⁨⁨מעריב⁩, 23 מאי 1966⁩ — _מברתפ נתן _^ת ד_&שדד, לנ_&צי שליקר שנפגש עם צדוק [⁨כתבה⁩]

_מברתפ נתן _^ת ד_&שדד, לנ_&צי שליקר שנפגש עם צדוק

- מאת א. היטשקדון _ סופרת "מעריב" נכון טלנראפיר. וילי שליקר, התעשיין פושט הרגל, כן ‭, 52‬טחאמ־ בורג, שהיה כעבר ראש מחלקה כמשרד החימוש בגרמניה הנאצית (שבראשו עמד אלכרמ שפר, המרצה עתה 20 שנות מאפו בכלא שפאנדאו‭, (‬הוגדר כשנת 1047 טל־ידי בית משפט בריטי לדה־נאציפיקציה נ־ נושא באשמה ?לה" ושנה " אחת אחרי כן כנקי מאש־ י ‭"?‬ מה‭. "‬ שליקר ביקר בישראל בחודש פברואר ונפגש, בין היתר עם שר המסחר והתעשיה, מר ח. צדוק, נפי שמסרמערינ" " אתמול. בתשובה לשאלות לא יכלה אתמול שגרירות ישראל בבון לומר כיצד הצליח שליקר לחשיג אשרת כניסה לישראל, למוות עבוו הנאצי. שלטונות הכיבוש הבויפיים בגרמניה הטילו עליו, לאהו שהוגדר כלא אשפי' את ה- " תפקיד לשקם את התעשיות הגרמניות, אד אין כל ספק בדבר היותו הבר במפלגה הנאצית הגרמנית במשו שניט רבות. אתרי יחטט המקל של שלטונות ?הכינוש חברי־ טייפ כלפיו‭', ‬לא התקשה שליקר למצוא לעצפו. דרי־ פת רגל בכלכלה הגרמנית. לטעשד, היה אחו ה•

_נדמניפ _הוומווניפ כעליי העפר הנאצי שהצליח להגיע לפסגת כיו חתעשיי• ניפ הגרמניים הודות לסחרי בברזל ונפחפ, בעוד תב? ויו הנאצים נלואיש עדיין במחנות של כעלות הנוית לשבויי מלהטת. מחזור עסקיו בשנת 1981 הניע ל? 700 מיליון מאוק, או חי‭- . -‬שוכיפ מועעיפ הביאוהו בשנת 1962 לפשיטת וגל. מאז כשלונו בעסקיו, עוסק שליקר במתן. עצות לתעשיי‭- , -‬ נים. אחד האנשים בישראל שעמם בא הוא בפגע הוא איש _, העסקים יקותיאל _פדרמן. בעקבות ביקוד קודם בישראל (שליקר ערף ביקור ב‭- , -‬ ישראל גם לפני פנריאר ה‭- . -‬ שנה‭, (‬ערד שליקר דו"ה ובי , העלה הצעות לפיתיחד, של ישראל. את הוו"ח הגיש ל- , משרד הנלנלה המערב גרמ‭- , -‬ ני, או לדנרי מקירית יודעי , דבר, מצאי תכניות של שליקר , ניהס לישראל, את _דרכן ל־ אתת המגיתת ושם אף נשארו, משום שלא יוהס להן עוף רב. עובדה זו לא הפויעה ל־ שליקר להפשיר במגעיו עםו ישראל. קיימות שלוש אפש-י רויות להסבר העובדה ששלי־י קר זכה לקנל אשרת נניסהו לישראל למרות היותו איש ה- ? מפלגה הנאצית לשענר וראשו מהלקה מיניסטריונית במשטרי ההיטלריסטי. אפשרות. אחת1 היא ני' קיבל אשרת כניסה מ- ?

שגרירות ישראלית במדינה אחרת ולא נגרמניה. האפשרות השניה היא שנשא עמו הזמנה משלטונות ישראל והאפשרות השלישית — שקיבל אשרת כניסה נוכה העונדה שהוגדר כנקי מאשמה‭. "‬ ‭"'‬ סופדמעריב" בירושליפ " י מופר: נוטרד החוץ מבור עתה באיזו קונסוליה קיבל וילי שליקר אעורת-הניפת ליש‭- , -‬דאל, ואיזה מג *יטרח ניתנה לו. לא מן הנמנע פי הוא קיבל את האשרה לא בבון בי אם בנציגות ישראלית במרינה אחות. דובר משרד החוץ הבהיו הבוקר כי למשרדו לא היד, בעבר כל קשר וכל מגע עפ שליקר, ואיש במשרד לא ידע על עברו. גם בשגרירות ישראל באביגיאו לא ידוע עליו מאומה, כן שהידיעה כאילו נחרדה השגרירות נוכה ?שי- " תוף -הפעולה של שליקר עם איש העסקים יקותיאל _פדרטן בחוף השנהב" — אינה נכונה. מחוגי משרד המסחר והתעשיה נודע, כי ערב צאתו של שליקר מן הארץ היחה צריכה להתקיים סנישה מסכמת בין פקידי המשרד, לבין הייה שליקו, ופורמן, או פגישה זו בוטלה על־ידי. האחרונים;קוום לכו נתקבל שליקר לשיחה אצל שר המסחר והתעשיה, לפי בקשתו של פדרמן,