⁨⁨מעריב⁩, 10 יוני 1964⁩ — ביהמ"ש העליון אישר השעיית מרגלית כפרקליט [⁨כתבה⁩]

ביהמ"ש העליון אישר השעיית מרגלית כפרקליט

_ מאת יחיאל לימור _ עו"ד אפרים מרגלית טען אתמול כפעפ האחרונה בפני כית־המשפט. היה זה כאשר עירער על החלטת לשבת עורכי-הדין להשעו• תו לצמיתות ממקצוע עודד דין. כיח"מ חעליון דחה את ערעורו ופסק, בי פעולתה של לשבת עורכי-הדין היתה חוקית. מרגלית הגיע לירושלים, ישר מכלא רמלה, שם הוא מרצד, עתה עונש של חמש־ עשרה שנות מאסר, שנגזר עליו לאחר שנמצא אשם במעילה בסכום של 150 אלף _דולאר, מכספי "קרן היסוד" בצרפת. בעקבות הרשעתו בדין, החליט בית-הדין המשמעתי המהוזי של לשכת עורכי הדין בירושלים להשעות את מרגלית לצמיתות מלהתעסק במקצוע. הוא עירער על החלטה זו בפני בית-הדין הארצי אך עירעורו נידחה. כמוצא אחרון החליט מרגלית לפנות לבית המשפט ה-

עליון. אתמול, שטח בפני השופטים — ד‭", ‬ה אולשן, כהן ומאני — את מסכת עירעורו. טענתו הראשונה של מרגלית, שטען לעצמו, כוונה נגד חומרת העונש• טענה זו נדחתה ע"י השופטים שפסקו, כי החוק קובע שלשכת עורכי. דין רשאית לא לקבל לשורותיה עו"ד, אם יש לו הרשעות פליליות. וכן להוציא עורך-דין משורותיה. מרגלית העלה טענה נוס• פת — הוא קבל על כך שהוועד ?המהוזי של לשכת עור• כי-הדין פגע חמורות בנוח• לים הקיימים בכך שהורד, על פרסום פסק-הדין לפני שנסתיימו כל ההליכים המשפטיים. לכן תבע מרגלית מבית המשפט העליון להורות על ביטול פסק-הדין המשעה אותו מתפקידו כעו"ד• גם טענה זו נדחתה. ציין השופט כהן:כשם ש• " אי־אפשר למנוע פגיעות שכאלו בעקבות ההליכים המש. פטיים והענשים, כן אי-אפשר למנוע את הפגיעות הקשורות בפרסום דמילתא‭. "‬ ועידת האחיות תינעל היום הועידה השלישית של אירגון האחיות תנעל היוש אהד הצהריפ כבהירת מזכירת האירגון ובחירת המופרות. ביו צירות הועידה מתגבשת ההצעה לבחור בגב' חסיה גור אריה (זרצקי‭, (‬מנהלת מחלקת האחיות במשרד הבריאות כ• מזכירת _האירגון החדשה.