⁨⁨מעריב⁩, 10 אפריל 1961⁩ — הדן קלר שלחה ברכה חמה לספרית העוררים בנתניה [⁨כתבה⁩]

הדן קלר שלחה ברכה חמה לספרית העוררים בנתניה

- מאת אלכפ ינאי _ מאה ושמונים מתנדביפ ומתנדבות ממקומות שוניב באדן הוללו מפעל אנושי תרבותי גדול. המ " הדפיפו" פעזרת פרגל ומדצע, אלפי פפרים ככתב בדיל ?פפריה המרכזית לעווריס בנתניה, שהגנה _כפוןז השבוע שעבד את העשור הראשון לקיומה. ע?תשיכות פוע?ם ש?המתספריה _מזקקסת כבר ד?טו

- נדבים מאות העוורים הא?מונים והעוורות הל?ו , יעידו שבאו מכ?רחבי הארץ ?הש־ תתף בחגח של חספריח. המכניסה קרן אור ?חשכח הייהם. פעמים אחדות בשבוע אפשר ?ראות במשרד הדואר בנחניה צעירה חשוכת אור, הספרגיח ש?ספריה העוורים, כשחיא מביאה ?מש?וח עשרות צרר רוח ש?ספויס כרסחגיים. יר דעת הספרנית, כי שלש מאות קוראי חספויה הפחדים כין קרית שםובד, ואי?ח, ממ־ תיבים בקוצר רוח למזון ח־ דוהני הנשלח ?חט מנתניה. הנה נסתיימה הדפסת . מלחמה ושלוש* ?_טולסטיי, וכבד נמצאו עשרות קופצים על הספר. הנה?ת הדואר שחררה אח המשלוחים ה‭??‬ו מתשל-־ם. ביוזמת ד"ד לודוויג בהן הספדיד המרכזית ?עוזרים

, הוקמה בחודש מר'ן 1951 ב־ יתמחו של דיר ?ודוויג כחן מהולנד, הוא כיקר בארץ מיד לאחו שחוווו ממחנה ויכו! בגרמניה, מתור שאיפה ?הקדיש את בטיונר וידיעוחיו ב־ שטה שיקום העיוור ?מדינה הצעירה. האיש, שאיבד את מאור עיניו בגי?שבע, הש־ ?ים בכה רצונו את השכלתו האוביברםיטאית וזכה בשני דר קטורםים — עורר את דעת חקה?באוץ ?עזוו ?עוווים. בהטרצהו ובסיועו נוסדה ב־ נחביד, קבוצת מחנדבוח, ששמה ?ה ?סטרה ?חקים ספ־ ריח מרכזיח בכחב ברי‭. ?‬בשנה הראשונה היו ?ספריה רק עשר מתנדבות, ואילו בשיח 1956 הגיע מספד המתנדבים והמתנדבות בכ?הארץ ?־‭. 235‬ כיוס מונה הספויה 3110 כרכים בעבוית 1־550 כוכים כאנגלית ובשפות _אהוות, הלק ניכו מספדים א?ד, הועתק ע? יוי קבוצת מתנדבים מניו־ יורק. יש בספריה מדודים ?־ ספרות יפה. מקוד ותוגוט, ספרי ?ימוד ?בתי ספד יסודיים ותיכוניים, ספדי עזר ?ר‭?. ‬מיה אוניברסיטה וספרות מיוהדת ללמוד עבוית ?עולים הדשיט. כפריה מוקלמת כאחרונה זזחפתחה במוסד

‭,. ‬יק 15 טפרים על תקליטים פלסטיים _והושאמ ?קוראים יחד עם פטפונים השמ?ייט. בז הר קלטו חמישה ספרי התורה ע? _חקליטים ארוכי־נגן. פעו?ה זו נעשתח כולד. ע?ידי חועד האמריקאי ?טען הםפדיה, לפני שנה הונחו יסודות לספריה השוק?טת ע?שיטת הסרט המגנטי. מכשירי ההקלטה נתרפו ע?יה ד"ד א. פרידמן משמיץ שגם הוא עיוור. ודר הקלטח געשיח ע?יה השי־ ווה ?עיווו ש?משוה הטעו. ?עצרח החגיגית?שבעוכח נ־ כיח החייל לכבוד יוב?ה־ ספריה חגיעח אגות בוכח חמה מאח ה?_ן קלו. לאחר סקירה ע?חתפחחוח הסופד שנמסרה ע?ידי גברח ח. בם, ברכו דיר מ. קורץ מנה?משרד הסעד, ראש עירית בחניה. מר ע. כךעמי. וגה ש. שוהט נציגת הועד האמהקאי ש? ידידי חספריח, שבאר. במיוחד מניריורק. י?הם וילדות עוז־ וים קואו בהטעמה בכתב בוי?פשיוי ביא?יק ופיכסן.