⁨⁨מעריב⁩, 7 מאי 1970⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

בליל־שבת תוכרע שאלת היורדות בליגה נכדורסל

— מאת כתכי "מעריב לספורטאים" ‭. , _‬לאחר שקבוצת מכבי תל ־אביב הוכתרה כאלופת ישראל בכדורסל, נותרה למעשה לפתתו רק הידה אחת: מי יהיו היורדות לליגה אי?הדברים יתבררו סוסית בליל־שכת, במחזור האחרון של הליגה.

בינתיים מדווהים כתבימע- " ריב לספורטאים" על האוירה השוררת בקבוצות המעורבות בתשבץ זה. חרב הירידה" תלויה על " צוארו של חמש קבוצות ו בית־ אלפא, מכבי חיפח, הפועל חיפה, קריה־חיים והפועל ירו-

שלים. מצבה של בית־אלפא הוא העגום ביותר: היא האחרונה בטבלה ולה פחות נקו־ דת מזו שבאה לפניה בדירוג, מכבי חיפה. מקווים ‭0:7‬ בביח־אלפא כמעט והשלימו

עם הירידה, אבל ככל זאת ישנם שמקווים לנס. בעובד, הבאת יופיעו קרוב לוודאי שחקני קבוצת זו כקבוצה המעורבת ניר־ז־וד/_בית־אלפא. על האיחוד ביניהן סוכם כבר בעל פה — אם כי ישנם כאלה שעודם מתנגדים לכך. מאמן _בית־אלפא יוסף אבו־ רשיד מסר כי הורה לשחקניו להילחם ' ביום ששי. ביום ראשון התכנסה הקבוצה לאסיפה, שבד, נותח המצב אליו נקלעה. לשחקנים ברור שרק בצתוו בהפרש של מעל 19 נקודות, יציל אותם וימנע, פורמאלית לפחות, את הירידה. ההופעה לאימונים היתד!השבוע מלאה, השחקנים יעבדו ביום ששי עד הצהריים ואחר־ כך ינוחו עד למשחק. שאמות והעדדויות

במכבי חיפה משווים את מצב הקבוצה לזו של‭... ‬בני־ יהודה, בליגה בכדורגל. איש אינו מאמין שתפסיד לניר־ דוד, כליל־שבת, המאמן יצחק רובינשטיין מנסת להוציא משחקניו את השאננות שתקפה אותם• הוא מתקשה בכר — כיוון שהתופעה לאימונים חלשה מאד: ביום שני התייצבו רק ששח שתקנים ואי־אפשר היה לקיים אימון מלא. כל חשחקנים נשבעו על ה־ תנ"ך להילחם ולוא רק למען מנהלם האהוד שאול אמסטרדם שהשקיע השנה בקבוצה מרץ, זמן וכסף‭,, ‬ _הבירורימ נידהו בהפועל . חיפה דחו למועד

תחתית טכלת הליגה 'הלאומית בכדורסל ‭).. ‬ערב המחזור האחרון) י ‭'. 8‬מכבי חיפה ‭. 9 29 1799:1552‬הפועל חיפה ‭. 10 29 1712:1697‬_קרית־חילם ‭. 11 29 1809:1650‬ירושלים ‭. 12 29 1872:1742‬ביח־אלפא ‭2s 1852:1657 ‬

משחקי ההכרעה j אלה ד, ם המשחקים שייערכו בליל־שבת ושבהם מעורבות קבוצות התחתית, j הצפויות לירידה (בסוגריים 1 תוצאות ההתמודדויות ב‭- (-‬ סיבוב הראשון, העונד ‭» I . (?‬ קרית־חיים — הפועל חיפה ‭» . (77:66)‬ בית־אלפא — הפועל ירושלים ‭0 . (92:89)‬ מכבי חיפה — ניר־ דוד ‭. (86:48) ‬

מאוחר יוחד בירורים משמעתיים עם השתקנים אלו, פרידמן _ומיגץ' שרחצו בים בליל־שבת האחרון, שעות מעטות לפני המשחק עפ הפועל תל־אביב. הקבוצה מתאמנת השבוע שלוש פעמים ואף תצא לבלות יחד, גם בהפועל חיפה מדברים על איחוד אפשרי — עם קרית חיים.

אוירה _גזובה אוירה טובה ואמונה שוררים בקרית־חיים: שלושה אימונים כשבוע;נוכחות כמעט מלאה, כולל צבי ענבר הבא לאימונים למרות שידו בגבס• בקבוצת מקווים לחצליח במשחק עם הפועל חיסה. אחד השחקנים שימשכו כי" נראח תשומת לב בליל־שבת (אם יתייצב למשחק) יהיה משה אנגל — כיום בקרית־חיים ובעבר הלא רחוק שתקן הפועל היפה‭... ‬ מתח — ומוראל ירוד אדירה קשה שזרות בירושלים• המוראל — בשפל המדתה. המתח — עצום. שתקנים הואשמו באדישות ובחוסר־רצון להילחם. אולי משום. כך נערכו השבוע רק שני אימונים, במקום

שלושה. מאימון יום ב' נעדרו נוימן וברגמן. זזירושלמים יודעים כי אינפ מצטיינים _במשחק־חוץ, אך מ־ קווים שיצליחו לחזיר על הישגם מלפני שלוש שנים, כאשר ניצחו את בית־אלפא, מחוץ לירושלים. אוהדים וביב יתלוו בליל־שבת לקבוצה היוצאת למשחקו;בבית־אלפא.