⁨⁨מעריב⁩, 28 אוקטובר 1963⁩ — המועצה האזורית המאוחדת של הפרוזדור תהיה הגדולה במדינה [⁨כתבה⁩]

המועצה האזורית המאוחדת של הפרוזדור תהיה הגדולה במדינה

"מרכז הסטודנט‭, "‬ כיה מסטודנטים החדש שהוקפ בכספי "ליגת הנשים ליזעז ישיאיי" כארד י" _3י ‭"^" **‬ ‭_^ _^ _^ _^‬ ב ‭_^ _^ '‬ _טח 99 ־ ‭_^ _^‬ *ר _^ . זהיו‭*;‬ גיי הבט 8 ו היצוק אחרים , והבנוי והן ללא מקומות תמיכות ישיבה , הגדול לכ ביותר ‭450-‬ צופים ־אר•{ • . גגי ־אגפיו הקעור הצפוניים של _אנ% של זה _חבניו הוא החרט נכעאים משדד השיכפול _^ , על כית-הדפופ שלו וחנות הפפרימ, משרדי הסתדרות הפטודנמימ ידייז 5 טקס _^ חנו‭1*£ _^ 5‬ י חננין יתקיים "" חיום "" אחח'' יכן צ, _אולמומ כהשתתפות ל"סים וריקודי־, מ־ ' _"דח "יי 2־" _"" הא"י ‭25 '‬ נולדה מאיד, שנייי א"ינ‭**<*;‬ מר י. ברבור, רעיית י _רקטיו־ נשיא האוניברסיטה המדינה גג' ־ריפ רחל ' י שזר ‭, _£‬ ח, שרת נב' החוץ י פ4 נב אר ' נשיאת ליגת הנשים ויו‭"_-‬ר הסתדרות _^ הפטודנטיפ _^מר_^ כ. ניטליץ‭^^ ‬

— מאת יוסף כךשאול _ ענין איחודן של ארבע המועצות האזוריות בפרוזדור ירושלים — הדי יהודה, האלה, אכד העזר וגיזו — מתי_, רב עמה לפיוטו, ע0 הגשת מסקנותיה של הוועדה המיוחדת שהוקמה לדיון באיחוד לפני חדשים מפ&ר. י מר ש ב הממונה

‭.. ‬ישעיה, על מחוז ירושלים, מסר, כי הוו ע דה, שהוא עומד בראשה, סיימה את דיוניה וסיכמה המלצות אחידות, על דעת כל חבריה. המלצות אלו י וגשו בימים הקרובים למר מ. סילברסטון, המנהל הכללי של משרד-הפנים. הרעיון להקמת מועצה אזורית אחו: לכל ישובי פרוזדור ירושלים וחבל עדולם צץ לפ - ני זמן רב אצל ראשי הרשויות המיישבות והמוניציפליות בפרוזדור. המחשבה היתה, שהאיחוד בין' ארבעמועצות ה יגרום לחסכון רב בכסף וב-כוח-עבודזז, דבר שינוצל בסופו של דבר למען שיגשוגם הכלכלי של ישובי האזור. רוצים להתאחד ‭,. '‬ • כבר בישיבה"תראעוונה"של. הוועדה — שחבריה חיו‭, *‬י נ_*לבד' מר י שע י ה, ה"ה ברוצקוס וגבית ממשרד-הפנים ומר א. מושהוב"ו. יו"ר המועצה הא-

כל 4 ראשי המועצות — והודי לפני . ד עו על רצונם של כל הישובים להתאחד למועצה אזורית אחת, הם אף הגישו תזכיר משותף, המפרט את כל התוצאות המבורכות, העשויות לצמוח מהאיהוד• המועצה החדשה, אם תוקם, תהיה הגדולה ביותר בארץ מבחינת שטחה. מצד שני הצהיר דובר משרד הפנים, כי מדיניותו המוצהרת של משרדו היא להקטין את מספר הרשויות המוניצי - פליות, לשם ייעול וחסכון ב - הוצאות. מאבק ביךמפמתי ואולם — כאן החלו הבחישות בקדרה. הדיונים סביב האיחוד התנהלו, למעשה, בסי - מן מפא ‭" :‬ של י , למפד מאבק ''ל -םמוו ‭.. ‬שתי' בין מפלגות אנשי • אלו _בולטות 1 •יעלי' מרבית - •*ישוב* . הפרוזדור. שלוש מבין ארבע המועצות בידי מפא" האזוריות י , ואילו הרביעי נמצאות ת.

נתונה למרותה של " המפלגה אבן העזר ה ‭, - "‬ דתית-לאומית. נרא ה, שאנשי המפד'ל לא היו מעונינים לאבד ראשות מועצה אזורית, דבר שהיד, נגרם כתוצאה צדדית מן האי - חוד ' ומשום כך הועלתה הצעה חדשה: ליצור שתי מועצות אזוריות מארכע הקיימות. אם תתקבל הצעה זו, הרי לא רק שמפד"ל לא תאבד ראשות מועצה, אלא שכוחה היחס־ מבחינה מוניציפלית בפרוזדור יעלה מ‭25-‬ ל‭50-‬ אחוז, בו _ בזמן שהמטרה העיקרית ייאופו עול וחסכון חלקי ‭— , ‬ תושג רק באנשי מפא"י בפרוזדור מא - שימים את עמיתיהם מתנועת המושבים של המפד"ל בנסיון להשפיע על עבודת הוועדה קולים " מאחורי מפלגתיים הקלעים" גרידא מתוך . שי מפ- - ד"ל משיבה על כד: להד"ם. יו ב כה וכה, אין מסקנות הוועדה• ־ • מחייבותיאת ' שר 'יה‭''‬ נ1קיפים : גנץילמועצדו : _האזורית לכיש מות בגין , שיכלול מרכזי את בן שלוש משרדי קו ה- - מועצה ה א זו רי ת לכ י ש, משרי ד האזור וח נ ו י ות, מוקם עתה ליד בית העם במרכז הכפר נ - הורה ב ת ב ל לכ י ש . מד מרדכ י גובר, ראש המועצה האזורית מסר, כי בנין זה מוקם מכספי המועצה ומלוות פיתוח ממשלתיים.

ואת המנהל הכללי, הרשאים להחליט כטוב. בעיניהם. ישובי הפרוזדור מקווים, כי האינטרסים של הישובים ורצונם האחיד — כולל רצונם של הישובים הדתיים וכן של המושבים המעטים המסונפים ל " חרות יהווה " ולמפלגה את השיקול הליברלי חמכריע ת ‭— , ‬ ולא הא י נטרס המפל ג י ת הצר . נעצר כ חשוד בפריצה נער בן 13 . מאופקים נעצר לחקירה כחשוד בפריצה למסעדה של ציון זיהר וגניבת מצרכים שונים. המצרכים נמצאו לאחר סריקה בסביבת המסעדה• לאחר שנחקר והואשם כחוק, שוחרר הנער בערבות הוריו• נפצע ע"י אמו בשבר של בקבוק :ילד בן שלוש מנתיבות נפצע קשה באפו, וכן נגרם לו סצע ליד עינו, כתוצאה ממלה שהנחיתה עליו אמו בשבר של בקבוק. אבי הילד מסר במשטרה, י כ הוא מ ס וכס ך עם אש ת ו זה ז מ ן רב . ב י חלופ י דבר י ם שהיו ביניהם בשבת, נטלה אשתו חלק תהתון של בקבוק י ברה שבור ופגע ה י בלד, שאותו החזיק האב• הילד הפצוע אושפז בבית־ החולים המרכזי לנגב בבאר? שבע. המשטרה הוקרת.