⁨⁨מעריב⁩, 3 נובמבר 1967⁩ — ־ ־ .הברים?יערו _חצבא ב ד ק־בית לאוד ו3לת5נת ששת הי_079 [⁨כתבה⁩]

־ ־ . הברים?יערו _חצבא ב ד ק־בית לאוד ו3לת5נת ששת הי_079

- מאת ‭. 3‬_שטרםמן. סופר " מעריב" בלונדון — מתון אננלי אחד כתב לא מכבר בתדהמה: "לא ייאמן, אכל לוא היה עלינו להתמודד עבשיו עם המצרים כאוויר, היינו מוכסים כמלחמה‭". ‬ אכן, עובדה היא, כי מכהינת בות המחץ שלהם, עולים עתה הילות האוויר של ישראל או של מצרים על. חיל האוויר של בריטניה, שמשער מטופי וזיןו הראשון שלו אינו אלא כ‭50_"‬נ מטופי "לייטנינג" _על־לןוליים.

המטוס האמריקני ממם "פנטום" שהזמינו האנגלים

גישה זו אינה מבטאת, במובן, חשש מהתמודדות ישירה בין בריטגיה לבין מהווה ישראל הלק או ממסכת ביגה לבין עצבנית מצרים למדי ' אולם של ביקורת הנמתהת באהרונה על מער־ כת ההגנה הבריטית, במיוחד בתהום האוויר, שמן הסתם אינה משופרת ביותר. באזור המזרה התיכון איו להיל האוויר טגיגג" וכ־ הבריטי 30 מטוסי אלא כ־ האנטר 20 מטוסי " מיוש " ליי• - נים ;אילו גאלצו טייסי " הוד מלכותה להתמודד עם היל האוויר שוב הצרפתי עם ה " לופטוואפה המודרגי ‭, "‬ היו א ו עומדים ? מול כוה כפול משלהם• יוזם כוחות זה לא היה משתנה גם אילו , צורפה שעל סיפונה למאזן הבריטי 15 מטוסי נושאת קרב מטוסים ‭, . ‬ אבל לא רק בדונם בחולשתם באוויר מזכירים הבריטים את המזרח התיכון. צעי טיבוע ההגנה " אילת הדרושים " עורר אותם כנגד לדון התקפת באמטילים, כגון אלה שגורו מפורט סעיד, ובתחום מות לפיתרון זה יש , שלא להם כמו הצעות בתחום מסויי־ המטו־ סים, שהבעיות הכרוכות בו מפובכות עוד י ותר• צבאות רבים בעולם ההלו להתעניין מלחמת באהרונה ששת באורח הימים. מקצועי לעתים מזומ בפרט י - נות הם מבקשים מישראל הומר הסברה על מהלכים טאקטיים שנעשו באותם ימים ישראליים סוערים ' נספהים בהודש יוני בארצות . אנשי־צבא שונות, מרצים על ימי המלחמה באזני קצינים צמאי־דעת ומשיבים על שאלות, המעידות בי עד כה לא סגד' ההערצה , לנצהוגו . גם, בפירסומים הגדול . של גלויים צה" . ל • . . מתונות נז‭--‬כר שמד!של ישראל. בהקשר זה לע‭- : ?-‬ תים בעלת תכופות ?אופי- * _צבאו שכן , מקומי כמעט יש כל לה געיית כיום השלכות - אוידוגמאות י-י"ממה שאירע באזורגו . הוששת לכאורהש ו וד מפליא י ה, למשל הדבר ‭: , ‬ חמחזקת מפגי את מי היל האוויר שלה במיטב הציוד המודרני ?ומי עלול להתקיף את אנגליה בשנים הקרובות ז אף על פי כן, נשמעת באחרונה בלונדון ביקורת הדיפה על הולשת הכוחות הצבאיים של בריטניה, במיוחד לאור המאורעות במזרח התיכון.

לכל נשק• - _אנטי־נשלן ים, אשר סבורים להגנה מומהי אפשרית . הצי מפני המלכותי טילי , יפ כי - זהו הגשק נשק המתאים אנטי־אווירי גגדם הוא מתייק טיל " וקטל סיקט‭- . "‬ ני , המסוגל לפגוע גם במטוסים על־ קוליים וגם. בטילים• המוגיטין, שיצאו לטיל זה גרמו לרכישתו על־ידי כתריצוע סר ציים שלו מחוץ נשמר לבריטניה בסוד, אך . כושר הוא הוכח הביבניסויים שא בהרטומו ‭" . ‬ םיקט נפץ־השהייה ‭, "‬ —התול־ים וגם — נפץ־ נושני מגע והוא אנשים. מופעל המנגנון על של ידי הטיל צוות אינו של מטובך והוא מונהה אל מטרתו באמצעות בעקבות גלי רדיו טיבוע . אילת‭, "‬ההלו מומ• הים לתת דעתם על " אמצעי הגנה את־ סבורים רים מפני וכנראה טילי ים־ים גם בחיל . בצי האוויר . הבריטי כי נושאות — המטוסים הן אוניות הע ‭- —‬ כוח תיד. ספינות מתץ אווירי אלה גדול חייבות , שכו לחצטייד לעתים בכלשהו אי־אפשר מן יהיה היבשה לחת ועליהן להן סיוע יהיה אווירי להס ־ תפק בכוח חמחץ שעל סיפוניהן• כדי לחילחם אלה, מציעים בטילים לייצר שיירו , בכל . נגד המתירות אוניות , הליקופטריםימיים , , מצויירים בטילים משוכללים שיהיו מסוגלים להשמיד

