⁨⁨מעריב⁩, 31 דצמבר 1967⁩ — אמג*מ הדת־ ־, מא‭>>‬מ>מ על _הדבמםו._הראשים [⁨כתבה⁩]

אמג*מ הדת־ ־, מא‭>>‬מ>מ על _הדבמםו. _הראשים

‭_5£‬ רבנים

י ך . • I ־צחק ‭''‬ נסי ראשיים ם, וכן , הרי. יוזם '• ־ איסר הכינוס י הודה ‭'. ;‬עולמי _א־נערמן של והרב בתי־ הכנסת , מר מ. א. ימח , קיבלו בימים אלה _מוי_^־איום, ‭! '!" ', ‬ ־ • ;ים. ימות על , ידי אש הכינוס " מגיגי י הדת דון ‭, "‬ בו ובו _!ידיש. אזהרה הסנהדרי שינקטו ן ובהקמת אמצעי ג־ ת־ המקדש ו וי‭! _0‬ במכתב ;עולמי נאמר של , בתי ביו . הריסת ‭, !?‬•וזר • של גונב " האשכנזיח לגינינו והספרדי , כי בכי ם - שעוני‭". '‬ להיערך בירושלים בחודש הבא, עומדים לדו; וחריפים בבעיוו: ‭* . ‬ ו" לי 'י ‭, ; , . ‬ י• ! ואס ‭, '"‬ _זזיניכמ ‭??‬ ידונו . חת־ש — לנקוט : מגיני באמצעים הדת‭. "‬ אלינ'•! אמר לשאלת מר מ‭:<;' . !!!. ‬•‭:'‬ מי ‭;'. ?:‬ י־ ‭. '? '::‬מיו מי _מסיןוזר צורך להי מאחורי ות חוקר חשם י ‭, "‬שטרד חוח ‭, , ‬ מר כדי ' י לדעת פח, יצאי צ' ‭: ! ". '‬ !ו : ־ ‭. '!‬ גי ‭";. : , "‬ דתיים ;י הדת קיצוניים " האל‭!'‬י ‭. !‬באחרוני בארצית ! חברי אמר ת ובא־‭-'‬ נגד דמי‭:V? ? !;‬לגו י , ימבתב זד, הוא המשך ההסתה של היגים אל‭. !‬ ־ ‭", ‬_פליץ י1יפוא, שכוח‭::‬י המכתב נטפלו דווקא _לנושאים כגון' רידוש הסנהדרין ויגיד. בית המקדש, שאינם עומד־?כלל על סדר־היום של הכינוס, מה עוד שאין זר, כינוס של רבנים, שיטפל בבעיות הלכה. הכינוס יעסוק בבעיות אחרות לגמרי, כגון בהגברת הזיקה בין י הדות התפוצות ל4ין היהדות בארץ;הכינוס אף יעודד להקים בתי־כנסת לצעירים, להכשירם לתפקידים דתיים ויטפל בבעית העלאתם ארצה של יהודיפ חרדים מארצות הרווחה. בימים אלה עמדה להגיע לישראל משלחת בת 90 נציגים נכבדים של בתי־הכנסת הגדולים נארצזת־הנריח כדי להשתתף בכינוס !ה.

