⁨⁨מעריב⁩, 5 מאי 1970⁩ — יום בטחון ערלה 10 מיליון ל'יי [⁨כתבה⁩]

יום בטחון ערלה 10 מיליון ל'יי

ך?יצוא הבטהוגי י של ישראל — בולל תת־ _ןן‭1. \‬ מושת, _גשק, זזגור ואלקטרוניקה ־ל-הגיע ! בשנה האחרונה ל־40 מילית' דולאר>־־ כמחצית;ממה שחפניםו לאוצר• התפוזים של ישראל. בשנה הקרובה אנו?מקווים להגיע ליצוא בטהוגי בחיקף של 50 מיליון דולאר, לפהות‭. "‬ דברים אלה אמר מנכ"ל משרד הב&_דוון, אל"מ (מיל‭(, ‬ ישעיהו לביא, בראיון המתפרסם הבו־ קדבעתוןבמחנה נח"ל‭. "‬ " יי מר _לביזג ציין, כי יום בטחון עולה למדינת ישראל כ־10 מיליון לירות. כמעט כל םוגי התחמושת הנחוצים לישראל, מיוצרים בה כיום: תחמושת לרוביםולמקלעים, פגזי תותחים, מוקשים, תחמושת אוירית ופגזים לטנקים. אותו מעט מן הציוד הבטתוני, שאיננו מיוצר " באר'ן, לא קשיים עקרוניים או הכנולוגיים מונעים את ייצורו — אלא שיקולים של כדאיות כלכלית, או סדרות ייצור קטנות מאוד, שעדיין . לא הםפקנו להיכנס אליהן‭. "‬ מו לביא סיפר, כי בין פריטי הייצור ה־ בטחוני הישראלי, המיועדים ליצוא, יש גט מצנחים. מפעל _המצנחים שלנו הוכיח, שניתן לכבוש " שווקים בתו"ל ואף להחזיק בהם‭. " ‬

בפעם _הראשונה: אזכרה לחללי צה"ל -־ בהר הזיתים. ך• ית־העלמין בהר הזיתים בירושלים נכלל ה‭-?*-‬שנד. ברשימת בתי הקברות הצבאיים שבהם יערכו טקסי אזכרה לחללי צה"ל, ביום הראשה — יום הזכרון לחללי צה''ל ולוחמי מלחמת הקוממיות. זו הפעם הראשונה שבהר הזיתים יתקיים מקם אזכרה לחללי צה"ל, וזאת — למרות שאין בו בית קברות זגבאי. אבל שם טמוגים עצמותיהם של לוחמי ממיני העיר העתיקו!מטעם ההננד‭", ‬ במלחמת השחרור, שנמצאו לאחר מלחמת " ששת הימיםבבתי מחסד‭", ‬ בעיר העתיקה. גם מפאת חשיבותו " של הר הזיתים גופא, הוחלט, לפי הו־ ואות של שר הבטחה, ניר משח דיין, לכלול את הר הזיתים ברשימת בתי, הקברות הצבאיים אשר בחם נערכים טקסי אזכוה ביום _הזכוון לחללי צה"ל. בטקס בתר הזיתים ישתתף שד החוץ, מר אבא אבן.

