⁨⁨מעריב⁩, 3 אוגוסט 1969⁩ — הישראלים בא־פ_,_ה־שואלים באים [⁨כתבה⁩]

הישראלים בא־פ_, _ה־שואלים באים

?

?ך* מאזין לראדיו קאה'ד נדמה לו, _שמצריים מרצפת ‭_»I 5‬ מרגלים ואנשייקומאנדו ? ישראליים. שכן, ב‭- :-‬ _תחנזז זו משודרות _תכניות־ממח רבות, _חעוםקווו ? בחדירת _אראלים למצריים, למטרות ריגול וחבלד. J _ולכידחמ כתוצאה מעירנותם שלאזרחים קטנים‭,. ''‬ ?אגב . ישראלים" אלד• דם, לרוב, יוצאי " מצרים. "

. באזזח התכניות הופר על פועל במפעל צבאי ? שנדרש לעבוד בלילה כמה שעות נוספות ולגמור פרו‭-;-‬_ייקט מלחמתי חיוני. הוא הסכים — למרוח שאשתו ?עמתי. ללדת בכל רגע. כשסיים את עבודתו והתבונן ;לעזוב אח הבניין, שמע קולות הבוקעים מאחד החד‭-?-‬דים. הוא חשב שאלה הם קולוח השומרים. אולם, ;כשהגיע וראה אנשים מניחים. חומד נפץ‭. ?‬הוא העיר את ?השומרים. _החפתח קרב — והזזולייהוווסלד‭. ". ‬הפועל ? נפצע והועבר _לבית־החוליפ — לשם " הגיע מנהל Z המפעל שהודה לו על מסירותו ועירגוחו ובישר לו "י את העלאתו בדרגת.

: הבנה והתחשבות ‭, . _‬בדרך כלליי - ‭y_»;‬ נהיג המפלגה הקומוניסטית הסורית, חאלד באקדאש, ‭(J‬ מתח בבודפשט ביקורת מםוייגת על המישטר הקיים " ;בםוריר‭-?-‬כאשר נשאל על יחסה של המפלגה _הקומזניםטיה ? הסורית אל משטר הבעת, השיב נאקדאש, ני המפלגה Z נתונת במצבמיוחד במינה‭:"‬ בעוד ששנים רבות היא ? היתד. מהוץ לחוק ‭— "‬ כיום היאהצי ליגאלית‭. "‬פירוש הדבר, כי בבחירות אין היא יכולה " להשתתף, אך ביוני Z ?היא קיימה רעידה בדמשק והבר שלה מכהו כשר התחבורה J בממשלת הבעת‭". ‬אולם — קבל באקדאש — ממשלה זו ?אינה קואליציונית, ני הבעת שואלת אמנם לדעת שותפית, ? אך היא לבדה מחליטה על צעדי הממשלה‭, "‬ולכןאין הקומוניסטים הסורים יכולים להיות שבעי-רצון מהמצב ‭J "‬ ?הקיים ‭? . "‬ בתשובת לשאלה אתרת אמר באקדאש, כי _הקומוניפ־ ‭!I‬טים הסורים שומרים על עצמאות מפלגתם, נדי שיוכלו ? לבקר מר, שהוא כינהחוסר העקביות" של הבעת בשטה Z הרפורמות הסוציאליות. ‭» "‬ אשר ליחסי ישראל־ערב ומקומה של ברית־ המועצות " בסכסוך, אמר באקדאש, כי הכוחות המתקדמים" במדינות ערב, מתיהסים בדר ך־ כל ל בהבנת " ובאימון לצעדי ‭? -‬ בריה"מ ביודעם, שהרוסים ושאר מדינות מזרת־אירופד, II מתחשבים ב ד ר ד כלל באינטרסים _הערבייב ‭» ... ‬ לא ברור מה עושה באקדאש בהונגריה• הוא הסתלק ‭I!‬ מסוריה בשעה שהמאבק בין הנשיא אתאסי ובין האיש ?ההזק" הגנראל אסאד הגיע לשיאו ומאז לא שב " עדיין J לסוריה. : שני מטבחים _ באנייה יוונית ‭\» Z‬ נייח־הפאראמריקנים‭, "‬הפועלת בקר ישראל‭- £> . -‬ אמריקה, תגיע " לישראל כמה ימים לפני ראש‭- ?-‬ השנה, כשעל סיפונה תיירים יהודים שומרי מסורת Z מארה"ב, שיבואו לעשות את תקופת החגים בישראל. ? ד. _סות של החברה היוונית המפעילה את האניד. מסר, Z כי נעשו סידורים מיודדים לאירוח סוג זה של נוסעים. - על הליכי הכשרות, באניית מפקת הרב שמואל _וולקין, ;סגן נשיא אגודת הרבנים האורתודוכסית של ארהז'ב - וקאנאדה. באנייה — מטבת נפרד, מ 'כל המיצרכים ?בשרים למהדרין, וכן חדר־אובל נפרד לאוכלי כשר. Z בבית הכנסת שבאניה — מקום ל־100 מתפללים. ? הוא הועתק לפרטי פרטיו מדוגמת _בית־־הכנםת המפר‭-;-‬אד ביריד הבינלאומיאקספו"־1967 במונטריאול. " : קורות מחתרת ציונית בעיראק ‭'_w? ?‬ רגוז ההגנה העצמית בקרב יהודי עיראק היד, אהד ‭£\; "‬ הארגונים המפותחים ביותר בתנאי מחתרת בארץ * ערבית‭. "‬כד קובע ד"ד חיים כהן, בספרוהפעילות " ;הציונית בעיראק‭, "‬שיצא בימים אלה-בתוצאתהסםריה " ?הציונית" בבירה. עם זאת מבהיר ד"ר כהן, שלא ניתן ; להרהיב את הדיבור על ארגון ההגנה תעצמיח — שנתח סל עם עלייתם של רוב יהודי עיראק לישראל —בלי להסתכן ‭" ? *‬ בגילוי דברים שהשתיקה יפה להם ‭Z . "‬ הספר ההדש מגלה, כי ההתעוררות הציונית הראשונה ? בעיראק היתד. בשנת ‭, 1941‬לאהר שעלת לשלטון ראשיד

