⁨⁨מעריב⁩, 22 אפריל 1964⁩ — מ.רוטשילד נבנם לתפקידו _כראש העיר החדש של בת־ים [⁨כתבה⁩]

מ. רוטשילד נבנם לתפקידו _כראש העיר החדש של בת־ים

— מאח שמואל שליט — ידיהם של חברי מועצת _םניף מפא"י ככת-ים, ש־ הורמו שלשופ להצבעת בער מועמדותו של מר מנחם רוטשילד לראשות העידית, מעידות גפ על האמון שרוחש מניף מפא"י למי שעתיד להיות ראש העיר במקומו של מר דוד כו-ארי.

בחירה זו לא הפתיעה את תושבי בת-ים, כשם שלא הפתיעה את מר רוטשילד עצמו. משך 14 שנה הוא כיהן כסגנו של דוד בן-ארי, ליווהו בכל שלבי הקאריירה שלו וסייע רבות לפיחוחה ולשגשוגה של בח-ים כעיר ואם בישראל. את מר רוטשילד גבה-הקומה ובעל הסבר הנאד, פגשנו בבית העיריה החדש. הוא כבר ישב על כסאו של ראש העיר, אך באוירתו של חחדר רחב-הידים עדיין ריחף צלו של מר דוד בן-ארי. התפקיד אינו נראה לי קל" " — הצהיר לפני מר רוטשילד. הוא נראה לי קשה שבעתים " נוכה העובדה שבראש העיר עמד אדם בעל כשרונות, חביב על העובדים ואהוד על התושבים. מי שיבוא אחריו עשוי להיתקל בקושי מסויים, אך אעשה כמיטב יכולתי לפיתוחה ושגשוגה של בת-ים" — הוא מבטיח. ? לא להתפתחות כזאת האם ציפח מר רוטשילד שי' יוטל" עליו _לכהךכראש עירית בת-יםי י־ ־י ' "־־‭'?‬• כאדם שכיהן 'מ_^זך ‭'14‬ שנה " כסגן ראש העיריה נראה טבעי בעיני שיוטל עלי חחפקיד הרם הזה?אולם לא פיללתי להתפתחות כזאת ולא שיערתי לקבל את ראשות העיריה במסיבות כאלו" — אומר מר רוטשילד בגילוי-לב. מלא תקוות ותכניות לעתיד הוא נוטל לידיו את רסן השלטון בעיר, שלא ירדה בחדשים האחרונים מעל דפי העתונות. חברי מפלגתו בבת-ים רואים בו איש פשרות, הגון וישרלב, המתפרנס מיגיע כפיו כפקיד בקופ"ה.

מ. רוטשילד, המתגורר זה 17 שנח עם משפחתו (בת המש הנפשות) בדירה שכורה, ברהוב ארלוזורוב 79 בבת-ים, מתכונן אך עתה לבנות לעצמו בית צנוע, על הלקת אדמה זעירה, אותה הכר לפני שנים מספר באמצעות מקרקעי ישראל. לפני 31 שנה עלה מר רוטשילד לארץ מסטרסבורג, בה למד והתחנך ברות ציוניתמסורתית. הוא הפסיק את לימודי חחימיד, באוניברסיטת סטרסבורג, כדי להגשים את אשר ציווה עליו אביו. הוא ארז את חפצוי והגיע לקיבוץ חפץ-חיים בשנת 1934• כעבור 9 שנים עזב את הקיבוץ ועבר לבת-ים• אתר שמצא עבודה כפקיד בקופת חולים של הסתדרות העובדים הכללית. בשנת 1944 הצטרף מר רוטשילד למפא"י, בה הכיר את מר ד. בן-ארי, ובשנת 1950 הגישו שניהם את מועמדותם למועצה המקומית: מר בן-ארי כראש המועצה ומר מ. רוטשילד כסגנו. מאז לא נפ־ וידו, עשו כברת דרך ארוכה ‭_£?‬ עד מסיבת פרידה, שנערכה לראש העיר המתפטר, מר דוד בן-ארי. תכניות חדשות מר מ• רוטשילד טווה כבד את תכנית פעולותיו לעתיד הקרוב. בראש מאוויו — פיתוח חוף הים והוא רוצה להפוך את בת-ים לעיר קיט מודרנית בעלת אכסניות נוער ובחימלון משוכללים. הוא מתכונו לפתה את המרכז המסהרי המתוכנן ליד בית חעיריה החדש ;חוא ישלים את איזור

מנחם רוטשילד התעשיה על־ידי העברה שני מפעלים (לוין-אפשטיין ופא- " קד‭(", ‬ ממרכז העיר. תשיומת-לב מיוהדת יקדיש מ. רוטשילד לבעית החינוך, להיסול המשמרת השניה ולהקמת בי''ס תיכון נוסף, שבנייתו תושלם בשנת הלימודים הבאה? גם לקשישים דואג מר רוטשילד: הוא 'מתכונן לשקם מקרי-סעד מבין הקשישים, על-ידי הקמת דוכנים נאים למכירת חלב ומוצרי הלב. הדוכנים, שי-צויידו‭;?!?‬במקררים? חשמליים, יוקמו לפי התכנית בכל העיר, ובעיקר בשכונת רמות יוסף‭?, "‬ י ?י: _־ " מחשבתו נתונה גם לשכונת רמוה הנשיא" — השכונה " החדישה והמודרנית, הנבנית בסמוך לרמות יוסף‭. "‬עם זאת " מבטיח מר רוטשילד לשפר את התאורה ברחובות העיר ולדאוג למראה החיצוני. מהר, ב‭23-‬ באפריל, יחוג מר רוטשילד את יום הולדתו ה‭50-‬• הוא מגיע לגיל הע- " צה‭. "‬ואמנם הוא גם נאה מקיים זאת ומוכן להיוועץ בכל אדם, המוכן לסייע לפיתוח העיר שהוא עומד עתה בראשה.