⁨⁨מעריב⁩, 20 נובמבר 1968⁩ — לופטהאנזה חנכה קו התעופה עם ישראל [⁨תמונה⁩]

לופטהאנזה חנכה קו התעופה עם ישראל

שר התחבורה המערב־גרמני, מר גיאורג לבר (משמאל‭, (‬שבא אתמול לישראל בעת חנוכת קו חברת התעופהלופטהאנזה‭— ''‬ בשיחה בלוד עם שר התחבורה " הישראלי מר משה כרמל.

בין הבאים: שד התובלה, ראש מדינת האסן ו‭". ‬איש ס. ס. שהציל יהודים

הכרת התעופה הגרמנית לופגיהאנזה" חנכה אתמול " רשמית את קו התעופה שלה מגרמניה לישראל. מטוס החברה אשר הגיע ללוד הביא עמו 59 מוזמנים, וביניהם המיניסטר הפדראלי לתובלה מר גיאורג לבר וראש המיניסטרים של מדינת הסן, מר גיאורג אוגוסט _צין. כן היו בין המוזמנים מר האנס זיסנגוט ממועצת המנהלים של הלופטהאנזה, עתונ־ אים, פקידי ממשלה בכירים ואחרים. בנמל התעופה נתקבלו האורחים על ידי שר התחבורה מר מ/יזה כרמל ופקידי משרדו, ושגריר גרמניה בישראל מר קארל הרמן קנוקה. הברת לופטהאגוה תקיים את הקו שלה מפרנקפורט וממינ־ כן פעמיים בשבוע, בימי א' ו־ג‭. '‬ הגיע גרמני שהציל _יהודיב גרמני שהציל (כיהיד) מספר הגדול ביותר של יהודים בשנות השואה — הגיע את־ מול לארץ בטיסת־הבכ־רה של לופטהאנזה‭. "‬ " ?מר •אוסקר שינדלר, שרת בתקופת השואה כאיש הס. ס. והקים בית חרושת שעבד ל־ מען המאמץ המלחמתי הגרמני. כעובדים במפעל זה לקח רק יהודים, בעיקר מגיטו קרא־ קוב, כדי למנוע . את גירושם ולהצילם מהשמדה. נוסף על כד השתדל להחזיר למפעל גס את בני הזוג של עובדיו אשר היו באושוויץ. פעמים רבות נשקפה סכנה ליהודים שעבדו במפעל, כיוון שמפעם לפעם ניסה הס. ם. ל־ | הסל אותם, אולם שינדלר מצא! כל מיני תחבולות ודאג שהאנשים לא יוצאו מהמפעל. בהתקרב הצבא הרוסי למקום, צעדו לקראתו היהודים הני־ _צוליצ ירד עם _גיציל י ח מר

שינזילר. בהגיעו ביז-ס ג' לנמל התעופה לוד חיכו לו כמה עשרות גברים ונשים, רובם בגיל 50 עד ‭, 60‬אשר קיבלו א;ז פניו בשמחה והגישו לו זרי פרחים. מר שינדלר זכר את שמותיהם של כל מקבלי פניו ואף ידע את מקומות מגוריהם הנוכחיים בארץ. מתברר כי האנשים האלה עומדים בקשר עם מיטיבם ואף עוזרים לו מבחינה חומרית, כיוון שהאיש םהוסר אמצעים ונוסף על כך גם אינו בקו הבריאות. מקבלי הפנים אמרו, כי מר שינדלר יוכל להשאר בארץ על חשבונם כל עת שירצה.