: בתי הסוהר של הנפש גרועים פי כמה ‭: :‬ מצמוק האבן. : • (המרקיז דד, סאד_^ • בית־ספר לחומש ול‭... ‬חימוש ן* דברי ברכתו בטקס אימוץ בית-הספר לחימוש ‭*1‬ הירקון על- " ידי , אמר המועצות אל"מ האזוריות אהרן זא "ב השרון , יו"ר הועד התיכון למען " ו־ החייל ‭, "‬כי שעה ־בנכנס לתחום המחנה הצבאי וראה עמו שלט , את " בית ההבדל -ספר ל בין ח י מ ב־ת־ספר ו ש‭, "‬הסביר זר, לבין לידיד בי , ת־ספר שה י ה שהוא ‭'?‬מדתי למד בבית ו ב ‭: -‬ ספר " אני לחומש •" ‭'' —‬ סיפר , ו א ם _אקת " ר מצה זאב , בעצם — אין" הבדל רב בין בית־ ספר לחימוש לבין בית־ספר לחומש‭. "‬ שרים מפרים _תקנון־הכנסת ‭4*‬ לנון הכנסת קובע, כי כל שר חייב להשיב תוך ‭4 I 21‬ יום על שאילתא המוגשת לו על־ידי חבר כנסת. זוהי תקנה ליבראלית מאוד, כי גם במסגרת פרק־זמן זה מאבדות לא־אחת שאילתות אח טעמן ואת כל האקטואליות שלהן. אולם לאחרונה קנה לו כנהג הדש שביתה בפרלאמנט שלנו: שרים משיבים על שאילתות אחדי‭10... ‬ ז־ ‭;;‬ חדשים. כך נהגו לאחרונה גם ראש הממשלה ושר־החוץ. מובן, שהדבר מעורר גיחוך, כאשר כיום עונה ראש הממשלה על שאילתא בדבר מינוי מנהל לביתו הישראלי בתערוכה העולמית במונטריאול, כאשר תערוכה זו נסנרד, זה כבר ומפרקים את ב־תניה. אלא שראש הממשלה השיב פשוט על שאילתא שהוגשה במקרה זה כבר לפני תשעה חדשים. הדבר עורר מורת־רוח בקרב חברי־כנסת, שנוכחו ' כי גם נשק פרלמנטארי זד, מאבד את טעמו. עליכן פנה ה"כ שמואל תמיר במכתב־תלונד, אל יו"ר הכנסת, בו הוא מונה עשרות שאילתות של חברי סיעתו, אשר קיבלו את תשובות השרים באיחור של חדשים רב־ם. בתשובתם מסכם של ח"כ שרי שמואל ם לשאילתות תסיר את הוא מכתבו הפרת : חתקנון " פיגור ויש זה בו משום זלזול בכבוד הכנסת וחבריה, ומתן דוגמה רעד, לאזרח. בעוד האזרח נתבע למלא בדייקנות את ההוקים המוצעים על־־די הממשלה ושריה, והגחקקים בכנסת, מתירים לעצמם שרים שלא למלא אחר הוראות תקנון המוסד המחוקק‭. " ‬

מודעה בנקאית מ_^חדת משפחות ‭-,, ‬ _ין_^ :י בימים בן , -דוד שהגיע של נרגש אביך! אל " מיכאל — ז"יזר _ימננ־דד איש , עו בא־ - בד _^ בנק ? דיסקונט, בהצביעו עי מודעה בעתון. ההתרגשות היתד, הדדית. מיכאל בטוח היה, כי כל משפחת אייו אבדה בשואה" היתד, זו אחת מתוך סידרת המודעות תחת הכותרת עתה בעתונות " כרטיס . בכל ביקור מודעה ‭, "‬ בסידרד שבנק , דיסקונט זו מופיעה מפרסם תמונה של עובד בבנק בצירוף פרטים אישיים על דיו אודות " שי י ו, בנק וזאת דיסקונט במסגרת . מסע פרסום למיבצע " יחלפני מספר שבועות התפרסם "כרטיס ביקור 77 של מיכאל ימנפלד. _עתון זד, נפי לידי ידיד של קרוב משפחה. השניים מיהרו לבנק דיסקונט, מ צאו את מיכאל והחלו לברר אתו את הפרטים הידועים להם על משפחותיהם• התברר, כי המשפחות אמנם זהות ‭... ‬הולידיי" מקדיש גליון _ לישראל ף' ימים אלח הג־ע לידינו הגליון לחודש דצמבר של 4 _הגליון - הירחון מוקדש האמריקני לישראל הנודע , כשבשערו לענייני מתנוסס תיירות צי " הוליד לום " של ‭. "‬ אחד הויטראז'ים של מארק שאגאל בבית הכנסת במרכז הרפואי לשם " הדפה הכנת " בעין הכתבות כדם. והצילומים לגליה זה שלחה ;ימונה מערכת • אנשים הירחון , מחציתם לארץ בחודש כתבים אוגוסט ומחציתם האחרון צלמי צוות ם, בצוות סל הכתבים בלט הסופר הרי גולזיו, יא־לו בצוות הצלמים הדמות הבולטת היתה ־צלם ארגולד ניומן. ניומז . אינו פנים חדשות בארץ• התעניינותו בישראל החלד אז בניו־ , ב־1943 ורק , בשביל כאשר הכיר ההגנה את " אשתו , והבום לעתיד " שלח . היא חי עבדה ח א! בחור בשם י טדי קולק. עתר‭. "‬משמש" _ניומן יועץ לענייני צילום למוזיאון ישראל ובשנתיים האחרונות עשה רבות

