⁨⁨מעריב⁩, 3 נובמבר 1969⁩ — דורשים ראש עיר בטבריה [⁨כתבה⁩]

דורשים ראש עיר בטבריה

תבוסת המערך יצרהחללי' המחייב אותו להישען על שותפים - וחם " ציגיהם בעיריה לא הכניסומשבר במפלגתהע

מציגים דרישות , שמנות‭', ‬

— יע קב — תוצאות הבחירות לעירית בכריה _יז שהפינה לא קטנה בחייה של ןיר !הכנרת. המציאות שנתגלתה עפ סיכומי חה על הבהירות פני ראשי לעירית "העבודה טפ ‭- "‬ כמקרפ, עד שהועדתה דרי־ שד _להעדיף שהיה כת ארבע מניב באופוזיציה על פני שותפות מוניציפאלית• הציבור בטבריה אמרלא" עבודה ל‭",, ‬ ולמר משה צחר " שבראשה. מתוך תשעה מנדטים שד שהיו , בלבד לסיעה • 3501 זו נותרו מצביעי לה ם חמי בח ־ - דר ־יעומת ב " עבודה ‭" 4199‬ לעירית שהצביעו טברי בער ה, לת" אמת יעי " לכנסת ר מסלה ‭" . ‬ העבודה מוחצת, " ואי נח- - לו שאר הסיעות (פרט לסיעת־ הנפל של הליבראלים העצמי איים) הצליחו•

לה ההצלחה בחלקן הגדולה של המפלגות ביותר נפ -ד ‭- -‬ תיות• _אגודת־ישראל ופועלי ־ אגודת־ישראל זכו בעיר לשני נציגים בעיריה, לעומת אחד שהיד, ברשותז בעבר. סיעת גח"ל זכתה במנדט נוסף' ועתה יש לה _שלושח מנדטים. אף המפד''ל הגרילה כוחה וזכתה במנדט נוסף בעיריה. אפתעת־ מה מרכז היתד החופשי , בחצלתת ‭, "‬שבראשה רשימת ני "צב היוסף אזולאי. בבחירות לעיריד, צברה סיעתו 997 בוחרים, ואי ־ לו שי" לכנסת 176 קולות צבר " המרכז בלבד• התופ־ היתד, וו אזולא הצלחתו י , שהבוחרים האישית של הצבי י וסף עו בעדו בתקוות שיצליח לחולל שינויים כז החופשי בעירי לא ה• זכה אולם גם " המר־ במנדט שבי לעיריה " • על־פי קולוח החיילים נמסר מנדט זה ל-

הדתית־לאומית, שנציגה בי השני הוא בעירי צעיר ה מבני — יגאל המקום בי . ־ — סבך _קשייפ רשימת הליבראלים־העצמ _־ איים נכנסה למירוץ ברגע האחרון ובראשה מנהל לשכת התיירות המקומית, מר עמי נואל אליעד. הוא אחיו של מר מועמד מפלגה וו לכנסת, נסים אליעד, שהוצב שם במקום החמישי• ל"ע צברה בבחירות לעיריה רק 475 קולות בוחרים ולא עברה את אחוז החסימה• בבחירות לכנסת צברה ל"ע 242 בוחרים בלבד? יחסי הכוחות החדשים שנוצרו במדעצת העיריה יוצרים סבד של. קשיים, ש י עכבו כפ י הנראה את הרכבת הנהלת ה־ עיר, הסיעות הדחיות הן עתה לשון המאזנים וכבר עתה דורשים נציגי להגביר

סיעותיהן את צביונה הדתי של טבריה ואף לבחור ראש עיר דתי. הם מציעים שיכהן בראשות העיר חקוםה זמנית _על־פי הסכם עם המפלגות האחרות. שיצטרפו לקואליציה. כבר עכשיו אומרים נציגי המפלגות שרות האוטובוסי הללו שהם ם י בשבת בטלו , את המתחיל בשעה 3 אחר־חצהרים, וידחוהו עד צאת השבת, ד, ם ימנעו פתיחת חוף רחצה מדחופי רום למלון רחצה נפרדים " גלי כנרת ועוד ‭, "‬ י דרשו תביעות בתחום החינוך• יוסף נצ י אזולאי ג " המרכז צטרף החופשי כנראה " מר לאופוזיציה• י שכן היותו נציג בודד אינו נותן לו עמדת מיקוח "צינית. גם במצע הבחירות שלו הדגיש אזולאי שהוא י הווה סיעת " אופוזיצי גח"ל, ה שני בונה ה ‭. "‬ בגוד־ לה בטבריח. תדרדעז בלי ספק

