות של קידום או הידוש, לעומת מה שעשיתי בשנים האחרונות‭. "‬ שמעון בר שהוא, אגב, חבר מועצת התיאטרון — סיים עתר. תקו_6ה של חופשה, אשר נמשכה הצי שנה. הוא שיחק בהמכשפד‭", ‬ של גודיק. עתה, " עם תום ההצגות באלהמכרה‭, "‬נראה " שהזר לתהות על הנעשה בתיאטרוןהבית — ולא יצא מתהייה זו בשביעות רצון. "לפיכך, התלטתי להאריך את חחופשת ללא תשלום. מת אעשה בינתיים ז ובבן, אני פתוה להצעות שיקסמו לי‭. "‬ ואילו ב"קאמרי" אומרים, כי ענין זה עוד נמצא בשלב של משא ?ומתן, וכי יחכו שבר ישנה את דעתו.

תבו, מוץ וקש שלושה צעירים, שני כהורים וכתורה אהה יפה — הקימו שלישית כידור הדשה — "תכן, מוץ וקש‭. "‬ שם מאד בלתי מחייב, כפי שמעיד עליו תכנו. אבל מי יודע אולי יצליחו לשעשע אותנו ד ובכן — התבן, המוץ והקש החלו להריץ את הצגתם:זהירות שכיד‭, "‬ שבוימה על־ידי גדי " יגיל. ומה הם מגישים ז —תריסר פזמונים וארבעה " מערכרגים המבוססים על חומר אקטואלי מן הנעשה בארץ ובעולם‭. "‬ מהברי ההומר: יוסי גמזו, דרורה _הבקין, אבי קורן, קובי אשרת, מרדכי קוםרבוים, דני רווה, אליעזר צוקר. המדריר המוסיקלי הוא קובי אשרת והכוויאוגרסיה משל יעקב קלוםקי, (אשר, אני מקוה, לא שכה שוו להקת בידוד ולא להקת מחול‭. (... ‬ השלישית הצעירה מורכבת מצלילה שטרן . הבלונדינית שבלטה בעצור את " העולם" ועמדה להשתתף. בשיער‭), "‬אלא שהחליטה לפרוש, כיוון שלא " נראה לה שהיא _ומחזמר בעל-דרישות (משהקניפ) זה ‭? —‬ הם קוים הצריפים להפגש‭... ‬ שני הבחורים: עמיר אכרהמי, יוצא להקת פיקוד צפון ובוגד החוג הדרמאטי _גאוגיברסטית תל־אביב, שהופיע עד כה על בימות בידוד לבדו או בצמד: ישראל אכני, גפ הוא יוצא להקת פיקוד צפון שרכש _גסיון־מה ככמה הצגות בתיאטרון התיפני. אברהמי ואבני למדו ריקודו&טפם" אצל יעקב " קלו&קי. , מורים ל"בת שבע' הכוריאוגרף ‭;'‬ירמז מוריש, מנהלה האמנותי של להקה הטחול בלט רמכר" (שביקרה 'כארץ כמפ־ "גרת _הפפטיכל •הישראלי‭, (‬מכין עתה יצירה חדשה עפ להקתבת־שבע‭. "‬ מי שעוקב אתרי תבניות " בת־שבע‭, "‬ יזכור כי שתי יצירות אהרות " של _מוריס

תגן, מוץ _ולןש — עמיר אגרהמי, צלילה שטרן _ויעוואל אגני

‭—2—3‬נ" וחזרה" — בוצעו בזמנן על־ ‭""‬ ידי הלהקה. מורים נחשב לכוריאוגרף האוונגארדי !יוחד בבריטניה, המוסיקה ליצירה, ש־ הוא מכין עתה, נכתבה על־ידי איש אחר בלהקת רמבר‭, "‬המנהל המוסיקלי שלד ‭" ,. ‬ לאנרד סלזדו. בלט שטוטגארט הכלט השלם שלרומיאו ויוליד" מאת _פרוקופייכ, יעמוד " במרכז תכנית הופעותיו של בלט שטוטגארט כישראל. רומיאו ויוליד" נמשך ערב שלם. הוא " יבוצע על ־ידי 70 רקדני הבלט ואילו המוסיקה תבוצע על־ידי התזמורת הפיל־ הרמונית הישראלית.

