⁨⁨מעריב⁩, 3 מאי 1970⁩ — מכללה חדשה [⁨כתבה⁩]

מכללה חדשה

an

. כירושלים

‭'_‬למעוכת החינוך בירושלים יתו־ו&ו• בשנת ~ ו/ימודיש ד_!ק? רובה מוסד תדש: מכללת טכנולוגית שלהדסה‭, "‬בת ייקלטו• יוצאי צבא ‭, "‬בעלי תעודת בגרות. במכללה' ילמדו: מדעי המחשב, טלוויזיה, אלק־ _כרוניקת, במגמות הרפואיות יוכשרו עובדי מעבדה, מזכירות רפואיות _ומדעיות ור־ _עומימ רפואיים. הלימודים יימשכו שנתיים. הרעיון לפתוח בירושלים מכללה כזאת איגו הדש. הוא הועלת לראשונה על־ידי ד"ד הלן _קיטנר, מנהלת בית הספר המקצועי מ''ש _פליגסברג בבירה, שהצביעה על כך, כי במסגרת בתי הספר המקצועיים הקיימים, אין אפשרות להכשיר בעלי מקצוע באותם תתו־ _מיפ שהביקוש להס הולך וגובר.

גםיון ראשון נערך לפגי _שתיפ עשרה שבת. במסגרת בית הספר המקצועי לבנות ע"ש סליגסברג, נפתח בית ספר ערב למקצועות טכניים ומזכירות מדעית _ויפואיח. כיום כבר ערוכה ד"ד הלן קיטנר לקראת התרשמה לשנת הלימודים הקרובה. המעבדות ואולמי ההרצאות כבר מוכנים לקליטת התלמידים. אף הוקצה סכום שיחולק כמילגות לתלמידים מוכשרים מיעוטי יכולת. " שלא בקורסים שהתקיימו 9ר. כה במסגרת בית תסמר _מליגסברג, יתנהלו הלימודים במכללה, בשעות היום. שבר זז‭$'‬_מוד ינוע בין 500 ל"י ל‭1_foo‬ ל"י. עדיפות _תינחן ל־ יוצאי צבא. רק במקרים מיוחדים ייקלטו תלמידים בעלי ת-

עודת בגוות־חלקית?זאת בתנאי עי"וליייי און י-יחיגות חוד ‭' I‬ לימודיהם בשנה הראשונה | . עד אז יהיו תלמידים שלא מן המבין. שבע מגמות תהיינה במכ־ ללה. הן נקבעו על ממך מת־ קרים שנערכו בעת האחרונה בישראל, אילו בעלי מקצועות חסרים או עשויים להיות הסרים בעוד שנים מס_8ר. ההצרכה היא כי הרבב המגמות יביא גם לקליטת צעירות הין _מעוניינות ברכישת מקצוע, כ־ מישור רפואי־ ומדעי. במקצועות טכניים, כגון צילום מדעי, טלוויזיה ואלקטרוניקה, ייקלטו בעיקר צעירים. ד"ד הלו _קיטבר רואה שתי מנורות לפני המכללה: א) הכשרת בעלי מקצוע _שחםרונפ מורגש בשוק העבודה ועוד יורגש ביתר שאת בעתיד הקרוב ;ב) _מחז אפשרות לצעירים וצעירות, יוצאי צבא, ל־ המשיך בלימודיהם שלא במסגרת האוניברסיטה. ההערכה היא, כי מאות בתורים, בעלי תעודת בגרות, אינם מגלים ענין בלימודים באוניברסיטה, אם מפני ש־ I תושבים כי הומה שם היא מעל לינולחם, או מכיוון שלדעתם. לא יעמדו במאמץ הנמשך ארבע שניט. הועלתה הצעה שהמועצה להשכלה גבוהה תבחר מתוכה ועדת־מעבה לעניני מכללות, שתקבע אם בוגד המכללה יוכר כתלמיד שנר?שביד!באוניברסיטה. הדעה הרווחה היא כי להסדר זה איו מתנגדים רבים, ן וקיימת נכונות עקרונית לאמצו. ‭__J‬ יוסף צוריאל