מועמד צחר הציבור לא רצה ייצוג הולם בכל קואליציה. בשלב זר. קשה להגיה שאנשי _גח''ל יצטרפו לקואליציה, שבראשה עומד מר צחר. נראה שהם נוטים להסכים עם הסיעות הדתיות. רבים מאנשי עבודה טבר י ה " , שהתנגדו _ולצחר בראשה לסיעת ‭", ‬ צו ה ‭- -‬ פים עתה הליכת משותפת של גח ביו "ל שתי ו " המערך המפלגות ‭_". ‬ שכן הללו הסכם מנע לחצים מצד הדתיים. י או מסתמנת רת ק ואליציה גם אפשרות בין המפלגה של יצי ה־ - בואש דתית־לאומית רשימה לבי זו י ן ני " המערך צב מר ‭. '‬ תי , שהוא בן־משסחתו של מר גבאי, הנציג מס' 4 של רשיכי מת _הדתיים־הלאומיים " המערך‭. "‬רבים " מנבאי י צטרפו ם" לקואליציה בראשותו של _צחר. אי אמדן בינתים שוררת מבוכה ר ־ בה ואכזבה גדולה עוד י וחר בחירות בס י עת " העבודה לעיריר. ‭. "‬ הן תוצאות אי־אמוז הלס י עה וו , כפי שהיא מיוצגת מו בעיריה כנראה . אנשי על " שזילולו העבודה" בתםי שילסתו של הבוחר המקומי שהרי ־ _ס דמעט לא החליפו את נ-

, לרשימתס אנשי מקצוע ופנים חדשות וצעירות והעדיפו לשבץ ברשימה נציגי עדות ו־ " א דובריה נשי שיקולי המרכזיים ם‭. "‬ של סיעתים עת " העבודה בחצי " פה מ , ודי ובשי ם בכך _חות ל ב־ - ארבע־עינים אף בפה מלא. צים ס י עת קשי " העבודה ם, חיצוניים " נתונה ופנימייב בלחכבה כאחד ‭, "‬ תי שכן אלץ בכל מפלגה " מעשה זו להפ מר ‭- -‬ קיד את סגנות ראשות העיר בפועל כידי שותפיה. לעומת זאת החליטו נציגי רפ"י ו־ "קביעתו המערך' של לפני שר הבחי המשפטי רות, ם לפי מר יעקב שמשון שפירא, שה י ה עברדד בורר , עלי " ון בנושא מטעם זה , מסלגת כי ראשות " ה־ העי בן ר ה? 61 תוטל , שכיהן על משה כראש צחר עי ‭- , ‬ רית טבריה במשך 17 שנים רצופות. ואילו סגנות ראשות העיריה בפועל תינתן למר מאיר אזירעי, א י ש רפ י " לשעבר , שכיהן בארבע השנים האחרונות כראש עירית טבריה. יש בעיר הטוענים, כ י אם ייאלצו קיד את אנשי משרת " העבודה סגן ראש " להפ ה ‭- -‬ עיר בשכר בידי שותפיהם החדשים. עשוי הדבר לחולל

בודה‭. ''‬ רציני הדבר אף עשוי " לה ‭- -‬ רעי ביא , לפרישתו אם לא יקויי של ם מאי ההסכם ר אד־ . נים רבים שיש מאנשי להסי " העבודה ק את לקח " טוע ה־ - בחירות: הציבור לא רצה בהם לראשות העירית ולכן עליהם לעבור לאופוזיציה ולחת למפלגות האחרות לנהל את העיר. אולם כמה מראשי לראווג " העבודה כד " עוד את הדברי אינם ם. נראה רוצים כי האפשרויות הקואליציוניות הפתוחות עודן "קורצות" להם, למרות הנפילה _הבלולה מ־9 נציגי להסבי ם ר, ל־ כי ‭, 5‬ הנפי מר לה צחר הזאת מנסה לא היתר, קשורה במפא"י לשעבר אלא היא הוצאה של מערכי כוחות חדש י ם , שנוצרו בעיר, אמון והיא אינה מבחינתו מהווה . הצבעת אי ־ רית" מעשה טבריה המרכבה עשוי '' ליצור של מצב עי ‭- , ‬ שבו לא תוכל שום מפלגה להרכיב הנהלת עיר. רבים בין ת קא ושבי תוצאה טבריה ברוכה רואי והם ם בכך מעדי דו־ פים לראות בעירם רעדה קרו- ־ אה , כגון זו שהיתה בהרצליה, במיוחד לנוכח מחדלי העיריה בעבר והתמורות הפוליטיות המכוערות שעברו על העיר בארבע השנים האחרונות.