ספינות טילים לפני התקרבו לטווח יעיל אל נושאות המטוסים. מת־לב טיבוע לא " אילת רק " עורר בהקשר בבריטנית למצב שי־ ית־ סי הכוחות בין ישראל לבין מצרים, אלא מבהינת המשמעויות שיש לטי־ לים לגבי השינויים המהותיים בדוק־ טריגה הימית הסובייטית. כתב סופרו , כי מטרת של " הרוסים טיימס" לענייני ליהפד למעצ הגנה - על מה ימית הכרזתה אדירה של . הוא בריה ביסס "מ לא את מכבר דבריו , כי בדעתה לבנות נושאת מטוסים - כידוע, איו לרוסים ספינות כאלה - וכן על תכנית לארבע שנים להקמת כוה נהתים אמפיבי סובייטי. עד כה שמו הרוסים את הדגש על צי הצוללות האדיר שלהם, שרובו רוכז מול הופה המזרחי של ארה"ב, במרכז האוקיאנוס האטלנטי ' ובקרבת גמלים אירופיים שונים. ויתרו על ייצור עצמי לאור התפתהויות אלה, מובנת התרגשותם של הבריטים מן העובדה כי כוהותיהם מפגרים ביותר. קצב הייצור הבריטי איטי והיל האוויר הבריטי סובל בשנים האהרונות ממשברים המורים. לפני זמן לא רב בוטלה תכנית לבנות מפציץ חדש ומודרני ובמקום זאת הוהלט לקנות מטוסים בארה"ב. הבריטים השבו לקבל מצרפת מטוסים משוכי־כנף, על מנת להשלים בהם יהידוח ה"ב , אך מטוסים התכנית דומים אינה יוצאת מתוצרת לפועל אר־ . אין מאמינים שהיל האוויר המלכותי 'מו יקבל דתיים י יותר מהצי יכ־350 כמות מתור המטוםים ‭''700‬י? ש ה־ ‭-*‬ נועדו להימצא — בשרות בעוד - כשבע ־ שנים. י בוע לצרה , כאשר נוספת ביקש נכנסו מהם הבריטים הוסיין הש מלך - יקהו ירדן לספק אותם ז לו מטוסי "ה אנטר"• מניין

המכה הקשה ביותר על יוקרתו של היל האוויר המלכותי הונחתה השבוע, כאשר נמסר על עיכוב שיחול מארה במס ירת "בם וחם ש ל עשרות לא יגיעו מטוס י אלא "פא באביב נתום" הבא. לפני שנתיים, היה בדעת הבריטים לייצר מטוס סילון חדיש מתוצרת " הוקר‭, "‬אך הם תעדיפו עליו את ו" פאנתום זמן" ‭" -‬ כדברי האמריקני מיניסטר "כדי ההגנה לחסוך כסף הבריטי אז• והנה, בעוד ההזמנה המקורית מן האמריקנים מסתכמת ב־600 מיליון לי"ש ובעוד הבריטים מקווים לקבל במסגרת זו 300 מטוסים, עלו הוצאות הייצור עד כדי כך, שאין מצפים לקבל יותר מ־160 מטוסים. מהיר כל מטוס כזה עתה הוא ב־400 אלף לי"ש. המחיר חרקיע שחקיס במיו־ הד, מפני שבשביל הבריטים מתקיגים בו טי" מנוע , שהם " חלם יקרים רויסי ביותר ימכ ‭" . . ‬ את ט " המנוע פראנ־ מרכיבים קן במטוסים בארה כאשד "ב ואילו יגיעו לאנגליה המכ"ם יוור , ובינתיים גובר ההשש שהוא לא יהיה מוכן כאשר יגיעו המטוסים. כך אין לאנגלים לשרות לפני סיכויים 1969 להכניס . את " פאנתום" אבל, ככלות הכל, לא צפו"ת להם מלהמה בקרוב.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