⁨⁨מעריב⁩, 20 פברואר 1963⁩ — האמהות הצעירות _מקואות בשרות החיתולים נטר חיפה [⁨כתבה⁩]

האמהות הצעירות _מקואות בשרות החיתולים נטר חיפה

311101ו_8881יו‭''<^₪‬י‭_*'‬י ‭^^*^ _¥ _^ \1‬ו₪וו₪ו_^_חחוו‭1_^‬ 'ז1

כוגרי האוניפרפיטה והטכניון, עוליפ א‭!5‬דמ• אימ ושאר פעלי מקצועות חפשייפ, המעוניניפ _להחלין?את מקומות העפודה שלהפ פוניפ ללשפת הלזבודה לאמדמאיפ פירושליפ.

הלשכה, למחוז ירושלים והדרום, שהוקמה בראשון לאפריל 1962 באה למלא את הצורך להפניית אקדמאים למקומות תעסוקה מתאימים עמרם. מאחר שעל העובדים האקדמאים לא חלד. זיקת הובר. לשירות התעסוקה, ממלאה הלשכה תפקיד מתווך בין מחפשי העבודה למתניה. כן עוסקת הלשכה בקליטת סטו־ דנטים ישראלים, שסיימו לימודיהם בתף'ל ומעיינים באפשרות שובם לישראל. בין הפונים ללשכה, אקדמאים בעלי מקצועות שונים כחימאים, רוקחים, מהנדסים ומשפטנים, אותם משתדלת הלשכה להפנות הן למוסדות מדעיים והן למפעלים התעשיתיים השונים. מחוגי לשכת־העבודה שיש לאקדמאים מציינים מח_^ור חמור במהנדטי ייצור ובמומ• חים בענף הטקסטיל _והבניה אין שירות חיתולים אמהות צעירות, המוטרדות מכביסת וייבוש החיתולים בימות הגשמים, מקנאות בודאי באחיותיהן לצרה, החיפניות והתל-אביביות, הנהנות מקיום שירות חיתולים מיוחד במכבסות אחדות שבעריהן. שאלנו אחדים מבעלי המכבסות הגדילות בירושלים מדוע הם אינם מקיימים שירות דומה, שבו מכבסים את החיתולים ומספקים תמורתם כמות דומה של חיתולים יבשים בו ביום. תשובתם היתה, שקיום "מפעל" מעיז זד. אינו משתלם, מאתר שהוא כרוך בהוצאות הובלה ושירותים גבוהות, וההנאה מחיתולים מכובסים ויבשים עלולה לעלות ללקוח כ‭40-‬ עד 50 ל"י בחודש.

חלונות הראווה מסגרות ברזל, שחותקנו על חלונות הראווה של "נהדר‭, "‬ יפו חנות , הודעות הבגדים הותיקח על י שיפורים שברחוב ושינויים, המלווים בציור המתאר את פני החנות המחודשת בחנות נעליים ברחוב בזיהודה, והודעות על פתיחת חנות חדשה לאופנת-גברים במרכז רחוב יפו במקום חנות הבגדים הסיטונאית ששכנה שם — כל אלה מראים, כי יש חדש בחזית החנויות הירושלמיות. שיפורים והרחבת חלונותהראווה בחנויות האופנה הגדולות, המיועדות לתיירים, מדרבנים גם את 'שאר בעלי החנויות לערוך שיפורים דומים. ואם לא כולם עושים כך הרי רבים מחם לפחות מודים, - קבלת מודעות למעריב" ולכל העתוניםדחף_* ‭*"* "‬ ירו‭*-**‬ שלים המלך " ג'ורג' ‭)_ 19‬בנין ‭,. ‬מעודי) טל‭26075. ‬

שיש לערוך שיפורים מידיים בחלונות הראווד. כדי לשוות לרחובות הראשיים חזות של עיר מודרנית. הסוחרים, היודעים מנסיונם שחלון-ראווה מואר ומקושט בטעם מושך קונים רבים מתאוננים על מחסור בדקורטורים מקצועיים ובאשראי מתאים, שיאפשר להם שיפור יסודי במבנה חח־ לונות הקיימים. ואילו אחדים מבעלי חנויות הבגדים החדשות ברחוב בןיהודה, שבסידור חלונותיהן כבר הגיעו לרמה מסוימת, טוענים, שהרושם הכללי של החלונות נפגם בגלל חנויות קטנות יומיושנות ‭.. ‬הסמוכות להם. חנוונים • אחדים נוהגים לדחוס לתוך חלונות חראווד. שפע_^טל‭':‬ סחורות ־ _^חסויות‭?:'‬ קעם>• _הנןוצגות_^בערבוביה_^מה ‭:"‬שפוגם ד_&חיידה לא ‭, '‬ י פחות של " הלונווז ‭, "‬ במראה הר- -החנות 8ווה. לפני פתחי חנויות המזכרות בסוף רחוב בן-יהודה תלויים שטיחים, המתגים לרחוב צביון של יריד מזרחי ולא של רחוב-חנויות בעיר מודרנית. כששאלנו אחדים מבעלי ה־ חנויות מדוע אינם מקפידים על תצוגת מוצגים מעטים והתאמת צבעים נאה ענו לנו: כשאנו שמים בחלון מעט סחורות בצבע אחד, נכנסים קונים ושואלים: יש לכם גם צבעים אחרים ‭.. ". ? ‬

קורט מזורז בענף הדפוס בהצעה למשרד העבודה לקיים קורם מזורז בערבים לסדרי מכונה ודפסים יצא ארגון המדפיסים שליד התאחדות בעלי מלאכה בירושלים. הצעה זו יצאה מחוגי בעלי ־ הדפוסים לאור העובדה שרבים' מחניכיהם אינם חוזרים למקצוע לאחר שירותם הצבאי. חמחסור חחמור בבעלי מקצועות אלה, חמורגש בבירה, הביא את המדפיסים לזום קורם שנתי' לבוגרי-צבא שיתקיים _כ־5 ערבים בשבוע, ב " מרכז ברנדיים" או אצל המדפיס הממשלתי. אל תדחה הצבעתו ההצנעה על המודעה העצ• ורק טיח באמצע של "ות מעריב השאלון " חיא המ אד ‭, -‬ יוחד ימיט אשר ו_?י?ות _התשרםם " של במוסף ג_^יוו ( מעריב בעטור נ י ‭. ( 01 28‬ 'שי'עי ה‭. 0:-!‬ע‭15, ‬ היום אט את טרם חי‭1:‬ הצבעת _אלון, נזור מ5א אותו עוד טחוד _5ות ‭, "‬ חג קמ ‭? _^‬ יוז מ ‭1 . ‬יס ימים בחינת ו?י? צורר הדואר במעטפה תקרובת ונם לביתר ?א . גבוי אי י . דמי הדואר ‭6>‬ו‭0?‬ו ע?ידינו?