כדי לו־עז ‭;';‬•;ביל וטזייאון ץ_. _יסף של יצ־רות־צילום אמ־ ? ניהיות. " בימים אל‭. ':‬שוב מושה ביומן בארץ, הפעם כדי ? להכין :הוציא סדרת גליו! צילומי מיוחד ם בעגיל לע‭.. ‬ת השבועון ‭':'‬נו;העשרים " לדק‭, "‬המתעתד למדינה‭1 ?. ‬ מערכתלוק" החליטה לענית ־־י אל ניימן, לאחד שצילומיו המרהיבים " שהונייעו בהולידיי" כבר !כו בהד נרחב בארה"ב. בתוך צילע- י _ש" אל‭"!‬ ב:ילטת סדרה של שלושה, המסמלת או. שלוי• ‭". "; ;?‬היונ ‭", , ‬מתמזגות , כארץ הקודש• את קרוע ה־הדות של בי י טא שר‭!:‬ ז ‭. . '! 1 . !; '‬ יהנ ע צו • ‭. 1 _-‬ ־ ידי בעל :פ'־־תי למצדה רה , ־ , כשברקע מתמזג עם נראה דגל י הוא ם־המלח פתוח ‭;. ‬• בפרק ־ נצרות לתוך "תביזאו _־ מתי !_יספי ‭;!‬קדוש הברי ‭;;‬ניתב ת החדשה על צליבת , כש־ י שו, ועטוף בדגל הצלבנים‭", ‬ ד‭-, ‬ ל לל רקע נתיב חיסורים בעיר קוראן העתיקה הצמוד לנס של , ירושלים בו כתוב . ר, חאי נ!ם, & יק לם בעי מיועג נית על־ידי יש רק ספר אל אחד ומוהמד הוא נביאו‭, "‬על רקע מסגד כיפת " הסלע בירושלים. גליו! אנשי המיוחד משרד , בטוחים התיירות כי בירושלים "ההשקעה , שסייעו כדאית" בהכנת , שכן אין ה־ ספק שגליון זד, יגביר את תודעת התיירות לישראל בקרב הציבור בארה''ב. דחיקת רגש האשמה ף י I • פרופסורית מזמן בישראל האוסטרית לרגל אריקה שבוע ויינצי המדע רל האוסטרי , שביקרה ‭, "‬נח־ לא : טוריה שבת בארצה בת זמננו כ " משוגעת באוניברסיטה " לדבר של אחד !לצבורג ‭:"‬ כמרצה אינה להי מח־ ס־ ! מיצה שום הזדמנות להוקיע בחריפות כל גילוי של אנטישמיות ושל ניאו־נאציזם. בימים אלה נגעה שוב בנושא זד, בהרצאה לרגל ‭11x‬ שנר. לחוקי־יםוד של איסטריח, שהבטיחו את חופשן הדת והמצפון וזכויות אזרחיות ופוליטיות מלאות לי־ שמיות הודי אוסטרי במדי ה נה ‭", . ‬ שואלים בה נשארו כיוס : יהודים האם תיתכן מעטים עוד בלבד אנטי־ ‭"?‬ םרופ' ויינצירל משיבה, שתיתכן כזאת באוסטריה — מוכיחים פסקי־הדין המבישים _בבתי־דין של מושבעים וסיסמאות אנטישמיות המופצות על ידי מעטים, מקורן בנאצים לשעבר ובנקיפת־מצפון של משחפי־פעולה ושל אלד, שהפקירו את האזרחים היהודיים לשואה ורוצים כיום להתכחש לכך. מקורן _בנסיון לדחוק את רגש־ האשמה שלהם‭!. ‬והי הסיבה לכך, שבשנת 1965 התחמקו 54 אחוזים ויותר מהנשאלים במשאל מהוקעה הד־מש־ מעית של מעשי הזוועה של הנאצים ורק למעלה מ־ ‭!34‬ אחוזים הגדירו אותם כמעשים המבישים והמחרידים ביותר של המאה. דבר זח מוכיח, כי יש עדיין לנקוט מאמצים באוסטריה כדי להתגבר על העבר הלא־