עלי אל־כיאלני ונערך במדד פוגרום נו נרצחו ‭; no‬ _יחודיפ _וכי800 . נפצעו;במהלר פוגרום זד •נשדד ונשרף ? רכוש יהודי שערכו נאמד במיליון לירות שטרלינג. אמנם, ? לאהד ‭mvn'‬ קצרת י נרגעו הרוחות בקרב הקהילה היהודית i בעיראק, אולם בינתיים התארגנה _קבוגת־נוער קטנד‭?, ‬ שקראת לעצמהשבאב אל־אנקאד" (נוער ההצלה‭;. (‬ בשנת 1942 הגיעו " לעיראק ראשוני השליחים מארץ ? ישראל — אנצו םירני, שמריהו נוטמן ועזרא כדורי ‭; —‬ והללו התחילו בארגון ההגנה העצמית והעלייה מעיראק‭?. ‬ במחקרו מצביע ד"ר כהן על כך, כי הודות לפעולתם של ? השליחים קמה בעיראק תנועה ציונית, חרף האיסור J החמור שהוטל עליח. _n אתד המסמכים על הפעילות הציונית בעיראק שוגר J ע"י שליח המוסר, כי בשנת 944ג הוקם סניףההלרף' ? באור־כשדים. בהתרגשות רבה הוסיף השליח: " הדיסטו־ ; ריה היהודית _הוזרת על עצמת‭:.. "‬ י ‭? "‬ הספר מתאר את קורותיה של הפעילות הציונית ? בעיראק ואת אופייה. המחקר הזודש מבוסס על שיחות ? מוקלטות עם עולי עיראק ועל הומר של הארכיון הציוני ? המרכזי בירושלים. י; התחביב: בישול ו‭... ‬הצלת נפשות : י• ב' צפורה דנין, מהדרה, רכשה לה שם תודות ‭*V ?‬ למומתיותה הרבה בהכנת מטעמי דגים. ידידיה ; מספרים, כי אם חרצה תוכל צפורה להכין תבשילי ? דגים בכל יום מימרת השנה, מגלי לחזור על תבשיל צ שכבר הכינה. תודות לכשרונוחיה _דגסטרונומיים‭?, ‬ מוזמנתמלכת־המטבח" מחדרה, באורח קבוע, ל־ ; שיפוט גחחתיות־בישול " 'הנערכות מדי _פעפ ברחבי ? הארץ. ? אולם רק מעטים יודעים, כי גב' דנין פעילה ! גם כמתנדבת במין־דוד־אדום, וכן היא מקדישה ל• ? מד"א יותר זמן משהיא מקדישה לתבשיליה. ביום ; פתיחת הדגרלה השנתית של מגן־דוד־אדום, בלשכת ? נשיא המדינה, עמדה גב' דנין בראש משלחת של _: מתנדבי האגודה, והגישה שי לנשיא המדינה ולרעיי־ ? תו: דגל מתנדבי האגודה, עליו רקומה סיסמת מד"א ‭— S‬ "כל המקיים נפש אחת, כאילו קיים עולם מלא‭". " ‬