‭_ffltTO innnwi‬ ווז?זו ו ‭muu nfn ‬

בעד הפצת "בעד" ותר ויותר אנו חשים במציאות, לפיה * י ילדינו ונערינו לומדים. ומתחנכים מרבה על העבר הרחוק, אך יודעים מ;מו על המפעל הגדול שנעשה בהווה ובעבר הקרוב, מאז קום המדינה• נוכח הוםר־יידע זה אין פלא, שצעירים רבים מהווים קרקע גותה לחםתה ולקליטת רעיונות שליליים, נוסהמצפן" ו־ השמאל החדש‭, "‬מצב זה אינו נעלם " מעיני "מחנכים. לא מעטים ביניהם מתריעים על שדה-הבור (תרתי משמע‭, (‬שיוצר פער של אמינות אצל צעירינו, וממילא גם חשדנות וביקורת שאינה תמיד במקומה. בפגישה בין מחנכים, שנערכה בראשית השבוע, טען מנהל ותיק בבית־ספר גחל־ אגיב, כי על משרד החינוך להדפיס את בעד" של אפרים קישון (פורסם במעריב‭, "‬ "ביום ששי) בחצי מיליון עותקים, כדי " שיגיע אל כל נער ־תלמיד בישראל. תהיה בכך זריקת דחף ראשונה, שתפתח את עיניהם‭.. ‬־ מאבק הדורות בעינו עומד ‭v_>‬ יך יובטח שילוב דורות ואימון הדדי _בקיברן ל ‭£_\‬ ניגודי השקפות בשאלה זו באו לביטוי בננס של צעירי איחוד הקבוצות והקיבוצים. היו ששללו. מאבק הדורות והיו שחייבו אוחו. השוללים תבעו שיתוף הצעירים בכל הבעיות ולא ליצור סתת לקיטוב דורות, כדי למנוע מאבקים ;והמחייבים טענו:טוב להיאבק ולהתמודד‭. '‬ השאלת של מציאת " שפה משותפת בין הדורות אינה רק מגת חלקם של קיבוצים שבהם יש עימות ביז אבות לבנים. הבעיר. קיימת אף במשקים צעירים, הקולטים גרעיני העלמה. יש סער בין מייסדי הקיבוצים הצעירים לביו גרעיני

דור ' חולד ודור _נאיד _והמאבק לעולם עומד. "הרגשה. הגיגית" ושבים, הנדים בסביבת י הרחובות שיינ־ » ן ‭/ _*‬ קין ומלצ'ט בתל־אביב רואים, דבר. ראשון בבוקר. את ביתדבר‭. "‬ביום ו' ד. ־1 במאי שמו אחדים מהם " לב לעובדה, כי זו הפעם הראשונה שעל ביעדבר" לא הונף ביום זד, הדגל האדום‭". ‬ הבניז נראה אפוד, כביום מול‭., ‬אך יהודי עולה חדש ממזרה אירופה, המחזיק קיוהק ממיל צ_*ן כי דוקא בשל כדי ר"יתה לי הבוקר הרגשה ' חגיגית" " . ‭. . ‬

דיםקיות־זיהוי לאזרחים ף*רשות העליונה לפינוי, : םער וטיפול בחללים " בשעת חירום" (בקיצור : פס''וז) הועלתה ‭"*‬ הצפר. לחייב אזרחים לשאת בשעת חירוס דיס־ קיוח־זיהוי‭., ‬כפי שנהוג בצה"ל, ועליהן הפרטים האישיים . שלי האזרח (כגון: השם, מ&סר תעודת־ הזיהוי והכתובת‭. (‬דיון מקיף נערך אם לכלול בדיסקית זו גם את סוג ד. דם של נושאה. שאלה נוספת, שהיתה שנוייה במחלוקת, היתד‭. ,, ‬מתי לחלק את הדיהקית — בימי שלום או בשעת החירום ו היו דעות לכאן ולכאן. בימי שלום עלול הדבר לגרום לבהלה מיותרת וכן יתכן _שהדיסקיח תאבד במשך הזמן. מצד שני, יש השש כי בימי חירום לא יהיה זמן לחלק אה תדיפקיות. שימורי אשכוליות על העצים ן• םיוו מעניין לשמר אשכוליות על העצים A לקטיף מאוחר, נעשה בעונה זו בפרדסי חבל לכיש. כרגיל, מסתיים קטיף האשכוליות בראשית חודש אפריל. כדי שתהיה אפשרות לשווק אשכוליות טריות ועסיסיות גם בחודשי . הקיץ, נקטף בחורף _וג_^ביב רק הפרי‭'. ‬החשוף לשמש, ואילו האשכוליות השרויות בצל, בחביונו של העץ, נשמרות לקטיף מאוחר. בחודשי יוני־יולי, בדרך זו _נימן לשמר כ־30 אחוז מפריו של העץ, הנהנה גם בחדשים החמים מאוויר ומצל ואלנו פגיע ללתטה של השמש.