התכנית השניה _&ול הבלט כוללת שלוש יצירות על פי מוסיקה של קלוד דביוסי, _אנטון פון ודברן ואיגוד סטרבינסקי. הכוריאוגרפיה לשתי תכניות בלע שטוטגארם, נעשתה על־ידי הכוריאוגרף האנגלי ג'ון _קראנקו. מופעי בלט שטוטגארט יחלו באמצע אוקטובר. פםטיבר זמר — לצעירים גם גתל־אכיכ פמטיכל זמר. אגל לאו דווקא דומה לפשטיכל הירושלמי הנערך כיום העצמאות. מטרת הפסטיבל בתל־אביב שנערך בשיתוף מהלקת הנוער של עיריח חל־ אביב וסטודיו. לאמנות‭,, "‬היא _לגלוח "

כשרונות חדשים — זמרים. ומלחינים צעירים‭'. ‬ לפסטיבל שייערך ב‭5-‬נ בספטמבר, נרשמו 200 מועמדים מכל רחבי הארץ. נערכו בחינות, לפני ועדה שהורכבה מאנשי חרבות ואמנות ונותרו תריסר זמרים וחריסר מלחינים. חקהל ישמש כשופט בתחרות, ויקבע את שלושת השירים היפים ביותר. הזמרים ילוו על־ידי חזמורתו של אלברט _פיאטנטה. מנחה הערב יהיה מרדכי פרימן. הפסטיבל ישודר על־ידי גלי צה"ל. להקתהאריות" תופיע, בשעה שייחרץ " גורל השירים — לאמור, בשעת ספירת הקולות — בתכנית חדשה של שירים עבריים. בפוליאוו חי־—אומתי החזרות על ‭,, ‬_נפוליאון הי או מת" מהזהו של גפים אלוגי, נמצאות בעיצומו — ובפי הנראה יתחילו להעלותו בימים הראשונים של אוקטובר. נפוליאון חי או מת, מחזה עם שירים, מתארמצוד" אחרי נפוליאון. מעשר. " באב ששיכל שלושה בנים בקרב אוס־ טרליץ והוא שוכר רוצח מקצועי כדי לתסוס את נפוליאון חי או מת• הרוצח יוצא לדרך ופוגש בדרכו עשרות נפולי־ אובים מזוייפים‭... ‬ בצוות — איצקו רהמימוב (שלא ראי* נוהו על הבמר. מאזאלפי" — וחבל ‭" , (!‬ אדיח אסטרוק, הוגו ירדן, גליה ישי, דובי גל, הנד, רוט, יוסי פולאק, נורית כהן, קובי רכט, שולה חן, שמעון לב־ ארי. מבין השמות אבו מוצאים במה זמרים, ללמדד על מי-ת החשיבות שמייחסים לשירים. אח המוסיקה חיבר גארי ברתיני והמעבד הוא יוסי _מר־היים. התפאורה של שלמד. ויתקין, שזה עתה הכין תפאורה יפה מאוד לבוסתן ספרדי" — גם הוא " עלבימות ‭" . " ‬

שביבים ‭16 -¥?‬ זמרי הג'ובילי _כיגנרפ, מקהלת הכושים מלום־אבג'לפ יופיעו לראשונה במוצאי שבת בהיכל־התרבות‭. "‬המק- " הלה מבצעת _ספריטואלס, שירי הוםש, שירים מתור מתזמרים, קטעי ג'ז, בלדות, מוסיקה אסרו־אמריקגית ושירי דת. ‭-¥-‬ נראה שחברתישראפילם" תפיק " סרט על שליהוחו של וולפגאגג לוץ במצרים — זאת, בשיתוף עם הברת סרטים מארת"ב ומגרמניה. נודע, כי אחד המועמדים לגילום תפקידו של לח ‭— ?‬ אשר נידון במצרים למאסר עולם באשמת ריגול — הוא השחקן קורט יווגנפ, שפניו ־ מזכירים במקצת את פני לוץ —המרגל על הסוס‭, "‬ "