עונש בסמינר "בית יעקב" יץ ! למידה מן המוסד בסמינר החינוכי " בית על יעקב שתלתה " בתל על ־אביב לוח גורשה המודעות * פסק-דין מטעם בית-הדין שלהעדה החרדית" בירושלים ‭")‬נטורי קרתא‭, ("‬שלפי "ו אסור או בבת שחלונת לבנות לשיר באוטובוס פתוח, יויו פתוחים, מכיוון ש"קול באשד!ערוד‭.. ". ?‬ ברק לפני בשאלה זמן לבית־הדין מה פנתה של התלמידה העדה שרה החרדית וייס " מבני בירו ‭- -‬ שלים בשם כל בנות כיתתה ‭:"‬ האם יש לפרש את "קול באשה ערווה" כאיסור על שירה במכוניות פתוחות ובבתים שחלונותיהם פתוחים ?בית-הדין שאמם כ הו. השיב לנערה, נןא כששוחחה עם חמ־ותיד, לכיתה הדביקה הנערה את ססק-הדין על לוח המודעות של הכיתה. בעקבות זאת נפתחה חקירה, והתלמידה עצמה הודתה באחריות למעשה. היא הסבירה שעשתה כן על דעת חברותיה ומתוך הכרה במרותו של בית־ו־דין של ד, עדד, החרדית. הדבר עורר את זעמו של המנהל. הרב מאיר שצרנסקי, שהכריז באוזני התלמידות, כי הוא קובע את חינוך תלמידות, ־ סמינר ואת הוסיף מנהגיה , כי על ן ולא פיו " ישק העדה דבר החרדי , ולכן ת‭. "‬ אין הרב איסור שצרנסקי על הבנות לשיר. דרך אגב: מחלוקת נטושה בין הפוסקים, אם האיסור של "קול באשד, ערווה" חל גם על פנויות. משום כך גם החליט לחרחיק את התלמידה מן הסמ י נר, ולא נתרכך אף כאשר התנצלה הנערה באווניו. ברם, הוא נעתר להפצרות אבי הנערה, ומקץ שלושה ימים הותר לשרה וייס לשוב אל ספסי הלימודים. "מהומה" על מהומה שיאות הכנסת דנה עתה בהלכות

ן' האירוח במשכן " *•הכנסת. הבעייה התעוררה לאחר ששר השיכון ערך ‭V. ‬ באחרונה במשכן קבלת־פנים לאלפיים משתתפי קונ־ - גרס האינג'ינרים הבינלאומי, אשר נפתח אותו ערב " כאשר בבירה. באי מזבן קבלת־הפנים ' שהכנסת טבלה כבשו אותו את כל ערב פינות במהומה הבית. רבתי, ‭\ "‬ כמד, חברי־כנסת הפנו שאלות אל הנשיאות: האפ ? משכן הכנסת נהפך לבית־מלון, בו נערכות ‭, ';‬מחור!_וקבלית ; פנים חברתיות י ? גת"ל הרחיק , אשר לכת קבע בביקורתו במכתב חריף ח"כ ששיגר יוסף שופמו אל יו . 'יר חבר הכנסת סיעת ‭\ :‬ ־ " סבורני, כי אני' ממלא את חובתי כשאביע לפני כב' • את תמיהתי ומחאתי על _חנסיון להפוך את משכן | חכנסת! לבית־הארהר בניין אחר שיש . לכל בו דכפין שטח . נרחב איו משכן־הכנסת אשר אפשר לנצלו ־ומד. לשם לכל " מסיבות, חגיגות, חתונות, בר־מצווה, ברית־מילה וכוי. ; לאחרונה הגיע העניין עד כדי שערוריה. כוונתי לקוקטייל • " של הכינוס הבינלאומי של המהנדסים. נכנסו לבניין ? נכנסו הכנסת כשלושת לבית־מלון אלפים פרוץ איש לכל ואשד . האנשי , אשר ם הסתובבו התנהגו _מיילו בבל, " עלו לכל הקומות, אפילו לחדרי הסיעות ולאולם ישיבות I הכנסת. נשארו אני -־לו סימנים מגעילים לביקורים אלה ‭\ "‬ בצורת מיוהדות הקאות . של ה " אורחים‭, "‬אעיר, כנראה , שתו כוסיות ו ? אני סבור, כי עלינו לשמור על רגזדו של משכן־ I הכנסת אשר הוזמנו ולקבוע לכך עקרה על ידי כי ‭:?:‬ בעלי כנסת ' מותר תפקידים לארח גננסת רק אנשים או על י I ידי חברי־הכנסת בקער 'יכילו טי• הפקידם בכנסת‭>. ‬ עלי להעלות עוד נקודה אחת, והיא בטחונית‭|. ‬ כדרך . כלל מקפידים מאוד לגדוק את שהיתם של הנכנסים ? למשכננו. האם קיימ י' איזושהי אפשרות לשמיר | על כר בביקורים המוניים כאל, ־ ‭; "' ‬

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