I המהפכה לידתה בשאיפה לחרות ‭> S :. ‬ שלטון האימים לידתו במהפכה. ‭_\ ; \‬ (רמוז ארון) ‭; j‬ עותק ראשון _ לפי המסורת : אש עירית _דייטון (אוהיו) שבארצוח־הברית זנה ‭I. _^ ?‬ בימים אלה בתשורה מיותרת במינה מאת ראש ; עיריית ירושלים, מר טדי קולק. ? למר ארתור בראוו, ראש תעיר האמריקנית, הועבר ; עותק מיותד שלדפי זהב" — מדריך הטלפון המסווג ‭? —‬ המוקדש לירושלים " ולדרום הארץ, עליו מתנוססת הקדשתו ? האישית של מר קולק. _1 מעשה זד, של ראש עירית ירושלים, בעשה ביזמתה » של חברת ל. מ. ברי (ישראל) בע"מ, החברה האמריקאית _S שמשרד הדואר העניק לד, את הזכיון להוצאת המדריך ? המסווג בישראל. ; משרדיה הראשיים של חברת ל. מ• ברי נמצאים בעיר ? דייטון שבארצות־הברית — ומסורת היא, שכל עיר, ? שבה מוציאה התברר, לאור _מדריך־טלפון מסווג. משגרת B את העותק הראשון לראש העיר האמריקאית‭?. ‬ אגב, בארצות־הברית נקרא מדריך"הטלפון המסווג ; בשםדפים צהובים‭. "‬בישראל נקרא המדריד בשםדפי » זהב‭" . "‬ מדינות אחרות, כגון אירלנד ובלגיה, הלכו בעקבו־ ‭_S "‬ תיה ונחנו אף הם למדריד את- דשםדפי זהב ‭" >. "‬ ספר עברי "נחטף בדניה : ‭5*‬ ין עוררין על כך, שהעם דדני רוחש אהדה רבה ‭1\ ;‬ לעם היהודי ולמדינת־ישראל, אין להתפלא על ? כן שספר על השפה העברית המדוברתנחטף" מדו־ : כני חבויות הספדים בקופנהגן, ואול " תוך תקופה ? קצרה, ועתה מכינים מהדורה שניה. » הספר הנאה, פרי עטה של גב' יהודית וינטר‭;, ‬ והראשון מסוגו שהתפרסם בדניה, הגיע אלינר בימים ? אלה. אנו מוצאים בו אלפי מלים, ביטויים ומשפטים _S הנמצאים בשימוש יומיומי בשפה העברית, בכתיב » העברי, בהעתקה פונטית ותרגום לדנית‭;. ‬ שני מוסדות נתנו ידם להוצאתו לאור של הספר: » ארגון ידידי הקיבוץ בדניה, ולשכת־התיידות הישר- 2 אלית בקופנהגן. ; מנהל הלשכה, מר יוסף שני, החליט לצרף לכל " הפר שיימכר, מפת־כיס של ישראל, _לחועלהם של ; אותם שוחרי השפה העברית, המתכוונים לבחון אוז ? ידיעת השפה שירכשו באמצעות הספר, על־ידי ; ביקור בארץ. »

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