⁨⁨מעריב⁩, 28 ינואר 1962⁩ — מיבנים לאלף תלמידים יוקמו בקרית־הנוער בבירה [⁨כתבה⁩]

מיבנים לאלף תלמידים יוקמו בקרית־הנוער בבירה

אושרה גם מגמה ריאלית לישיבה התיכונית "מרום צ• ירי

- מאת יוסף אמיר - אחד פא אך לפני הדשיפ פפוריפ מאירופה ן השני מאפריקה, יתופ מאב, האפ והאחיות נשארו שפ;חשלישי, מפולפל פיאות, כעל חיוך עצוב, חגיע מתימן;הרביעי והחמישי והששי ‭— . _-‬ זהו חהתך האופייני של האופלופיה" חמגוונת של קר־ ית־חנוער כירושליפ, _" חמונח ככד 300 נעריפ. זהו אחד המוסדות חחינופייפ חמופלאיפ של חכירח — _כית־ייוצר לתלמידי"חכמים וכעלי־מלאכח.

לגבי קריורנזער ירושלים ה"מליצד‭", ‬ בית־יוצר — היא המציאות. הם באים, הנערים, בחלקם ללא הורים, ללא הרגלי תרבות דאשוגייס, ללא ידיעתעת עברית עברית וללא וללא ידיעת ידיעה בכלל בכלל‭.. ‬ יוצאים המוסד

והם מוגמר‭, "‬בדמות מן אדם בעל כ"מוצר השכלה תיכונית. ידיעה תורנית ומקצוע. לפני כשמונה שגים הגתה קבוצת מחנכים ועסקנים, ובראשם מד אירה גילדן מנידיורק, את הרעיון של מסגרת חינוכית לקליטת נערים, בעיקר בני השכבות הדלות, כרי _לתנכם לתורה ומלאכה. היום יכול המוסד להצביע על " יש" ממשי: ישיבה תיכונית ‭. )‬מרום ציון‭, ("‬ ארבעה בתי־מלאכד. לימ, דיים: דפוס־בלט, דפוס פוטו־אופסט, מסגריה מיכאנית ונגדיה. השבוע חגג המוסד י . שיא'' חדש : משרד־ההינוך־והתרבות אישר את המגמה הריאלית, שנפתחה בישיבה, נוסף על המגמה ההומנית. תהא זו הישיבה התיכונית היתירה, בא תהא קיימת מגמד. ריאלית. נמצאנו למדים, כי "הכלים" כבר מוכנים ־ מעבדת הפיסיקה הורחבה וציוד משוכלל להוראת הכימיה, לרבות מעבדה הדישה, הותקנו בימים אלה ביו כתלי

המוסד. וכבר יכול אתה לראות. נערים עטורי כיפות סרוגות, רכונים על המבחנות, שעה קלה אחד שנפרדו משעור . מפולפל* על הוויות אביי ורבא. בית־הספר התיכון הוא בעל

של העיר, בבגינים שכורים. כית־המלאכד. לנגרות גמצא ב־ תל־ארזה ובית־המלאכה למסג־ רות מיכאנית גמצא באזוריה־ תעשיה במקור־ברוך. _מיבניפ חדשיפ המיבנים האלה. הם גם קטנים ואינם מתא• מים לצרכיו . של מוסד מתפתח. לפיכך יוהל עוד תשנה בבניית _מיבנים חדשים, שיהוו קריה בפני עצמה. קריה זו תכלול בנינים לבתי־המלא־ כה השונים, בנין לוודרי־לימוד, בגין פנימיות, בית־כנםת, חרר־ אוכל, ספריה, מעבדות וכר ל־ ‭1, 000‬ תלמידים. להקמת הבני* נים החדשים דרושה השקעה מ־

מעבדה משוכללת בקרית־הגועו בבירה

שנות־לימוד, סיומןתנת תעודת־בגרות, מוכרת על־ ירי משרד־החיגוך. המגמות של הלימוד המקצועי אף הן בנות 4 שנות לימוד !מוכרות על־ידי משרר־העבודה. הלימודים במק־ צועות לא י כה לימודיים אלה מתנהלים וההכנסות בבתי־מ פ ־ ־ ייצור התלמידים מהמת וו>ק מ־ תק1יב המוסד. בשנה שעברה הגיעו ההכנסות מהייצור לכדי 20 אחוז מהתקציב הכללי. קריה שוקקת מר דוד אמיתי , איש יחסי־ הציבור של המוסד, מצביע בגאווה לא רק על. פה שיש בו" אלא גם על . הקנקן‭:"‬ _הבנין ומו הראשי י ח; . _י של *מ ‭_* , ‬ המלסד א בביאיוגד , בנין ‭,, ‬ובו. מ 5 נמ: 4 צאים ‭*"‬ "_כיתוות הלימוד‭., ‬_חדר־האר. צל והמטבח;_בית־המז־רע‭";‬ ספריה, מעבדה לפיזיקה ובתי־המ־ לאכה לדפוס. לא הרחק מהם - הפנימיות, השוכנות בבניגים בני 3 קומות, שם נמצאת גס המרפאה והדרי התולים. זוהי קריה שוקקת ועליזה, הנמצאת כל העת בתהליך . של התדחבומ. עדיין לא הצליחה לרכז את כל ה"יש* במקום אחר־. בתי־הפלאכה הלימודיים לנגרות ולמסגרות מיכאנית עודם נמצאים בשכונות מרוחקות

שועדת של 3 מיליון לירות, עליה שוקדים פטרוניו של ה־ מוסד בארץ ובחו"ל. ההישג ו'עיקרי של המוסד הצעיר הוא ללא ספק בכך, ש ־ כבר בשלב זה• ניכר, שהוא ע־ תיר במ‭., ‬רה ליהפך ל"דומם הנושא את עצמו‭. ''‬כבר עתה מפעילים ההנ'יבים את הדפ, ס עד בסים עסקי ומדפיסים ספרי קודש וחול. בין השאר, יסודר נכקרית־הנוער . הש"ס הישראלי השלם‭. "‬עתה החל בהדפסת בל כתבי הרב הרצוג ד"מנוח, ש־ ייצאו ב־12 כרכים. הוא הדין לגבי, הגגריד‭:. ‬ כל ריהוט בניני . קרית־הגוער והישיבה, _ארוךהקודש 'וכיו"ב, הם פרי-עבודתס שלהתלמידים ‭., ‬גם _הפסגדיה המיכאגית. פולטת, מר צרים מושלמים וכבר הונח‭. '‬ה* יסוד‭:;‬למחלקה פיוחדתי"לאלקס* רוניקה. אכן, אין הגזמה בהדבקת התו למוסד הירושלמי' הצעיר ‭. —‬בית־יוצר‭-.. ". ‬