⁨⁨מעריב⁩, 13 יוני 1963⁩ — ‭'.‬לילה לילה/ אני צועקת כד' [⁨כתבה⁩]

‭'. ‬לילה לילה/ אני צועקת כד'

עדויות מזעזעות במשפט הפושע הנאצי פראנץ מורר

- פאר. ע. אונגר _ כופרמעריב" בווינה " _טלגראפית האשמה נופפה כדבר רצח _חמונימ הגיש אתמול התובע הבללי בגרא" כמשפטו 'בז איש חפ. פ. לשעבר _פרוזנץ מורד, שבראשונה נתבע לתר. אד, הריו על מיד, עשרים יהודים -הריג־ם ביריות על ירי מורד נמצאו עדי-ראייח. האישום הנוסף הוגש כעק. כות עדותו של אריאל אוזלובסקי נדבר השתתפותו הפעילה של מורד בחיסול מהנה הריכוז בווילייקה ליד וילנה. עדויות מזעזעות נשמעו בנישפט אתמול והרשיעו את נ"ור _באיפו הטור נ־זהר‭... ‬כ-

שרק חיה מורה באצבעו אל מישהו היה זה נור-דין של מיתהי — העיר וולף זאוואדפקי, שכמוהו כשאר העדים זיהה את מורו בלא שום ספק וידע גם לקרוא בשם עוורו של מורד, _מארטין וייס. ‭, "‬ים זח, שבגלל פשעיו בוילנה נירון ב‭50-‬ו1ב למאבד עולם בוירצבורג, נמצא במשפט _גראין — כעד. רושם קשה ביותר עשו על המושבעים עדויותיהם של העדים הישראלים. דייר משה פייגננרג, סיפר, ני מוכרח היה לנצע אלפי הפלות שכן מירר ציווה _ל־רוה נכל הנ-ש-ם ההרות. סימה קיננרנר, מישראל, שאיבדה את נעלה ושני ילדיה,

מסרה עדות-ראייה, ניצד יוה מורר בילדה, שקנתה להם ב? ניגוד לאיסור שפירסמו הנא. ציס. כזמן עדותה נהקפח חיפ? טרי־ ובאשר ביקש חשופט להרגיע אותח, אמדה לו: לילח לילה _אי. י צועקת " בר‭. "‬ברדתה מיונז הנואמים צעקח כלפי הנאשם: "מורד המרצח‭":‬ דמה של אחותי, שמורר " ירה נח, ניגר על רגלי‭- ", ‬ צעקה מעל דונו העדים טונה וייזמו, אף היא כישראל. נן העידו היים שטיין, אברהם _ספירשטייו, שמעון טרבסקי ופול ארקיז מישראל, שהיו עדי-ראייה לרצ־הות על-ידי מורד בגלל גורמים של מה בכך. פרנםק• סיפר, כי מורר עצמו עקר שיניו מסיו נמנת אגרוף. הנונה־ם באולם ביה-המשפט וגם המושבעים — שבראשונה נראו אדישים — נזדעזעו מן העדויות הללי. אך מורד המשיר לכפור בהאשמה בנימה צינית, שני בניו, שנכחו באולם, צחקו ואף עשו העוויות כלפי העדים.